-
نمیدونم کسی این نکته رو میدونه یا نه...ولی من میگمش.....یه ریزه هم تخصصیه.....کسانی که کارشون با پروفیل های فولادیه نیاز نیست که دیگه خودشونو زحمت بدن،چون Modifier لیست یه فرمان داره که همین کار رو میکنه:
اول باید توسط Shape ها یه Line بکشید و بعد برید و از منوی Modifier لیست فرمان Sweep رو اجرا کنید،به نظر من واسه اهلش،خیلی فرمان خوب و کامل و پر کاربردیه...تاکید می کنم برای فعال کردنش غکباید اول Shape مورد نظرتون رو درست کنید.
-
همونطور که میدونید undo کارش برگردوندن تغییرات انجام شده رو اجسامه، اما اگه یکی از نماهاتونو تغییر دادین و میخواین به همون حالت قبلی برگرده چی؟!
بجای کلیدهای Ctrl+z اینبار Shift+z رو بزنین.
-
چند نکته درباره متریال و نور پردازی داشتم گفتم شاید به درد دوستان بخوره
1 - اول نور پردازیه پروژتونو تموم کنین.بعدا سراغ متریال دهی برین.چون متریال رو هر زمان میشه تغییر داد
2 - شما میتونین محسبات Global Illumination رو تو فایلی ذخیره کنین که هر دفعه از اول محاسبه نشه.
3 - شما میتونین برا عکسهای بزرگ با اندازه مناسب محاسبات GI و متریال و جسم ها رو تو یه فایل ذخیره کنین.بعد اندازه دلخواه رندر بگیرین
موفق و پیروز باشین
-
برا انیمشن های صحنه آهسته چیکار میکنین
مثل ماتریکس
خلاصه میگم
1-
هر ثانیه مثلا 24 فریمه.پخش هم 24 فریمه.پس 1 به 1 میشه
حالا شما اگه 24*5 120 فریم رو رندر بگیرین.یعنی 120 فریم در ثانیه .
با نرم افزارهایی مثل Adobe Primireبا سرعت یک پنجم پخش کنین.
البته یادتون نره.پس از اتمام مراحل طراحی انیمیشن و این چیزا این کارو باید کرد.
فکرشو بکنین.یه لحظه انفجار مثلا فریم 100 تا 120 پس میشه 20فریم اصلی از کلید تنظیمات زمانبندی کنار جایی که عدد فریم رو تایپ میکنین انیمیشن رو تنظیم کنین از فریم 100 تا 120 .
چون فقط با این بازه سروکار دارین.بعد مثلا 10 برابر کنین.پس میشه 200 فریم.(یه خورده ریاضی شد ببخشید
)
حالا مثلا دوربینو طوری تنظیم کنین تو این 200 فریم یه بار دور چسم بچرخه .
رندر بگیرین.
-
رندر تستی: F9
رندر اصلی: کنترل +w
تفاوت : وقتی سیو کردین فایل رو یا بازه ای برای رندر تایین کردید، با اف نه فقط فریم موجود رو رندر میکنه.
-
Alt +W تمام صفحه کردم اکتیو ویو
Control+w تغییر زوم ویو های پرسپکتیو( مثل خود پرسپکتیو و کمرا)، زوم با تعیین محدوده در نماهای ارتوگرافی
Alt + Q ایزولیت میکنه
Shift + Q رندر گرفتن نهایی
ctrl +v کپی میگیره
v پنجره ویو
---------------------------------------تایم اسکرول:
اون نوار لقزنده زمان هست:
Shft رو بگیرید و جا به جاش کنید: کلید میسازه
Alt+ control روی جاییکه زمان رو نوشته: رایت کلیک شروع رو جابه جا میکنه، وسط کلش رو، لفت کلیک هم پایان رو
-------------------------------------مهم:
شیفت رایت کلیک شکل اسنپ ها رو مشخص میکنه:
فایل مکس استارت(فکر کنم گفتم): یک بار مکس رو برای شروع شدن تنظیم کنید، هر طوری که میخواین، شکل پنجره ها و تعداد فرم در ثانیه، شکل رندر و ...، بعد در یک فایل به نام maxstart توی فولدر سن(پیشفرض) ذخیره کنید
-
تو قسمت align كه چند تا گزينه كارامد وجود داره، يه گزينه اون براي تنظيم نور اطراف جسمه، كه مثلا ببينيم نور در كدوم حالت بهترين كارايي رو داره
منبع نورو انتخاب كنيد و پانل align هارو باز كنيد و place highlight رو بزنيد و كليك كنيد و نگهش داريد و بعدش اشاره گر ماوس رو كه به شكل يك خط آبي در ميادو روي آبجكتتون حركت بديد تا مسير تابش نور روي اونو تغيير بديد
-
-
اگر میخواهید یک polygon داخل یک object را به spline تبدیل کنید اول اون رو به مش تبدیل کنید سپس edge های دور چندضلعیتون انتخاب و گزینه create shape from edges را در قسمت edit geometeries بزنید.
-
08-19-2009, 11:34 PM
#100
برای تکمیل آموزش دوست خوبم.تو curve Editor میشه مثلا رو انیمیت یکی از محورها یا هر چیزی که یه انیمیت یا یه منحنی درست کرده باشه رو copy کنین و موقع Paste کردن میتونین به حالت instance کنین.اونوت میتونین یه انیمشین مثلا برای opacity متریال داشته باشین و اونو به لامپهای مختلف یا متریالهای کاملا از هم جدا بدین.
فرض کنین برای اینکه 3 تا جسم با 3 تا متریال متفاوت رو میخوائین Fade کنین.با این کار میشه درصدopacity ها رو با هم Instanc کرد.
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن