امروز میخوام آموزش ساختن گلوله زمانی ( Bullet Time ) که در سه گانه ماتریکس استفاده شد رو با نرم افزار سینما فوردی بدم .
امیدوارم که بتونید استفاده کنید. یه نمه باید دقت کنید چون کار دقیقی نیست.

1- در ابتدا باید یه گلوله داشته باشیم که من توضیحی برای ساخت اون نمیدم چون کار خیلی ساده ای هست. و کسی که این تمرین رو میخواد انجام بده حتما ساخت یه گلوله رو بلد هست.

2- حالا نوبت به ساخت انتشار دهنده ذرات میرسه Objects > particle > Emitter



یک انتشار دهنده با تنظیمات زیر بسازید




3- حالا انتشار دهنده رو در زیر گلوله قرار بدید به صورتی که ذرات از پشت گلوله دورشوند.


4- قدم بعدی ساخت شیئی هست که باید از انتشاردهنده خارج شود . من برای این تمرین از یک تانکر روغن با تنظیمات زیر استفاده کردم.
Objects > Primitive > Oil tank




5- حالا باید یک متریال خیلی توپ برای Oil tank بسازیم و بعد اونو به تانکرمون اعمال کنیم ساخت این متریال خیلی ساده ست .در متریال منیجر یک متریال جدید میسازیم ما باید کانالهای color و specular را خاموش کنیم و فقط کانال transparency را فعال کنیم با تنظیمات زیر





6- بعد از اعمال متریال به تانکر نوبت به انداختن تانکر در Emitter میشود یعنی تانکر را فرزند Emitter کنید. بعد کل مجموعه را یک گروه کنید.



7- حالا برای گروه یک انیمیشن در راستای یک خط راست بسازید و نتیجه را مشاهده کنید.





باید در این تمرین به چند نکته اساسی توجه داشته باشید.

1- به دلیل اینکه شفافیت تانکر در واقع صحنه را زیبا میکند باید بک گراندهای مختلفی را تست بزنید تا نتیجه دلخواهتان به دست بیاید.

2- تعداد Birthrate ذرات بستگی به سرعت حرکت گلوله دارد هرچه سرعت بیشتر باشد باید این عدد بزرگتر شود.

3- ما در اینجا تنها پایه کار رو ساختیم که حدود 60% از کل کاره ولی برای زیباتر شدن صحنه باید در نرم افزاری مانند After effect روی جزئیات صحنه کار بشه. همونطور که در ماتریکس این کار رو کردند.

4- برای زیباتر شدن صحنه بهتره که از بک گراند متحرک استفاده بشه


امیدوارم که این تمرین مفید بوده باشه . در آخر از بچه ها میخوام که اگر این تمرین رو انجام دادن نمونه نهایی کارشون رو در همین جا بزارند تا همه ببینند.