در اینجا می خوام ساخت دو نوع مایع با دو رنگ متفاوت رو آموزش بدم
1- ابتدا از منوهای shelf گزینه fluid را انتخاب می کنیم
2- از shelf های fluid گزینه زیر را انتخاب می کنیم ( این گزینه برای ساختن یک container با emitter هست )
3- حالا با انتخاب container به منوی fluid رفته واز قسمت add/edit contents گزینه emmiter را انتخاب کنید
4-حالا با انتخاب container و زدن همزمان کلید ctrl + a و با ز کردن attribut editor به قسمت fluid shape رفته و تنظیمات container properties را مانند شکل زیر انجام دهید .
5- تنظیمات density , vlocity , turbulenceرا نیز همانند شکل زیر انجام دهید
6- حال در قسمت surface shaiding مانند شکل زیر عمل نمائید . ( لازم به ذکر است این فیلد برای تبدیل حالت دودی شکل به حالت surface ( مایع ) به کار می رود .)
7- از منوی shading فقط گزینه های incandescence و opacity را همانند شکل زیر تغییر دهید . ( قسمت color در قسمت های بعدی از کار خواهد افتاد و عملاً هیچ تاثیری در کار ندارد)
8- در قسمت lighting گزینه self shadow را فعال کنید . (این قسمت برای دادن نور و سایه به مایع به کار می رود که در رندر به مایع حالت واقعی تری می دهد.)
9- حالا با انتخاب یکی از emitter ها به قسمت fluid attributes رفته و همانند شکل زیر فقط قسمت density / voxel / sec را برابر 4 قرار دهید . ( این گزینه برای دادن حجم اولیه در هنگام ریختن مایع به کار می رود .)
10- حالا به مهمترین قسمت این آموزش می رسیم : در همون منوی fluid attribue در زیر fluid dropoff گزینه emit fluid color رو فعال کنید . در این هنگام یک پیغام ظاهر می گردد که شما گزینه set to dynamic را کلیک کنید . (این گزینه منوی color رو از قسمت shading غیر فعال کرده و کنترل رنگ را در اختیار emitter قرار می دهد . شما می توانید در قمست fluid color رنگ emitter را تغییر دهید . )
11- با انتخاب دیگر emitter و انجام مراحل 9 و 10 و تغییر رنگ دو مایع با دو رنگ متفاوت داشته باشد .
با آروزی موفقیت ، امیدوارم ازاین آموزش بهره کافی رو برده باشید .
پایان