2- نشانه هاي تصويري



در اين گونه از نشانه ها، همانطور كه از عنوان آن مشخص مي گردد، عامل و نمادهاي بكار رفته داراي قابليت تصويري مي باشند.

اصولاً بيشترين مفاهيم موجود داراي نمادي تصويري هستند. لذا مي توان از بدو طراحي آرم، اين امر را لحاظ نمود كه آيا بهتر است اين نشانه با عنصر تصويري طراحي گردد يا خير؟

در اين صورت بايد اهم عناوين موضوع پس از انتخاب نمادهاي تصويري معادل، با يكديگر تركيب شده و در مجموع به يك فرم واحد و زيبا برسند.

در طراحي اين نوع نشانه ها، ممكن است فرم تصويري داراي يك، دو يا چند تصويري باشد. كه در اين حالت توصيه مي گردد از كمترين و گوياترين نمادها استفاده شود چرا كه در طراحي نشانه ها سادگي هميشه يك اصل مي باشد. اين نمادها ممكن است به طور مستقيم يا غير مستقيم گوياي مفهوم مورد نظر باشد. به طور مثال در طراحي يك نشانه با موضوع فروشگاه پرندگان از تصاوير پرنده استفاده گردد كه در اين صورت به طور مستقيم باموضوع مرتبط مي باشد.