۱. شرکتهای تعاونی تولیدی یا توزیعی ، علاوه بر گرفتن مجوز تشکیل از اداره تعاون برای انجام فعالیت، موظف به گرفتن مجوز لازم از دستگاه های ذیربط نیز هستند.
2. هیات موسس باید نماینده تام الاختیاری برای معرفی به اداره تعاون تعیین کند.

3- درخواست موافقت تشکیل تعاونی
هیات موسس باید فرم درخواست (فرم شماره 1) را که اداره کل یا اداره تعاون تهیه کرده است، تکمیل و طرح پیشنهادی خود را به آن پیوست کند و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار خود از اداره تعاون درخواست کند که با تشکیل تعاونی موافقت کند.
4- اقدامات وزارت تعاون
وزارت تعاون پس از دریافت درخواست هیات موسس و مدارک لازم که نماینده تام الاختیار باید آنها را تسلیم کند درخواست و مدارک را بررسی می کند و در صورت پذیرفته شدن درخواست، طبق فرم شماره 2، موافقتنامه تشکیل را صادر می کند و نمونه اساسنامه و فرمهای مورد نیاز را در اختیار نماینده هیات موسس قرار می دهد.
5- اقدامات هیات موسس پس از دریافت موافقتنامه
هیات موسس پس از دریافت موافقتنامه تشکیل ، باید ظرف دو ماه اقدامات لازم را برای تاسیس تعاونی و تشکیل اولین مجمع عمومی عادی به عمل آورد. این اقدامات به شرح ذیل است:
الف) دریافت مجوز فعالیت در موضوع طرح توجیهی از مراجع ذیربط در صورت نیاز، به نام اعضای هیات موسس تعاونی در شرف تاسیس
ب) تکمیل و تدوین اساسنامه و تسلیم آن به اولین مجمع عمومی و عادی .
ج) افتتاح حساب به نام تعاونی در شرف تاسیس ، در نزد (صندوق تعاون) یا بانکی که صندوق تعاون تعیین می کند، برای واریز مبالغ لازم التادیه ای که داوطلبان عضویت باید هنگام خرید سهام پرداخت کنند.
د) دعوت از افراد واجد شرایط جهت عضویت
ه) دعوت از کارشناسان رسمی دادگستری جهت ارزیابی آورده های غیر نقدی داوطلبان عضویت
دولتی و ورشکستگی به تقصیر.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ثبت شرکت ، برند و علامت تجاری - سامان ثبت مراجعه نمایید.