به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تله سور، «دلسی رودریگرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای در صفحه توییتر خود «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را متهم به دخالت در تصمیم دولت کاراکاس مبنی بر لغو موقت تردد در مرز مشترک با کلمبیا کرد.
وی در این باره نوشت: ما از دولت آمریکا می خواهیم که در مسائل دو جانبه بین کاراکاس- بوگوتا دخالت نکند.  
در روز شنبه، کربی با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی نگرانی خود را از وضعیت حاکم بر مرزهای ونزوئلا و کلمبیا اعلام کرده و سیاست دولت کاراکاس را مبنی بر اخراج کلمبیایی هایی که به طور غیر قانونی به ونزوئلا مهاجرت کرده و یا با گروه های خلاف همکاری می کنند، زیر سؤال برد.
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در پاسخ از سیاست های مهاجرت پذیری کشورش دفاع کرد و اتهام نقض حقوق بشر را که از سوی آمریکا به کاراکاس نسبت داده می شود، نپذیرفت.
ونزوئلا ۵ میلیون تبعه کلمبیایی را در خود جا داده و علاوه بر این پذیرای ۱۷۳۶۰۰ مهاجر غیر قانونی این کشور نیز هست حال آنکه پس از شدت گرفتن اختلافات مرزی میان دو کشور تنها ۱۰۰۰ نفر از آنها از سوی دولت کاراکاس مجبور به بازگشت به سرزمین مادری خود شدند.
به دنبال کشته شدن سه سرباز به دست قاچاقچیان مسلح، ونزوئلا از روز ۲۱ ماه میلادی آگوست به مدت دو ماه تردد در برخی از اصلی ترین خطوط مرزی مشترک با کشور  کلمبیا را لغو کرد. گفته می شود که ۳۰ گروه شبه نظامی کلمبیایی در خاک ونزوئلا به اعمال خلافی نظیر قاچاق کالا و انسان مشغول هستند.