در اولین مجمع عمومی عادی سالیانه سال 94 کشور، برای هر سهم همراه اول 541 تومان سود تقسیم شد.
به گزارش فاوانیوز، چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول که اولین مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29/12/94 در کشور بود، صبح روز دوشنبه 31 فروردین ماه با حضور بیش از 95.7 درصد سهامداران، در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
•             تقسیم سود 541 تومانی هر سهم همراه اول
در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل همراه اول و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران، در خصوص سود تقسیمی، روزنامه های کثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه  هیأت مدیره تصمیم گیری شد.
در جلسه مذکور پس از نظر خواهی از سهامداران حاضر و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، برای هر سهم 541 تومان سود معادل 87 درصد سود خالص محقق شده در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از پنجم اردیبهشت ماه از طریق شعب بانک ملت واریز شود.
در پایان مراسم، روزنامه های دنیای اقتصاد و فناوران برای چاپ آگهی های مجمع همراه اول تعیین شدند.
•             گزارش عملکرد هیأت مدیره
در این مراسم مهندس وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد سال 93 هیأت مدیره به مجمع سهامداران ارائه کرد.
صدوقی با اشاره به اینکه سال 93، سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال مالی همراه اول 29 اسفندماه است، اولین شرکتی هستیم که در سال جدید مجمع خود را برگزار و در کمترین زمان سود سهام را واریز می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری آبرومندانه جشن 20 سالگی همراه اول در سال گذشته و شعار سال جاری گفت: در هفته های پایانی سال 93، طرح دولت همراه (M Goverment) تصویب شد و دولت درصدد است هر چه سریعتر دولت همراه را پیاده کند که این امر با همکاری اپراتورها عملی است.
صدوقی در ادامه با اعلام اینکه گزارش مالی همراه اول از نظر حسابرس هیچ بندی نداشته و با عنوان مقبولیت تأیید شده است، اظهار داشت: ارتقاء 77 رتبه ای در رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب در پایان سال 94 منتهی به 29/12/93 نسبت به 30/9/93، از دیگر دستاوردهای مالی همراه اول است.
•             ضریب نفوذ 80 درصدی همراه اول
مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال 93 تأکید کرد: طی دو سال پس از تدوین استراتژی همراه نوین، 34 عنوان سرویس به مشترکین عرضه شده است که عزم جدی همراه اول را نشان می دهد.
در سال گذشته محصولات و خدماتی از جمله سیم کارت دیتا، موبایل باند پهن، سیم کارت دانشجو، پرتال my mci و درسا به مشترکین عزیزمان ارائه کردیم که درسا محصول مناسبی برای حفاظت خانواده ها و نوجوانان است که در اردیبهشت ماه به مردم ارائه می شود.
وی افزود: علی رغم اشباع بازار، با جذب 6.7 میلیون مشترک جدید در سال 93، تعداد مشترکین ثبت شده همراه اول به 70.8 میلیون رسید.
اکنون سهم بازار سیم کارت های فعال همراه اول 61 درصد و ضریب نفوذ آن 80.5 درصد است. همچنین همراه اول با 268 اپراتور در 110 کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد.
صدوقی ادامه داد: هم اکنون همراه اول از طریق کانال های حضوری مستقیم و غیرمستقیم و کانال های غیرحضوری مستقیم و غیرمستقیم مشغول خدمت رسانی به مشترکین خود است. 
وی گفت: همراه اول از طریق بیش از 400 هزار کانال حضوری مستقیم نظیر کیوسک و فروشگاه های زنجیره ای، توزیع کنندگان اصلی و نقاط فیزیکی فروش و حدود 13400 کانال حضوری غیرمستقیم نظیر ادارات مشترکین، دفاتر بخش خصوصی، مراکز تلفن ثابت، دفاتر ICT روستایی و فروشندگان عمده به مشترکین خود خدمت می کند. همچنین اپراتور اول از طریق بیش از 3 میلیون کانال غیرحضوری مستقیم نظیر خودپردازها، پایانه های فروشگاهی و درگاههای خرید شارژ بر بستر USSD و با بیش از 35 میلیون کانال غیرحضوریغیرمستقیم نظیر سرویس دهنده  تلفن گویا(IVR)، مشترک فعال جیرینگ و درب کیوسک و با خدمات خود را ارائه می کند.
•             رشد مناسب در بازاریابی سازمانی
مدیرعامل اپراتور اول کشور با اشاره به محصولات و خدمات سازمانی همراه اول گفت: سیمکارتسازمانی، بسته هایسازمانی، راهکارهای ماشین به ماشین، شبکه خصوصی مجازی موبایل، ابر همراه، همراه اول سلامت و ... از اهم محصولات و خدمات سازمانی همراه اول هستندکه در سال گذشته رشد مناسبی داشته اند.
•             افزایش 37 برابری ترافیک دیتا
مدیرعاملشرکت ارتباطات سیارایران با اشاره به دستاوردهایفنی و توسعه شبکهایناپراتور گفت: تا پایان سال گذشته 7959 سایت جدید تلفن همراه در کشور نصب شده است. 1242 شهر(100 درصد)، 43770 روستا(86.9 درصد) و تمام جزایرمسکونیکشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. بدینترتیب 96.3 درصد (77 میلیون و 868 هزار و 875 نفر) جمعیتکشور تحت پوشش شبکهایناپراتور هستند.
صدوقی افزود: 28809 کیلومتر از جاده هایاصلی، 6755 کیلومتر از جاده هایریلی، 20160 کیلومتر از جاده هایفرعی(بینفرمانداری) و در مجموع بیش از 70 هزار کیومتر از جاده هایکشور تحت پوشش شبکه همراه اول است که 14379 کیلومتر آن مازاد تعهدی است. همچنین طبق آمار، در عید نوروز امسال بالغ بر 600 هزار نفر از مشترکیناپراتورهای دیگر از طریق رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده کردند.
وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ قطع مکالمه در شبکه همراه اول، بیان داشت: نرخ قطع مکالمه به 0.52 درصدکاهشیافته است. همچنین با افزایش نرخ موفقیت تماس(CSSR) در سال گذشته، این شاخص به 98.91 درصد رسیده است.
•             رشد 12 درصدیEPS
مدیرعامل همراه اول از درآمد 8921 میلیاردتومانی حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه در سال 93 و رشد 12درصدی این شاخص نسبت به سال 92 خبرداد و افزود: سود خالص تلفیقی گروه در سال گذشته 2529میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن 14 درصد رشد را نشان می دهد.
صدوقی تصریح کرد: EPS همراه اول نیز نسبت به سال قبل 12 رشد داشته و به 631 تومان رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به مبالغ پرداختی به دولت طی سال های گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال 1393 بیش از 3932 میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال 88 (سال واگذاری به بخش خصوصی) رشد 172 درصدی را نشان می دهد.
•              جایگاه نخست همراه اول در خاورمیانه
صدوقی ضمن برشمردندستاوردها و افتخارات همراه اول در سال 93 به جایگاهایناپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه اول، در آسیایجنوبی هشتم و در دنیابیست و یکم است.
وی با بیاناینکه طبق رتبه بندی 500 شرکت برتر کشور در سال 93 توسط سازمان مدیریتصنعتی، همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه کشور در میان 10 شرکت برتر از نظر ارزش افزوده و ارزش بازار بوده است، افزود: در اینارزیابی همراه اول از نظر ارزش بازار رتبه 6 و از نظر ارزش افزوده رتبه 10 را کسب کرده است.
وی افزود: کسب عنوان برترین اپراتور تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دریافت گواهینامه اشتهار به کیفیت 4 ستاره، دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، دریافت تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی و تقدیرنامه شرکت برتر دانشی از اهم دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال 93 است.
صدوقی در ادامه با اشاره به چشم انداز همراه اول اظهار امیدواری کرد: تلاش می کنیم محبوب جامعه، محبوب مشتریان، محبوب سهامداران، محبوب شرکای تجاری و در نهایت محبوبترین شرکت ایرانی باشیم.
صدوقی در پایان با اشاره به اینکه خدمات همراه اول تاکنون بیشتر بر خدمات پایه نظیر مکالمه و پیامک بوده است، اظهار داشت: از این پس رویکردمان بیشتر تمرکز در حوزه های دیوایس و  خدمات ارزش افزوده است.