کاربران عزیز برای انتخاب واحد دانشجویان از طریق سایت گلستان باید به طریقه زیر عمل کرد:
- به سایت سيستم جامع دانشگاهي گلستان بروید ( توجه داشته باشید دسترسی به سایت انتخاب واحد گلستان فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر – مرورگر اصلی ویندوز – امکان پذیر می باشد)
- پس از مشاهده صفحه ورود به سیستم نام و کلمه عبور خود را به صورت زیر وارد نمایید:
* نام عبور : ۹ رقم اول شماره دانشجویی
* کلمه عبور : شماره شناسنامه (اگر رمز خود را تاکنون تغییر نداده اید)
تذکر : در صورت عدم ثبت شماره شناسنامه کلمه عبور برابر نام عبور خواهد بود.
۱-نحوه اطلاع از تاریخ دقیق ثبت انتخاب واحد:
کلیه دانشجویان گرامی می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام خود پس از ورود به پروفایل خود در سیستم گلستان , با کلیک برروی گزینه ( ثبت نام >عملیات ثبت نام >ثبت نام اصلی ) از تاریخ ثبت نام خود مطلع شوند در صورتیکه زمان ثبت نام دانشجو فرا نرسیده باشد پس از ورود دانشجو به فرم ثبت نام زمان ثبت نام به صورت خطا به دانشجو اعلام می گردد.
۲-نحوه ثبت نام:
دانشجو می توانید پس ازورود به سیستم با طی مسیر زیر نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نماید: ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی
الف) انتخاب درس از جدول پایین فرم : در این جدول لیست دروس ارائه شده توسط مرکز با توجه به رشته دانشجو نمایش می یابد.برای انتخاب یک درس کافی است برروی درس در جدول پایین فرم کلیک کنید تا درس به جدول بالای فرم منتقل وانتخاب شود .
ب) بررسی وضعیت دروس انتخابی: برای بررسی وضعیت دروس انتخابی می توانید از کلید« بررسی تغییرات» در پایین فرم استفاده کنید.در صورت وجود هر گونه خطا در درخواست دانشجو نظیر تداخل امتحانی و نظایرآن هیچ کدام از دروس قابل ثبت نخواهد بود.
ت) ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات» ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات»پس از انتخاب و بررسی دروس می توانید نسبت به ثبت دروس در دست ثبت نام با کلیک بر روی کلید اعمال تغییرات اقدام نمایید.
ج) رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز براساس برنامه ۹ ترمه رشته مربوطه الزامی و عدم رعایت در این موارد موجب حذف درس از انتهای برگه انتخاب واحد وحتی در زمان فراغت از تحصیل خواهد شد. د) انتخاب دروس باید بر اساس کد درس ،رشته و گروه مربوطه انجام شود واخذ درسی خارج از این موارد قابل پذیرش نخواهد بود.
تذکرات:
توجه۱: عدم کلیک بر روی گزینه «اعمال تغییرات » به منزله حذف انتخاب واحد است.
توجه۲: وجود خطا برای یک یا چند درس مانع ثبت سایر دروس است. بنابراین لازم است در صورت وجود خطا دروس خطا دار را حذف و سایر دروس را ثبت کنند.
مراحل۲٫۱ به طور متوالی و چندین بار برای هر دانشجو قابل انجام است،بنابراین به دانشجویان گرامی پیشنهاد می گردد ابتدا نسبت به ثبت دروس بدون اشکال خود اقدام نموده و سپس وضعیت سایر دروس خود را مشخص کنند.
۳-مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت شهریه:
برای مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت مالی میتوانید پس از ورود به سیستم و با کلیک بر روی گزینه ( ثبت نام>گزارشهای ثبت نام>ثبت نام >گزارش۱۰۱ ) نسبت به مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت مالی خود اقدام نمایید.
۴-نحوه درخواست مرخصی:
برای ثبت نام مرخصی می توانید پس از ورود به سیستم با کلیک بر روی گزینه ( آموزش > دانشجو> درخواستها >تقاضای مرخصی تحصیلی برای یک ترم) صفحه مربوطه راباز کنید.در این صفحه در قسمت عملیات،محل«توضیح» به طور مختصر علت مرخصی را اعلام فرمایید.سپس دکمه«بررسی تغییرات»را از پایین صفحه کلیک فرمایید.و درصورت عدم مشکل دکمه«اعمال تغییرات »را کلیک فرمایید.
۵-نحوه مهمان شدن:
برای مهمان شدن در مرکز لازم است ابتدا به مرکز / واحد مبدا مراجعه نمایید تا کارمند مربوطه در صورت موافقت نسبت به صدور مجوز اقدام نمایند .پس از ثبت درخواست مهمانی توسط واحد مبدا،این درخواست توسط واحد مقصد قابل مشاهده و تائید است.تنها پس از تائید واحد مقصد امکان ثبت نام دانشجو در محل جدید وجود دارد. ( خود دانشجو باید بعد از پر کردن فرم مهمان در مرکز نیز درخواست خود را دوباره در سایت گلستان ثبت نماید).
۶- نحوه پرداخت شهریه:
جهت پرداخت شهریه دانشجویی به شماره حساب های بانک صادرات مندرج در گزارش ۱۰۱ یا ۱۶۳ صرفا می بایست از طریق مراجعه حضوری و تکمیل فیش به بانک صادرات اقدام نمایند. شایان ذکر است مطابق اعلام بانک صادرات پرداخت از atm و…. مورد تائید نمی باشد و مسئولیت هرگونه مغایرت بعهده دانشجو می باشد.
موفق باشید
روزگار خوش