-
مدير بازنشسته
مرحله دوم شامل طراحی و تدوین استراتژی های اثربخش است. بعد از تعریف اهداف باید درخصوص نحوه دستیابی به این اهداف تصمیم گیری کرد. در این مرحله بهترین مسیر رسیدن به مقصد کشف و مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه می توان از استراتژی های زیر نام برد:
* چاشنی های فروش (جوایز، مسابقات، کوپن های تخفیف و ...)
* خبرنامه ها
* نامه های یادآوری
* برنامه های آموزشی
مرحله سوم شامل برقراری ارتباط با مخاطبان است. تصمیم گیری درخصوص قالب ایمیل، موضوع ایمیل و محتوای نامه الکترونیکی در این مرحله انجام می شود. انتخاب قالب مناسب می تواند بر اثربخشی برنامه بازاریابی کمک شایانی کند. موضوع ایمیل تا حد ممکن باید کوتاه، جالب و توجه برانگیز باشد تا احتمال خوانده شدن ایمیل افزایش یابد. محتوای نامه هم باید به صورت کوتاه، شفاف و صریح نوشته شود.
نهایتا مرحله چهارم شامل ارزیابی نتایج است. در این مرحله ما به بررسی نتایج حاصله می پردازیم تا به نکات مثبت و احیانا اشتباهاتی که صورت گرفته پی ببریم و از آموزه های خود جهت بهبود برنامه های آتی استفاده کنیم. برخی از شاخص هایی که برای ارزیابی می توان از آنها استفاده کرد عبارتند از:
* نرخ کلیک
* نرخ لغو عضویت ها
* درصد ایمیل هایی که فوروارد می شوند
* میزان سفارش های دریافتی
6- به نظر می رسد مرحله سوم، مرحله ظریف و حساسی است. برای تهیه محتوای مناسب چه نکاتی را توصیه می کنید؟
تا حد ممکن باید محتوای نامه کوتاه و رسا باشد. کنترل کنید که متن شما غلط املایی نداشته باشد. بهتر است از تصاویر محدودی استفاده شود تا حجم ایمیل بیش از حد زیاد نشود. بهتر است به شکلی لحن متن را بنویسید که صحبت می کنید. از رنگ های متنوع استفاده کنید و تاکیدها را با حروف بولد نشان دهید. هر درخواست را باید در یک ایمیل ارسال کرد و امکان ارتباط مستقیم با سایت یا صفحه مربوطه را هم نباید فراموش کرد.
نکته مهم دیگر اینکه حتما امکان لغو عضویت را آسان و روشن در پیام قرار دهید. این کار احتمال اسپم شدن ایمیل های شما را کاهش می دهد. بهتر است از ارسال پیوست های حجیم خودداری شود چرا که زمان دانلود را افزایش داده ضمن اینکه احتمال انتقال ویروس را زیاد می کند. باید آدرس کامل اینترنتی خود را در انتهای پیام ذکر و حتما مخاطبان را دعوت به اقدامی مشخص کنید. فراموش نکنید که ایمیل ها باید امضا داشته باشند. یک امضای کامل شامل نام، پست س-ا-ز-م-ا-نی، نام شرکت، نحوه ارتباط با شرکت و نگارنده و نیز آدرس وب سایت است.
و بالاخره مراقب باشید که طبق قوانین اینترنتی مطالب خود را ارائه کنیدتا گرفتار اسپم نشوید. همچنین برای جلوگیری از اسپم شدن لازم است به مخاطبان تاکید کنید که با اجازه آنها برایشان ایمیل ارسال می کنید. به آنها اجازه دهید که چنانچه تمایلی به دریافت ایمیل های بعدی ندارند به سادگی نسبت به لغو عضویت خود اقدام کنند. پس اطمینان حاصل کنید که گزینه لغو عضویت ایمیلیتان کار می کند.
چنانچه به موارد فوق توجه کافی صورت گیرد، می توان با صرف هزینه ای کم، و با بهره بردن از قابلیت های بازاریابی از طریق ایمیل، محصولات و خدمات خود را در زمانی کوتاه و با کیفیتی مناسب به مخاطبان معرفی کرد و با حفظ ارتباط با مشتریان، در آنها وفاداری ایجاد کرد.
این نکته مهم ضروری است که بازاریابی از طریق ایمیل زمانی اثربخشی بیشتری پیدا می کند که همراه با روش های دیگر بازاریابی استفاده شود.
منبع : خلاقیت
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن