-
رویارویی با افراد زورگو
از ویژگیهای بارز افراد زورگو میتوان به قدرت طلبی، تمایل به کنترل همه کس و همه چیز و رقابت به هر قیمت، اشاره کرد. بنابراین اگر این ویژگیها را در یک محیط کاری در یکی از کارمندان دیدید میتوانید حدس بزنید که او با احتمال بالا یک زورگوی کاری محسوب میشود. یک مدیر خوب در هنگام کار با افراد زورگو، باید این رقابت سرسختانه را به همکاری با دیگران مبدل کند و روشهای جدید و مناسب ترو درعین حال موثرتری را پیشنهاد نماید. برای روبرو شدن با این افراد یک مدیر عاقل باید آنها را با عناوین رسمی و احترام، مخاطب قرار بدهد و در حالی که به چشمهای آنها نگاه میکند، صریحا اعلام کند که برای رسیدن به اهداف کاری نمیتواند هر آن چه را که زورگو میگوید انجام بدهد.
مدیر باید خواسته خود را توضیح دهد، ضرورت خواستهها و دلیل اهمیت آنها را بیان کند و از این که زورگو بر سر او داد بزند یا سخن مدیر را قطع کند محترمانه ممانعت بعمل آورد. البته اگر چنین حالتی رخ داد به حرف او گوش داده ولی بعد حرف خود را تکرار میکند. لازم است مدیر از شخصیت زورگو بخواهد حرف اصلی اش را جز به جز و کامل و با مشخصات ریز و کامل بیان کند، سپس نظر او را خلاصه کرده و تکرار میکند و با خوشرویی ولی قاطعانه، با زورگو به ادامه بحث میپردازد. همچنین مدیر اهداف کارو انتظارات را برای او توضیح میدهد، به آرامی و با اطمینان با زورگو سخن میگوید و بیان میکند که این اهداف به نفع هر دو آنها است. سپس بحث را جمع بندی کرده و کتبا موارد توافق شده را مینویسد و به نوعی او را متعهد به انجام کار مشخص شده میکند.
رکسانا خوشابی کارشناس مشاوره بالینی
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن