توجه به اینکه تا چند سال دیگر قحطی می آید و کل جهان را گرسنگی فرا می گیرد پدیده ی تک فرزندی مد شده است! بر اساس تحقیقات بی پایه و اساس ما تک فرزندی کاری بسیار خوبی است و فواید بیشماری دارد که در این متن به آنها اشاره می کنیم:

تک فرزندها خواهر و برادر ندارند و به همین دلیل کسی در منزل نیست که با او برای مسائل مختلف به جنگ و جدل بپردازد؛ بدین ترتیب تک فرزندها بدون هیچ گفتمان و یا ضرب و شتمی تمام ته دیگ ماکارونی را صاحب می شوند و اصلا و ابدا دعوایی در منزل صورت نمی گیرد. بدین ترتیب بچه ی شما در صورت تک فرزند بودن همواره بدون شکست باقی می ماند! البته شاید این مورد باعث شود که بچه ی شما به خاطر اینکه شکست را تجربه نکرده؛ در مواجهه با اولین شکستش سرخورده شود و افسردگی بگیرد و کلاً جنبه ی شکست را نداشت باشد!

تک فرزندها کسی را ندارند تا با او بازی کنند، به همین خاطر صبح تا شب مثل بچه آدم می نشینند جلوی تلویزیون و کارتون نگاه می کنند و یا در جلوی کامپیوتر بازی رایانه ای انجام می دهند؛ حالا درست است که شاید این مورد باعث شود فرزندتان در آینده نتواند با هم سن و سال هایش ارتباط پیدا کند و در اجتماع مورد پذیرش واقع نشود، اما در عوض اتاق هایش همیشه تمیز خواهند بود و زحمت شما کمتر می شود!

در کل تک فرزندها بسیاری از احساسات را تجربه نمی کنند و به همین خاطر فرصتی برای کنترل و مدیریت آنها نخواهند داشت. آنها خیلی کم از مادر و پدرشان "نه" خواهند شنید و کلا جنبه ی "نه" شنیدن نیز در آنها بوجود نمی آید! به همین خاطر شاید اولین "نه" زندگیشان (هنگامی که از طرف دختری باشد) آخرین جملاتی باشد که در زندگی می شنوند!

بسیاری از تک فرزندها لوس هستند. چون مادر و پدر حساسیت زیادی روی رفتار و گفتار تک فرزندها دارند. و چه چیز بهتر از این؟! این روزها داشتن فرزند لوس مد است!

تک فرزندها وابستگی شدیدی به پدر و مادرشان دارند؛ به همین دلیل در یافتن دوست همسن برای خود دچار اشکال می شوند! و این خیلی خوب است! همانطور که رد شدن از خیابان به دلیل اینکه شاید شما را ماشین بزند و سوار هواپیما شدن به دلیل اینکه شاید سقوط کند و شرکت در کنکور به دلیل اینکه شاید قبول نشوید کارهایی صحیح هستند! اینکه فرزند شما هم نتواند دوست پیدا کند خیلی خوب است زیرا شاید رفیقی که می یابد ناباب از کار در بیاید!

با توجه به موارد بیان شده نتیجه می گیریم تک فرزند بودن خیلی خوب است.