بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5

موضوع: معرفی رشته مدیریت بازرگانی

  1. #1
    مژگان آواتار ها
    • 14,355

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    راه های ارتباطی

    filish معرفی رشته مدیریت بازرگانی


    business management
    اهداف، بازار کار وصنعت، آینده ی شغلی ، دروس تخصصی






    مقدمه:
    مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.
    هدف رشته:
    هدف از این رشته عبارت است از : آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه .
    صنعت و بازار کار:
    فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.


    دانشگاه ها:

    اين گرايش از قديمي ترين گرايش هاي مديريت است که کار خود را در سال 1333 به موجب عقد قرارداد بين دانشگاه تهران و دانشگاه کاليفرنياي جنوبي به منظور تربيت مديران براي اداره سازمانهاي دولتي و خصوصي ،در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاري گروهي از اساتيد آمريکايي آغاز کرد، سپس اين رشته در مقاطع و گرایش های مختلف و در دانشگاههاي گوناگون کشور گسترش يافته و همينک در غالب دانشگاههاي دولتي، آزاد و پيام نور ارائه مي گردد.
    درس های رشته:
    ردیف
    نام درس
    ردیف
    نام درس
    1
    آمار و کاربرد آن در مدیریت 2
    2
    آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
    3
    اصول حسابداری 1
    4
    اصول حسابداری 2
    5
    اقتصاد خرد
    6
    اقتصاد کلان
    7
    بازاریابی بین المللی
    8
    بازاریابی و مدیریت بازار
    9
    بازرگانی بین المللی
    10
    بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
    11
    پول و ارز و بانکداری
    12
    تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
    13
    تحقیق در عملیات 1
    14
    تحقیق در عملیات 2
    15
    تحقیقات بازاریابی
    16
    توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
    17
    حسابداری صنعتی 1
    18
    حسابرسی 1
    19
    حقوق اساسی
    20
    حقوق بازرگانی
    21
    حقوق بازرگانی بین الملل
    22
    روابط صنعتی
    23
    روان شناسی کار
    24
    روش تحقیق در مدیریت
    25
    ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1
    26
    ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2
    27
    زبان تخصصی 1 و 2
    28
    زبان تخصصی 3 و 4
    29
    سازمان های پولی و مالی بین المللی
    30
    سمینار در مسائل بازاریابی
    31
    سمینار در مسائل مالی
    32
    سیاست پولی و مالی
    33
    سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
    34
    سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
    35
    مبانی سازمان و مدیریت
    36
    مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
    37
    مدیریت استراتژیک
    38
    مدیریت تولید
    39
    مدیریت رفتار سازمانی
    40
    مدیریت مالی 1
    41
    مدیریت مالی 2
    42
    مدیریت منابع انسانی
    43
    کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت





    گرايشهاي مختلف:
    اين رشته داراي گرايش‌هاي مختلفي می باشد که عبارتند از : بازاريابي ، سياستگذاري (استراتژيک) ، بازاريابي بين الملل ، تحول سازمان ی ، مالي ،بیمه، بازرگانی بین الملل و ...

    واحدهاي درسي در دانشگاه:

    جمع تعداد واحدهاي درسي اين رشته 32 واحد بوده و 4 واحد از آن مربوط به پايان نامه مي باشد. تمامي درسهاي اين گرايش دو واحدي بوده و دانشجو بايد 14 درس دانشگاهي را بگذراند. از مجموع درسهاي اين رشته 4 واحد درس مديريت پيشرفته، 4 واحد تحليل آماري و تحقيق در عمليات و مابقي آن دروس اختصاصي اين رشته در زمينه آشنايي با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژيک سازماني و مديريت بازار مي باشند.

    آينده شغلي:

    فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژيهاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمانها را داشته و نسبت به ساير گرايش هاي مديريت با توجه به نبود رشته اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اينکه دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافي از کسب و کار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کار آفريني و تشکيل کسب و کارجديد دارند.

    بازار کار:
    فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند .





    من همچنان بی امضاء









  2. #2
    saharnaz_71 آواتار ها
    • 735

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    May 2012
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ممنون از گرداوری مطالب...عالی بود...

  3. #3
    Yorgun آواتار ها
    • 66

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل تحصیل
    دانشگاه&خونه
    شغل , تخصص
    webmaster
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    سلام دوستان
    منم پیام نوری شدم
    مدیریت بازرگانی
    ماشاالله این سایت اینقدر بزرگه که آدم توش گم میشه
    مثل اینکه سایت کاملیه بخاطر این عضو شدم

  4. #4
    • 1

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    محل تحصیل
    دانشگاه پیام نور مرند
    شغل , تخصص
    عکاسی
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    سلام.
    بچه ها منم پیام نوری هستم.
    پیام نور مرند.مدیریت بازرگانی

  5. #5
    • 5

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Nov 2014
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    سلام منم به قول دوستان چون سایت کاملی هست همین الان عضو شدم
    فرق بازگانی تجمیع و سنتی رو اگه میشه بگید ممنون میشم

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •