اپل: درآمد سامسونگ از كپي‌كاري است

شرکت اپل مدعی شد که بیش از یک چهارم فروش شرکت سامسونگ در آمریکا از راه کپی محصولات این شرکت کسب شده است.
اپل در اطلاعیه‌ای گفت: بیش از یک چهارم فروش 30 میلیارد و 400 میلیون دلاری شرکت سامسونگ از تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت از طریق کپی‌ کردن آیفون و آي‌پد و یا نقض قانون کپی‌رایت در مورد دیگر محصولات و تکنولوژی‌های اپل بوده است.
این شرکت مستقر در سیلیکون ولی آمریکا در همین راستا از رقیب کره‌يی خود درخواست غرامت دو میلیارد و 750 میلیون دلاری کرده است و در این غرامت زیان‌های خود را نیز لحاظ کرده است.
طبق اسنادی که اپل به دادگاه ارائه کرده است شرکت سامسونگ از اواسط سال 2010 تا مارس سال 2012 بیش از 87 میلیون دستگاه سیار به فروش رسانده است.
به گزارش (ایسنا)، در جلسه دادگاهی که به همین منظور برگزار شده بود، تری موسیکا به عنوان شاهد شرکت اپل با اشاره به آمارها گفت که هشت میلیارد و 160 میلیون دلار یا 22 میلیون و 700 هزار دستگاه از مجموع دستگاه‌های فروخته شده توسط شرکت سامسونگ طی دو سال گذشته از محصولاتی بوده است که توسط کپی کردن محصولات اپل تولید شده است که از آن جمله می‌توان به سامسونگ گالاکسی s اشاره کرد که در جولای سال 2010 تولید شد.


واین در حالیست که:



اپل باارزش‌ترین برند جهان شد

شرکت اپل با ارزش 622 میلیارد دلار توانست عنوان باارزش‌ترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.
به گزارش موبنا، ارزش شرکت اپل 622 میلیارد دلار در بازار بورس اعلام شد.
گزارش ها حاکی است عنوان باارزش ترین شرکت جهان از سال 1999 به مایکروسافت تعلق داشت که توانست سهام خود را با ارزش 618 میلیارد و 900 میلیون دلار برساند، اما هم اکنون ارزش برند مایکروسافت به 258 میلیارد و 200 میلیون دلار کاهش یافته است.
ارزش هر سهم اپل به بهای حدود 649 دلار طی چند روز گذشته در بازار بورس معامله شد. اپل اوایل بهار امسال توانست ارزش سهام خود را به 600 میلیارد دلار برساند و طی سه ماه گذشته ارزش سهام این شرکت 25 درصد افزایش داشته است.