حتما خبر درگذشت اولين فضانوري كه بر روي كره ماه قدم گذاشت را ملاحظه نموديد،

نيل آرمسترانگ در ۷ اوت ۲۰۱۲ به دلیل مسدود شدن شریان‌های کرنرش تحت عمل جرّاحی قرار گرفت. او در ۲۵ آگوست ۲۰۱۲ و در سن ۸۲ سالگی بر اثر عوارض ناشی از جراحی در بیمارستانی واقع در کلمبوس اوهایو درگذشت.
براي بزرگداشت مقام اين فضانورد، متن زير را كه سال ها پيش توسط يكي از اساتيد به دست اينجانب رسيده است براي شما ارسال مي دارم .

متن زير به نقل از كتاب شيعه 110 سوال ، نويسنده محب الاسلام ارسال شده است.

نيل آرمسترانگ قبول اسلام كرد.
نيل آرمسترانگ اولين انساني كه قدم بر روي ماه گذاشت قبول اسلام كرد.
روزنامه «استار» چاپ مالزي اخيرا اين موضوع را اعلام كرد. «استار» گزارش كرد كه تغييرمذهب او پس از آنكه فهميد صداي عجيبي كه بهنگام قدم نهادن بر ماه شنيده صداي «اذان»بوده است كه مسلمانان در وقت دعوت به نماز اداء مي كنند.
وقتي براي اولين بار او صدا را شنيد، فكر كرد كه گوشهايش چيز ديگري شنيده و از اين تجربه اي كه برايش پيش آمده بود فوق العاده متعجب شد. بهنگام بازگشت از سفر فضائي و سفر به كشورهاي مختلف جهان يكي از جاهائي كه آرمسترانگ همان صدا را با همان كيفيت كه در ماه شنيده بود شنيد و وقتي كه از يكي از مصرياني كه او را همراهي مي كرد در باره «صداي» مورد نظر پرسيد به او گفته شد كه اين صداي اذان است كه مسلمانان بهنگام دعوت به نماز مي گويند. او كاملا مبهوت شده بود كه اين دقيقا همان صدا است كه عينا در ماه شنيده است.
پس از اين اتفاق بود كه آرمسترانگ تصميم گرفت در باره مذهب جيزهايي ياد بگيرد (تحقيق كند) و سرانجام اسلام را پذيرفت. بنابر گزارش استار در نتيجه اين اقدام (پذيرفتن اسلام) آرمسترانگ شغلش را از دست داد و بنابرگفته او «خداوند» را يافته بود و بنابراين از دست دادن شغل نمي توانست مهم باشد. نيل آرمسترانگ در 21 جولاي (ژوئيه) تيرماه 1969 روي كره ماه قدم نهاد، لازم به ياد آوري است كه روزنامه «استار» زمان بازديد «آرمسترانگ» را از قاهره معين نكرده است.