هدف اصلی طراحان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت ( bcmm ) اجرای اقتصادی ترین سیستم نت با توجه به شرایط بازار رقابتی امروز و اهداف مالی شرکتها بوده و لذا در این سیستم مباحث گوناگون نت گنجانده شده است 0 ویژگیهای سیستم bcmm عبارتند از :

1- چرخه نت در bcm :
· گردش کار فعالیتهای نت در این سیستم براساس چرخه sdca بوده و در انتخاب نرم افزار نگهداري و تعميرات ( cmms ) نیز این موضوع میبایست مدنظر قرار گیرد0
· جهت تدوین استانداردهای نت در شرکتی که هم اکنون دارای برنامه pm میباشد نیاز است که برنامه های فعلی با استفاده از چرخه capd مورد بازنگری قرار گیرد 0

2- اجزاء سیستم bcm :
اجزاء سیستم bcm با استفاده از اصول هشتگانه ویرایش سوم tpm و سیستم " نت مبتنی بر قابلیت اطمینان " (rcm) مشخص گردیده که به شرح زیر میباشد :
· تقسیم وظایف اجرای برنامه ها : تقسیم وظایف اجرای برنامه ها مطابق سیستم tpm انجام میگیرد 0
· اجزاء برنامه نت : برنامه نت هر ماشین براساس این سئوال که " اگر انجام نگردد چه پیامدی بدنبال خواهد داشت "تقسیم بندی گردیده و در گروهای" نت واکنشی – انجام بعد از وقوع خرابی " ، " نت پیشگیرانه- برنامه های دوره ای براساس زمان "و "نت پیشگویانه- برنامه های براساس شرایط کارکرد اجزاء ماشین " قرار میگیرد 0

3- روش استقرار سیستم bcm :
· سیستم bcm نسخه تکامل یافته سیستم نت بهره ور فراگیر (tpm) بوده و براین اساس مراحل استقرار آن براساس گامهای دوازده گانه استقرار tpm بنا نهاده شده است 0
· مدت زمان پیش بینی شده جهت استقرار سیستم برای یک شرکت متوسط 18 ماه و حداقل زمان جهت دستیابی کامل به 23شاخص استاندارد آن ، سه سال در نظر گرفته شده است 0
· 23شاخص تعریف شده ،قبل از شروع به استقرار سیستم محاسبه گردیده و ثمرات حاصل از اجرای سیستم براساس شاخصهای مذکور در تناوبهای ماهیانه مورد ارزیابی قرار میگرد 0