یاهو در تلاش براي جلب رضايت فوري كاربران و كشاندن آنها به سرويس جست وجوي خود، در حال برداشتن لينكهاي وب اضافي از نتايج جست و جو است.
اين شركت اينترنتي مستقر در ساني وال كه در تلاش براي كسب سهم بيشتري از بازار جست و جو است از طرح خود براي پاسخ به تقاضاهاي جست و جو با داده‌هاي ويژه‌اي مانند نشاني، عكس و اطلاعات ديگر به جاي لينكهايي به صفحات وب پرده برداشت.

اين طرحي است كه از سوي رقيبان اصلي ياهو يعني گوگل و مايكروسافت نيز دنبال مي شود. اين شركتها بدنبال فراهم سازي پاسخهاي بهتر به مجموعه تقاضاهاي جست و جوي گسترده هستند. ياهو بيش از يكسال است كه در اين راستا گام برداشته و محتواي بيشتري مانند ويديو و مقالات خبري را به نتايج جست و جو اضافه كرده است.
اما در كنفرانس جديدي كه ياهو براي خبرنگاران در سانفرانسيسكو ترتيب داد مديران اين شركت هدف فراهم آوردن ميانبرهايي به محتواي منتخب مانند عكس و ويديو را در نتايج جست و جو مورد تاكيد قرار دادند.



در بخشي از اين روند ياهو حذف لينكهاي آبي را كه به طور معمول صفحه نتايج جست و جو را پر مي كردند آغاز كرده و به جاي آنها بخشهايي از اطلاعات ضروري از جمله تصوير، ويديو و حتي صدا را قرار مي دهد.

بر اساس جديدترين آمار كام اسكار از بازار جست و جوي اينترنت در آمريكا در ماه آوريل، گوگل با 64.2 درصد برتريش بر اين بازار را حفظ كرده و ياهو با 20.4 درصد و مايكروسافت با 8.2 درصد پس از اين شركت قرار دارند.