حوادث : جلسه محاکمه قديمي ترين زنداني زن ايران که 19 سال در انتظار حکم قطعي خود است به علت حاضر نشدن وکيل متهم در جلسه دادگاه بازهم برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه متهم است تير ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجيد را به قتل رسانده است.

فاطمه ? 53 ساله ? که مقتول آخرين بار به خانه او رفته بود پس از دستگيري لب به اعتراف گشود و گفت ، مجيد را با خوراندن دوغ مسموم به سم گياهي به قتل رسانده است.

در پي اعتراف هاي متهم، کارشناسان پزشکي قانوني نيز پس از کالبد شکافي و آزمايش هاي سم شناسي، علت مرگ را استفاده از سم گياهي اعلام کردند.

چند تن از اعضاي خانواده و بستگان متهم نيز در تحقيقات قضايي، عليه او شهادت دادند. اين در حالي بود که متهم در جلسات بازجويي منکر قتل شد و خود را بيگناه خواند.

فاطمه در جلسه دادگاه نيز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجراي مرگ مجيد چيزي نمي داند. او ادعا کرد: وقتي ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برايم رضايت مي گيرد ولي اين کار را نکرد و حالا مي خواهم واقعيت را بگويم، من در اين قتل بي گناه هستم.

قاضي دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نکرد و با توجه به اعترافات اوليه اين زن، براي او حکم قصاص صادر کرد. در اين بين اولياي دم مقتول نيز که فاطمه را گناهکار مي دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالي که فاطمه خود را در يک قدمي اعدام مي ديد خبر رسيد ديوان عالي کشور حکم قصاص وي را تاييد نکرده است.

در ادامه محاکمه او سه دور ديگر در دادگاه برگزار شد و هر بار ديوان عالي کشور به حکم مجازاتش نقض گرفت و آن را برگرداند. حتي او يک بار هم تبرئه شد که اين حکم نيز از طرف ديوان عالي کشور نقض شد.

سرانجام دور پنجم محاکمه در شعبه 105 دادگاه شهرري به رياست قاضي خردمند برگزار شد. در سه جلسه دادگاه به دليل نيامدن شاهدان تجديد شد تا اينکه قاضي دوم خرداد را زمان جديد محاکمه اعلام و از شاهدان ماجرا خواست براي شهادت به دادگاه بيايند..

در حالي که دوم خرداد فاطمه براي محاکمه به دادگاه منتقل شده بود جلسه محاکمه به دليل نيامدن قاضي برگزار نشد. بار ديگر بيستم تير زمان محاکمه تعيين شد اما جلسه امروز دادگاه نيز به علت عدم حضور وکيل متهم برگزار نشد.

عبدالصمد خرمشاهي در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برگزار نشدن جلسه دادگاه گفت: به دليل همزماني اين دادگاه با دادگاه ديگري در تهران نتوانستم در جلسه دادگاه فاطمه حاضر شوم به همين دليل دادگاه برگزار نشد. جلسه بعدي دادگاه به زودي برگزار مي شود.