شرکت های گوگل، فیس بوک، توییتر، AOL و Interactive Advertising Bureau به نیروهایی که وبگردان را از آگهی های تبلیغاتی که در بردارنده برخی بدافزار یا Scamها می باشند مصون می دارد، پیوستند.

به گزارش آي تي آناليز، این شرکت ها بزودی تشکل Ads Integrity Alliance را به مدیریت مکسیم وینستین Maxim Weinstein (نائب رئیس شرکت غیرانتفاعی StopBadware که بر حمایت و حفاظت از مشتریان در برابر وب سایت های آلوده متمرکز است) اعلام رسمی خواهند نمود.

وینستین در این رابطه گفت: اعضاء این تشکل اطلاعات خود را پیرامون Scamها و بدافزارهایی که در تبلیغات جای داده می شوند با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت و توصیه های خط مشی و بهترین عملکردها را پیاده خواهند نمود.

در واقع با ایجاد این تشکل ما کانال های کاملا رسمی برای به اشتراک گذاری اطلاعاتی پیرامون تهدیدهای خاص، رویه های پیچیده خواهیم داشت از این رو می توانیم سلاحی ارزشمند را برای متوقف ساختن جانیان سایبری و اسکمرهایی که در خفای کمپین های رنگارنگ در اینترنت جولان می دهند را بیافرینیم.

تنها گوگل سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیون آگهی تبلیغاتی و ۸۰۰۰۰۰ آگهی دهنده را که خط مشی های موجود بر روی وب سایت ها را نقض نموده بودند، غیرفعال نمود. به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Cnet، در این تشکل، جای شرکتهای بزرگ و مطرحی نظیر مایکروسافت و یاهو بسیار نمود پیدا می کند، وینستین اظهار امیدواری کرد که این شرکت ها نیز به این تشکل حامی امنیت کاربران بپیوندند.