-
واژه نامه گرافیک کامپیوتري
واژه نامه گرافیک کامپیوتر
دراین بخش سعی داریم بطور مختصر با واژه های بکار رفته در گرافیک کامپیوتری آشنا شویم . از آنجایی که این دانش همواره در حال تحول میباشد ، این بخش نیز بطور دائم تحت ویرایش قرار خواهد گرفت و اطلاعات جدید به آن اضافه خواهد شد . در اینجا سعی داریم ادبیات موضوعی گرافیک را توسعه دهیم.
Y@SiN
فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم
-
رندر (Render) :
به فرآیند ساخت تصاویر دو بعدی از روی اجسام سه بعدی اطلاق میشود که شامل عملیات تبدیل هندسی ، نور پردازی و برش میباشد .
Y@SiN
فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم
-
موتور گرافیکی (Engine) :
برنامه ای که عملیات های مهم گرافیکی را مدیریت کرده و یک سطح انتزاعی بالاتر را به کاربر میدهد . موتور گرافیکی مهم ترین برنامه در ساخت بازی ها میباشد .
Y@SiN
فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم
-
دوربین (Camera) :
دوربین مفهومی انتزاعی است که قابلیت دید صحنه توسط کاربر را مدیریت میکند . هر دوربین دارای یک موقعیت در فضای سه بعدی بوده و از آنجا به موقعیت دیگری می نگرد.
Y@SiN
فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم
-
بافت (Texture) :
اطلاعات تصویری غالبا دو بعدی که برای دادن ظاهر واقعی به روی اجسام سه بعدی نگاشته میشود . بافتها میتوانند بافتهای BMP , JPG و سایرفرمت ها یا حتی بصورت حجمی باشند .
Y@SiN
فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم
-
پیکسل (Pixel) :
مخفف واژه های Picture Element به معنای عنصر تصویری میباشد ، کوچکترین واحد سازنده تصویر که غالبا بشکل مربع میباشد و حاوی اطلاعات رنگی است .
Y@SiN
فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن