شرکت پنگوئن می خواهد برای نوجوانانی که از شدت علاقه به مطالعه به کرم کتاب تبدیل شده اند شبکه اجتماعی ویژه ای راه اندازی کند تا به این شکل ابزاری را برای حفظ علاقه این افراد به کتابخوانی عرضه کرده باشد.




به گزارش مهر، با این همه کاربران کتابخوان این سایت نمی توانند از آن به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط استفاده کنند و این شبکه تا ۶ ماه دیگر به شبکه اجتماعی تبدیل خواهد شد که تنها به کتاب و کتابخوانی اختصاص خواهد داشت.
به گفته این شرکت شبکه اجتماعی کرمهای کتاب ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار کاربر را به خود جذب می کند و هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برد. این شبکه نفع مالی برای شرکت و فروشگاه بزرگ و آنلاین پنگوئن ندارد اما در بهبود بازار کتاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
پنگوئن اعلام کرده هنوز درباره شبکه Spinebreakers به اندازه کافی تبلیغات نکرده و تبلیغات خود را پس از باز ارائه این شبکه طی ۶ ماه آینده آغاز خواهد کرد.
بر اساس گزارش تلگراف، به گفته سخنگوی این شرکت در محیط اطراف نوجوانان به اندازه ای عوامل مختل کننده حواس وجود دارد که بتواند عادت مطالعه را برای همیشه از یاد آنها پاک کند. حتی بسیاری از شبکه های اجتماعی کنونی نیز عاملی برای مطالعه نکردن هستند و از این رو امید می رود با ایجاد شبکه اجتماعی با هدف مطالعه، بتوان عادت مطالعه را در عصر دیجیتال حفظ کرد.