ICTna.ir - به منظور جمعآوری کمکهای نیکوکاران از طریق تلفنهمراه و برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، سامانه "همراه مهر" با مشارکت ایرانسل و سازمان بهزیستی کل کشور راهاندازی شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی ایرانسل، سامانه "همراه مهر" با امضای تفاهمنامه همكاري میان دكتر احمد اسفندیاری –رئیس سازمان بهزیستی کل کشور- و مهندس علیرضا قلمبر دزفولی –مدیرعامل ایرانسل- در مراسمی كه ظهر روز گذشته در ساختمان مركزی سازمان بهزیستی كل كشور برگزار شد، آغاز به کار کرد.
براساس اين گزارش، بستر سامانه همراه مهر در تعامل مشترک با ایرانسل و در راستای استراتژی سازمان بهزیستی در خصوص حضور حداکثری شرکتها و سازمانها به منظور ایفای نقش مسوولیت اجتماعی راهاندازی شده است.
رئیس سازمان بهزیستی كل کشور در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: یکی از سیاستهای سازمان بهزیستی سپردن کارها به مردم و تسهیل حضور در فعالیتها و توسعه مشارکتهای مردمی است.
دکتر اسفندیاری با اشاره به برنامه دولت در جلب مشارکت های مردمی، در خصوص این طرح گفت: ایرانسل با توجه به توسعه گسترده شبكه در كشور و به عنوان اپراتوری موفق در بحث اطلاعرسانی و رسانه و حضور در بین خانوادههای ایرانی برای راهاندازی این سامانه انتخاب شد و امیدواریم بتوانیم از این طریق و با نیت خیرخواهانهي مديران این شرکت، اهداف مشترک را پی بگیریم.
در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل نیز با قدردانی از حمایتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص همکاری مجموعه خود با این نهاد دولتی گفت: در راستای برنامههای ایرانسل در تحقق شعار دولت الکترونیک، تلاش ما بر این است که بتوانیم گامی با نیت خیر برای کمک به اهداف سازمان بهزیستی کشور برداریم.
مهندس دزفولی با اشاره به اینکه این سامانه طراحی شده و آماده بهرهبرداری است، گفت: کد کوتاه اصلی 8111 برای این کار در نظر گرفته شده که مشترکین ایرانسل میتوانند با ارسال یک پیام کوتاه و مشخص نمودن رقم موردنظر خود برای اهدا به بهزیستی، کمکهای خود را به سازمان بهزیستی کل کشور اعطا کنند.
وی افزود: در آینده کدهای دیگری نیز ویژه موارد خاص که سازمان بهزیستی اعلام میکند، در اختیار مشترکین ایرانسل قرار خواهد گرفت.
دزفولی با تاکید بر اینکه ایرانسل تمامی هزینههای اجرای این طرح را برعهده گرفته و هیچ گونه برداشتی از کمکهای مردمی نخواهد داشت، گفت: سامانه راهاندازی شده کاملا براساس نیات خیرخواهانه راهاندازی شده و به زودی مشترکین میتوانند ارسال کمکهای خود به سازمان بهزیستی را استعلام کنند.
مدیرعامل ایرانسل تصریح كرد: با ارسال پیام کوتاه به شماره 8111، پیام کوتاهی برای تائید مبلغی که مشترکین در نظر دارند به سازمان بهزیستی كمك كنند به طور خودكار برای آنها ارسال میشود که پس از تائید نهایی از سوی مشترك، این مبلغ از میزان شارژ مشترکین سیمکارتهای اعتباری کسر و به صورتحساب مشترکین سیمکارتهای دائمی اضافه میشود.
در انتهای این نشست، رئیس سازمان بهزیستی كشور و مدیرعامل ایرانسل تفاهمنامهای در این زمینه مبادله كردند.