علیرضا زمانی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: سالانه تصادفات به وقوع پیوسته در کشور بیش از 20 هزار کشته و 200 هزار مجروح بر جای می گذارد که می توان گفت هر ساله شاهد سونامی تصادفات در کشور هستیم.

وی ادامه داد: ایران از حیث آمار کشته های تصادف در رتبه اول دنیا قرار دارد، این در حالی است که تعداد خودروها در بسیاری از کشورها از تعداد خودروهای ایران بسیار بیشتر است.

زمانی تصریح کرد: رعایت کامل قوانین رانندگی از سوی رانندگان و تمام سرنشینان خودروها از مهمترین علل پایین بودن آمار تلفات در بسیاری از کشورها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برهمین اساس باید پس از سالها فکری اساسی در زمینه کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات می شد که در نهایت با بررسیهای کارشناسی، نمایندگان تصمیم گرفتند بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودروها الزامی شود.

وی عنوان کرد: طبق بررسیهای صورت گرفته در بسیاری از تصادفات به وقوع پیوسته در کشور اگر سرنشینان اقدام به بستن کمربند ایمنی می کردند امکان فوت و یا مجروحیت آنان به حداقل می رسید.

زمانی گفت: زمان آن رسیده تا در ایران نیز مردم به رعایت کامل قوانین بپردازند تا بیش از این شاهد افزایش آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر مجلس و دولت اقدام به اجرای چنین طرحی به منظور کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات نمی کردند مردم باید خواستار دلیل این سهل انگاری می شدند.

وی افزود: احتمال دارد مشکلاتی در ابتدای اجرایی شدن این قانون به وجود آید اما باید با راهکارهای مناسب این مشکلات را به حداقل رساند.