پس از ماه‌ها تبليغات،
آي‌پد اپل به بازار فروش وارد شد



پس از ماه‌ها تبليغات و هياهو، تبلت رايانه‌يي صفحه لمسي آي‌پد اپل سرانجام در آمريكا به بازار فروش روانه شد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي نخستين بار است كه مصرف‌كنندگان مي‌توانند سرانجام به اين رايانه قابل حمل كه تبليغ بسياري براي آن شده دست يافته و قابليت‌هاي آن را آزمايش كنند؛ انتظار مي‌رود اين دستگاه راه گردش مردم در اينترنت، خواندن كتاب و روزنامه‌ها را متحول كند.
فروش اين دستگاه قرار بود از روز شنبه آغاز شود اما بسياري از مردم از شب قبل در مقابل فروشگاه‌هاي اپل در نيويورك، واشنگتن، بوستون و سانفرانسيسكو صف كشيدند تا اولين كساني باشند كه موفق مي‌شوند اين دستگاه را خريداري كنند، البته اين صف‌ها در مقايسه با صف‌هاي مشاهده شده در زمان عرضه آيفون در سه سال قبل بسيار كوچك‌تر بود.
اپل آي‌پد را به‌عنوان رايانه قابل حمل سبك وزن نوآورانه‌اي توصيف كرده كه تركيبي از بهترين امكانات يك تلفن هوشمند و يك لپ‌تاپ است؛ صفحه 9.7 اينچي لمسي اين تبلت شبيه يك آيفون بسيار بزرگ است و برروي سيستم عامل مشابه كار مي‌كند.
قيمت‌هاي اين دستگاه از 499 دلار براي مدل مجهز به واي فاي شروع مي‌شود و به 800 دلار براي مدل مجهز به اتصال نسل سوم مي‌رسد و اگرچه در زمان رونمايي در اوايل سال جاري استقبال‌هاي متفاوتي از آن صورت گرفت اما پيش‌بيني مي‌شود فروش آن تا پايان سال از سه ميليون دستگاه فراتر رود.
يكي از امتيازهاي كليدي فروش آي‌پد، برنامه‌هايي به شمار مي‌روند كه ويژه استفاده در اين دستگاه طراحي شده‌اند؛ اپل همچنين فروشگاه ديجيتالي آي تيونز خود را به‌سازي كرده تا به مصرف‌كنندگان امكان دهد كتاب‌هايي خريداري كنند كه در آي‌پد قابل خواندن هستند.
استيو جابز مدير اجرايي اپل زماني كه آي‌پد را در ماه ژانويه رونمايي كرد، آن را دستگاه انقلابي توصيف كرد كه تجربه رايانش را تغيير خواهد داد.