شرمنده میدونم که کار ساده ای ولی ....خوب حالا امیدوارم که مفید باشه

1- ابتدا یک platonic مطابق شکل زیر ایجاد میکنید



2- مدل platonic را bucky انتخاب کرده و segment را بر روی 2 تنظیم میکنیم



3-platonic ساخته شده را Editable Object میکنیم مانند تصویر زیر



4-use polygon tools را فعال کرده و ابزار matrix extrude را انتخاب میکنیم. تنظیمات پیش فرض را Apply میکنیم



5- برای به دست آوردن شکل مورد نظرتان میتوانید تنظیمات را تغییر داده و از ابزارهای ( Twist , Bend, Blug ) استفاده کنید ضمنآ برای نرمتر شدن آن نیز میتوانید از Hayper Nurbs استفاده کنید.

6- حالا متریال دلخواهتون رو بدید ببینم چی میسازیت



اگه هر جاش با مشکلی مواجه شدید بگید تا کمکتون کنم.