پنج روش بهینه سازی صفحه اصلی سایت
صفحه اصلی احتمالا اولین چیزی است که مشتریان بالقوه در اولین بازدید از سایت شما خواهند دید. قطعا روش های متفاوتی برای کاوش عمیق تر بازدیدکنندگان از محتوای سایت وجود دارد ولی صفحه اصلی دروازه ورود به دیگر بخش های سایت است. از آنجایی که طراحی سایت مناسب و homepage خوب منجر به فروش بیشتر می گردد، تفکر در مورد هر جز این صفحه اهمیت دارد.

یک) سرصفحه (Headline)
Headline عنوان وب سایت شماست و اولین نوشته ای است که در بازدید از سایت به چشم می خورد. هدلاین می تواند شامل 6 تا حداکثر 12 کلمه باشد. با توجه به اینکه مهمترین بخش صفحه اصلی سایت، قسمت هدلاین است، طبیعی است که یکی از عوامل افزایش میزان تغییر تا %10.4، هدلاین مناسب است.
هدلاین کامل و مناسب دارای عبارتی است که، طیف کثیری از بازدیدکنندگان را مدنظر قرار دهد و در سایت های فروشگاهی، عبارتی باشد که هدفش مخاطبینی باشد که بعد از بازدید از سایت، از آن خرید می کنند. با نوشتن چند عبارت برای هدلاین و ترکیب مناسب آنها با هم، هدلاین کاملی ایجاد کنید. هدلاین باید بتواند در چند ثانیه بعد از بازدید از سایت پاسخگوی سوال (این سایت چه چیزی به من ارائه می دهد؟) باشد.

دو) مزایا
با لیست کردن و برشمردن مزایای محصولات و خدمات شرکت در صفحه اصلی، مشتری پی به علت برتری خدمات و محصولات شما در مقایسه با رقیبان می گردد و ترغیب به خرید یا رفع نیاز خود از طریق سایت شما می گردد.

سه) تصاویر
در زمان طراحی وب سایت قراردادن تصویر یا ویدیویی کم حجم (در بهینه سازی سایت به کم حجمی تصاویر توصیه گردیده) به علت بازخورد مثبت مخاطبین از این سبک تاثیر زیادی در افزایش بازدید از سایت خواهد داشت.

چهار) موفقیت با مشتریان
مشتری زمان ورود به سایت به دنبال دلیلی برای خرید نکردن و یا ترک سایت است. با قراردادن امکان نظردهی مشتریان از خدمات شما و لیست کردن نقل قول افراد درباره محصول و خدمات شما در صفحه اصلی سایت، اعتماد و علاقه بیشتر مخاطبین را فراهم کنید.

پنج) تمیز نمودن

حتی اگر تمام موارد ذکر شده بالا را در صفحه اصلی سایت خود پیاده نمایید ولی اهمیتی به سبک و مطالب موجود این صفحه ندهید پیشرفتی در زمینه سئو سایت نخواهید داشت. با صرف وقت و برنامه ریزی روی نحوه نمایش صفحه اصلی و تمیز نمودن این صفحه با مطالب مفید فرایند بهینه سازی وب سایت و صفحه اصلی را تکمیل نمایید.