-
كدام مدیران بهتر تصمیم میگیرند؟
اگر از اغلب مدیران بپرسید که چه چیزی بر سر راه موفقیت آنها قرار دارد همان فهرست بلندبالای همیشگی شکایات را خواهید شنید: کمبود وقت، کاهش منابع، فقدان موقعیتهای مناسب.
وقتی دقیق تر مینگرید متوجه میشوید که اینها بیشتر بهانه هستند. چیزی که سد راه موفقیت مدیران میشود بیشتر جنبه شخصی دارد – یعنی تردیدی عمیق در رابطه با عمل کردن بر اساس قضاوت شخصی خودشان. آنها بهجای انجام آنچه واقعا برای پیشرفت شرکت و ترقی حرفهای خودشان لازم است، مسیر خود را بهسوی آنچه دیگران ظاهرا از آنها انتظار دارند منحرف میکنند. طبق مطالعات سالهای اخیر، اغلب مدیران با وجود پروژهها و هدفهایی که بهدرستی تعریف شدهاند و به رغم داشتن دانش لازم، بهخیال اینکه بصیرت و اختیار کافی ندارند وقت و قابلیت تولید خود را به هدر دادهاند. قدرت ابتکار عمل یکی از مهمترین و ضروریترین خصوصیات هر مدیر موفق است. در بیشتر موارد آنچه مدیران بهعنوان تقاضاهای معلوم و معین میپذیرند در واقع بسیار محتاطانه انتخاب شدهاند. اغلب مدیران از آزادی عمل محدودشان شکایت میکنند، در حالی که کارفرمایانشان از عدم آمادگی آنها در ربودن موقعیت های مناسب شاکی هستند. مدیران کارآمد واقعی هدفمند هستند، به قضاوت شخصی خود اطمینان دارند و دیدگاههای بلندمدت برای تحقق هدفهای شخصیشان که مطابق با اهداف سازمان است، اتخاذ میکنند. آنها از چارچوب ادراک خود خارج میشوند و کارهایشان را در اختیار میگیرند.
بهطور خلاصه، در بیشتر موارد این خود مدیران هستند که اختیار عمل را از خود میگیرند. مدیران با کفایت و موثر تنها به انجام وظایف جداگانه بسنده نمیکنند، بلکه دید بسیار وسیعتری نسبت به سازمان و همچنین نسبت به حرفه خود دارند. در اینجا راهکارهایی را برای مدیران پیشنهاد میکنیم تا بتوانند با بکار گرفتن تواناییهای بالقوه خود موثر واقع شوند.
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن