شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی موسوم به «صفحات لینک شده» به جست‌و‌جوگر اینترنتی خود «بینگ» افزوده است که به کاربران امکان می‌دهد که صفحاتی را از گوشه و کنار اینترنت با نام خود مرتبط کنند و با استفاده از این راه خود را در وب متمایز کنند.
با استفاده از این ویژگی وقتی کاربران برای مثال نام جان اسمیت را در موتور جستجوی بینگ جستجو کنند با دیدن صفحات لینک شده او می‌توانند فرد مورد نظر را از میان دیگر افراد هم نام او تشخیص دهند.

در وبلاگ بینگ در این باره آمده است: با استفاده از این امکان وقتی دوستان شما نامتان را جستجو کنند صفحاتی را می‌یابند که شما می‌خواهید ببینند.

کاربرانی که می‌خواهند از قابلیت جدید موتور جست‌و‌جو گر بینگ استفاده کنند می‌بایست از طریق حساب فیس بوک خود وارد این موتور جست‌و‌جوگر شوند و به بینگ اجازه دهند پیوندهای ایجاد شده را به صفحه فیس بوک آن‌ها بفرستند. کاربران در صورت تمایل می‌توانند لینک‌هایی را که ثبت کرده‌اند پاک کنند.
هم اکنون در بازار جست‌و‌جوگر‌های اینترنتی رقابت شدیدی بین گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و یاهو وجود دارد و این شرکت‌ها می‌کوشند نتایج جستجوهای خود را به طرق مختلف با اطلاعات و پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی ترکیب کنند. گوگل برای این کار از اطلاعات شبکه اجتماعی خود یعنی گوگل پلاس استفاده می‌کند و بینگ مایکروسافت هم از فیس بوک.

مایکروسافت با وجود اینکه در بازار جست‌و‌جوگرهای اینترنتی فاصله زیادی با گوگل دارد، اما از هیچ فرصتی برای رقابت با این غول جست‌و‌جوگر دریغ نمی‌کند. یکی از اقدامات مایکروسافت برای کوتاه کردن فاصله خود با گوگل امضای قراردادهای همکاری با شرکت‌های دیگری مثل یاهو و فیس بوک است.

منبع: eweek