-
آیا شما مدیر یک وب سایت هستید، یا مدیر یک انبار اطلاعاتی؟
امروزه، دو دسته از افراد به فعالیت در زمینهی وب مشغولند. افرادی كه آن را به عنوان یك نوع دارایی تلقی میكنند و دستهای كه این فعالیت را به شكل یك كالا می بینند.به گروه دوم توصیه میكنم، شغل جدیدی برای خود دست و پا كنند.
هفتهی گذشته، با مدیر شركتی صحبت كردم، كه مؤسسهاش به تازگی از نرمافزار Portal استفاده میكرد. بارگذاری (DownLoad) صفحهی اصلی، حدود ۳۰ ثانیه طول میكشید و این تنها بخشی از مشكلات بود. كاركنان این مؤسسه تقاضای غیر فعال كردن این نرمافزار را كرده بودند تا از این طریق وب سایتی كارامدتر و مفیدتر داشتهباشند.
دو هفته پیش، با افرادی صحبت كردم كه مجبور به استفاده از این نرمافزار بودند. آنها و تمام كاركنان این شركت از این نرمافزار متنفر بودند. این طور به نظر میرسید، كه فردی در ردههای بالای IT استفاده از Portal را اجباری كرده است.همچنین چند هفتهی پیش، ایمیلی دریافت كردم كه حاوی كشمكشهای نویسندهی آن و مسئولین شركت مربوطه برای تبدیل وب سایت شركت به انبار اطلاعاتی بود. از نظر افرادی كه این نرمافزار را توصیه میكنند، مدیریت یك وب سایت هزینه و مشكلات زیادی به همراه دارد.از دید آنها كافی است، مطالب را به شكل فولدرهای مقالات PDF یا فایلهای Word و به كمترین مدیریت، در سایت قرار داد.افرادی كه فعالیت در زمینهی وب را به شكل كالا تصور میكنند، درحقیقت میخواهند،این كالا را به شكل داده و اطلاعات در یك انبار ذخیرهی اطلاعات، نگهداری كنند؛ تا بتوانند، آن را به آسانی و به سرعت پر كنند. از نظر این افراد، به یقین باید راهی برای تولید اتوماتیك دادهها وجود داشته باشد.پیتر دراكر میگوید:”ما در ۵۰ سال گذشته تمام فعالیتهای خود را بر T ، متمركز كردیم و قصد داریم ۵۰ سال آینده روی موضوع I كار كنیم.“
با ذخیره كردن اطلاعات،به تنهایی، نمیتوانید از آن به طور كافی استفاده كنید. اطلاعات به معنی مبادلهی دانش است، منظور از اطلاعات هم، اطلاعات وب است.چگونگی به تحریر درآوردن یك مطلب و روشهای به نمایش گذاشتن آن؛ تاثیری عمیق بر سوددهی سایت شما دارد.
موقعیت خود را در ۵ سال آینده چطور تصور میكنید؟ اگر به دنبال كسب موفقیت در زمینهی IT هستید، باید روش مدیریت صحیح را بیاموزید. دو مورد برای مدیریت وجود دارد: مردم و اطلاعات. باید تمام كارهای مربوط به بخش T را به طور اتوماتیك، ارایه كنید.
بخش جالب كار روی I از ذخیره سازی به انتشار مقالات و بیرون دادن اطلاعات، تغییر كردهاست.
اگر به عنوان گرداننده و تنظیم كننده یك وب سایت فعالیت میكنید، در حقیقت یك ناشر ثانویه هستید. ناشر یك سایت بودن، همانقدر كه به مقالات منتشر شده مربوط میشود، به آنچه كه به نمایش در نمیآید، هم ارتباط دارد. در مقابل ایجاد یك انبار اطلاعاتی و وعدههای گولزننده مبنی بر حل مشكلات؛ مقاومت كنید. اطلاعات و مفاهیم، حكم دارایی و سرمایهی شما را دارند و ارزش آنها در صورت انتشار افزایش مییابد.دادههای باارزش، طبقه بندی مناسب، كنترل و صفحهآرایی از عوامل مؤثر بر موفقیت شما هستند. از افراد، اعم از كاركنان شركت، مشتریان، شهروندان یا دانشجویان، بخواهید، باارزشترین منبع و دارایی خود، یعنی زمان را، در سایت شما مصرف كنند.حتی یك ثانیه هم برای این بازدیدكنندگان عجول، زیاد است و به این ترتیب به آسانی آنها را از دست میدهید. مطالب را با كیفیت عالی به سرعت در اختیارشان قرار دهید، مطمئن باشید، آنها با توجه خود از زحمات شما قدردانی خواهند كرد
من همچنان بی امضاء
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن