در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با گوشه ای از کاربردهای متنوع کامپیوترها یعنی مقوله جذاب گرافیک کامپیوتری آشنا کنیم. در این فرصت کوتاه سعی میکنیم با هم نگاهی هر چند گذرا بر مبانی گرافیک کامپیوتری بیاندازیم و از این رهگذر دیدی جدید بر بخشهای دیگری از صنعت نرم افزار همچون بازیها، شبیه سازیها و نرم افزارهای چند رسانه ای پیدا کنیم.
در دهه نود (CG (Computer Graphics نام اختصاری تکنیکی بود که امروزه ما آن را بنام گرافیک کامپیوتری میشناسیم. اصولا وقتی صحبت از گرافیک در کامپیوتر به میان می آید با دو مسئله روبرو هستیم، گرافیک دو بعدی و گرافیک سه بعدی. البته الان دیگر به لطف کارتهای گرافیکی سریع که از قابلیتهای سه بعدی به بهترین شکل پشتیبانی میکنند، گرافیک دو بعدی جایگاه خود را از دست داده است، ولی برای کامل شدن بحث ناچاریم عناصر اصلی سازنده گرافیک دوبعدی را هم یاد آور شویم.