محمدحسين فلاح اصغري در گفتوگو با ايسنا اظهار كرد: به طور معمول مشتركي كه پيام كوتاه ارسال ميكند، اگر آن پيام در مرحله اول به مقصد نرسد در مركز پيام كوتاه ذخيره ميشود و سيستم مجددا در تلاش است تا اين پيام به مقصد رسانده شود و به دفعات آن را ارسال ميكند.
او ادامه داد: از اين رو هزينهاي كه براي شركت ارتباطات سيار براي ارسال نشدن يك پيام كوتاه بوجود ميآيد، بسيار بيشتر از هزينهاي است كه در مرحله اول آن پيام به مقصد ميرسد، بنابراين در تلاشيم با اجراي اين سيستم اين هزينه را كاهش دهيم.
معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار افزود: اين سيستم مراحل آزمايشي خود را سپري ميكند و به زودي به اجرا درميآيد. همچنين با اجراي اين سيستم مقايسهيي، هزينه پيامهاي كوتاه پس از رسيدن به مقصد و گزارش تحويل آن براي مشترك محاسبه ميشود و هزينه پيامكهايي كه به مقصد نميرسند براي مشترك منظور نميشود.
او افزود: اما در مورد سيمكارتهاي اعتباري ارتباط با مركز IN در دو مركز به صورت آزمايشي برقرار شده كه هزينه پيام كوتاه پس از رسيدن به مقصد از مبلغ شارژ مشترك كسر ميشود، با توجه به اينكه مرحله آزمايش اين طرح با موفقيت انجام شده، منتظر ارايه طرح جامع از طرف معاونت فني- مهندسي شركت ارتباطات سيار براي اجرا كردن آن در كل شبكه هستيم.