-
شاتل هرگز کم فروشی نکرده است
توسط حامد قاسمی نراقی · ۲۰مرداد۹۴
احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل در پی اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر اخطار توقف فروش اینترنت شاتل به دلیل عدم تناسب میزان پهنای باند با تعداد مشترکان توضیحاتی را ارایه کرد.
وی گفت: رگولاتوری اول تیر ماه سال جاری طی نامهای به شاتل اعلام کرد طبق بررسیهای صورت گرفته در ۱۲ مرکز مخابراتی در استان های قزوین، زنجان و گیلان، مصرف پهنای باند از ۹۰ درصد پهنای باند تامین شده بیشتر شده است و اعلام کرده است ترتیبی اتخاذ شود تا در تمامی زمانهای ارایه سرویس در مراکز مخابراتی تحت پوشش سرویس آن شرکت، میزان پهنای باند مصرفی از ۹۰ درصد پهنای باند تامین شده برای آن مراکز عدول نکند.
نخجوانی افزود: از همین رو طی نامهای به سازمان تنظیم مقررات توضیح دادیم شاتل هماکنون از فناوریهای جدید و پیشرفته ISG و COA برای تخصیص و مدیریت ترافیک کاربران خود استفاده میکند که این امکان را فراهم میکند تا کاربران در دسترسی به محتوای موجود در اینترنت و نیز محتوای داخلی، سرعتی متفاوت داشته باشند. ضمن این که مبتنی بر همین قابلیت، شاتل سرعت کاربران را برای دسترسی به محتوای داخلی کشور و به عبارتی شبکه ملی اطلاعات بسیار فراتر از سطح تضمینکننده در قرارداد باز گذاشته است.
به گفته نخجوانی، حتا اگر به ظاهر ظرفیت انتقال پهنای باند در گرافها پر باشد، این موضوع تا حد زیادی ناشی از دسترسی فراتر از سرعت قراردادی کاربران است اما مشترکان به صورت تضمین شده و با کیفیت، دسترسی به اینترنت را خواهند داشت.
وی گفت: به همین دلیل ضمن آن که این شرکت همواره درخواست افزایش پهنای باند بین مراکز را در نوبت واگذاری شرکت مخابرات استانهای تحت پوشش ادارههای کل سازمان تنظیم مقررات دارد، چنانچه مصداق یا نمونهای وجود دارد که کاربر نتوانسته سرویس با کیفیت دریافت کند، معرفی شود تا بیدرنگ به آن رسیدگی شود.
مدیرعامل شاتل گفت: پیرو توضیحات ارایه شده به رگولاتوری، طی نامهای در تاریخ ۱۰ مرداد ماه جاری به شاتل اعلام شد با توجه به دو عامل تاثیرگذار در فروش و ارایه خدمات اینترنت ADSL شامل سرعت مورد تعهد و میزان ترافیک فروخته شده مشخص است که سرویسهای ارایه شده دارای سرعت کف و سقف برای بهرهمندی از شبکه برای مصرف ترافیک فروخته شده هستند و این تا زمانی قابل پذیرش است که تعداد مشترکان آنلاین براساس سرعت و ترافیک مورد تعهد کمتر از ظرفیت شبکه به جهت سرعت و میزان ترافیک قابل بهرهبرداری در آن لحظه باشند تا تمامی کاربران بتوانند از حداقل تعهد شرکت در دوره قرارداد بهرهمند شوند.
نخجوانی گفت: رگولاتوری در نامه خود تاکید کرده است که برای رعایت مصرف حداکثر ۹۰ درصد تهیه شده، شاتل موظف است ضمن رعایت میزان مصرف حداکثر ۹۰ درصد پهنای باند موجود در هر مرکز مخابراتی، در صورت افزایش مصرف نسبت به توقف فروش و ارتقای شبکه خود اقدام کند.
وی افزود: از همین رو نامه ارسالی رگولاتوری به شاتل در حکم اخطار توقف فروش به دلیل کمبود پهنای باند نیست و تنها تاکید بر رعایت میزان پهنای باند مصرفی از سوی کاربران و تامین و افزایش پهنای باند در صورت مصرف بیش از ۹۰ درصد پهنای باند موجود است.
به گفته نخجوانی، شاتل درحال حاضر در بیش از هزار مرکز مخابراتی در سراسر کشور خدمات اینترنت پرسرعت ارایه میدهد و این درحالی است که تنها ۱۲ مرکز مخابراتی مورد نگرانی رگولاتوری بوده و تعمیم این موضوع به توقف فروش اینترنت شاتل و انعکاس آن در رسانهها حرفهای نیست و از رگولاتوری انتظار داریم این موضوع را برای اذهان عمومی شفاف کند.
برچسب ها: اینترنتاینترنت ایرانشاتلکم فروشانکم فروشی
مطالب جذابی که ممکن است علاقه داشته باشید...
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن