به گزارش خبرنگار مهر، آئین نامه حقوق مسافر شرکت‌های هواپیمایی که در سال گذشته مطرح شده بود، بررسی نهایی شده و جزئیات آن امروز سه شنبه اعلام می شود.
بر این اساس این آئین نامه در سه بعد حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه، نرخ بلیت و حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز می پردازد.
آئین نامه حقوق مسافر با حضور شرکت‌های هواپیمایی و دیگر اعضای شورای عالی هواپیمایی تدوین و بررسی شده است که به زودی برای اجرا به شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.
براساس این آئین نامه، مسافران از حقوق خود در مقابله با تاخیرهای پروازی، گران فروشی و مشکلاتی که در فرودگاه ها هنگام پرواز پیش می آید، آشنا شده و می توانند در صورت بروز این اتفاقات از سوی ایرلاین‌ها تقاضای خسارت کنند.
قرار بود این آئین نامه برای پروازهای نوروزی ابلاغ شود اما بررسی دوباره این آئین نامه از سوی شورای عالی هواپیمایی کشوری این موضوع را به تاخیر انداخت.