-
معرفي جامع و كامل رشته ي امور دفتر منشیگری
ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ضرورت خدمت به مردم وجود یک نظام اداری صحیحو منظم را اجتناب ناپذیر می کند. در این رابطه نقش مدیران، روسای ادارات، نهادها وموسسات گوناگون به علاوه نقشی که مدیران امور دفتری این موسسات و نهادها می توانندایفا کنند قابل توجه است.
بدین منظور و جهت تسریع در انجام امور دفتری و عدم اشتغالمدیران به امور کم اهمیت تر و پرداختن به امور مهمه و تنظیم روابط مدیران باموضوعات متفاوت تربیت مدیران دفتر متبحر و متخصص ضروری می نماید. از این رو رشتهمدیریت امور دفتری با هدف تربیت مدیرانی کاردان و مجرب با تواناییهای لازم برایمدیریت و آشنایی با فنونی چون ماشین نویسی، کاربرد ماشینهای اداری، ماشینهای حساب،کامپیوتر و ... تاسیس شده است. فارغ التحصیلان رشته مذکور از این مزیت عمدهبرخوردارند که علاوه بر آشنایی با فنون فوق و اصول مدیریت، راههای صحیح برخورد باارباب رجوع را آموخته و موجبات انجام سریع و صحیح امور مردم را فراهم خواهند کرد. پس به طور کلی برنامه این دوره به نحوی تنظیم شده است که اهداف زیر هماهنگ بایکدیگر تامین گردد:
-1تربیت کاردانانی که از طریق آشنایی و عمل به مبانی و اصولاخلاقی قادر به مدیریت صحیح و عملی دفاتر بزرگ و عظیم اداری، شرکتهای تجاری وبازرگانی و ... باشند.
-2 تربیت کاردانانی که از طریق آشنایی با اصول و مبانیمدیریت اداری بتوانند در راه تحول نظام اداری و تقلیل بروکراسی کاذب به مفهوم کاغذبازی های بی مورد نقش عمده و اساسی ایفا کنند.
-3 ایجاد جو تفاهم و پیوند بینمردم و مدیران به گونه ای که نهایت رعایت وقت مردم و مدیران بشود.
-4فراهمآوردن زمینه هماهنگی و تفاهم در مدیریت قسمتهای مختلف اداره، موسسه، سازمان و ...
-5تامین بنیه علمی لازم برای ادامه تحصیلات و کسب تخصص در سطوح بالاتر درداخل و خارج از کشور
-
بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته همانطور که از اسم آن مشخص است به امور دفترداری و منشیگریمشغول می شوند و به اعتبار محلی که در آن کار می کنند شرح وظایف مختلفی برایشانتعریف می شود که همگی آنها در راستای وظایف یک منشی می باشد.
-
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن