نحوهي فعالسازي سرويس آواي انتظار همراه اول اعلام شد
در صورت تماس با مشتركاني كه سرويس آواي انتظارشان فعال است، بهجاي صداي بوق، آهنگ دلخواه پخش ميشود؛ مشتركان ميتوانند با هر نوع گوشي از اين سرويس استفاده كنند و فعالسازي اين سرويس با خريد آهنگ بوده و با انتخاب نوع آهنگ، در زمانهاي مختلف آهنگهاي مرتبط با مناسبت روز، بروي تلفن فعال ميشود.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اكنون مشتركان سيمكارتهاي دايمي و اعتباري همراه اول نيز ميتوانند از سرويس آواي انتظار استفاده كنند ولي فعلا در فاز اول اين سرويس براي 400 هزار مشترك در نظر گرفته شده بود كه ظاهرا اين ظرفيت در ايام نمايشگاه تلكام تكميل شد و در آينده نزديك و در فاز بعدي اين سرويس براي مشتركان بيشتري در نظر گرفته ميشود.
اما مشتركان ميتوانند براي فعالسازي، تغيير آهنگ و قطع سرويس آواي انتظار از سه روش زير استفاده كنند:
* ارسال پيام كوتاه (sms) به شماره 8989
* سايت همراه اول (www.mci.ir)
* تماس با تلفن گويا 09990(سيمكارت دايمي و سيمكارت اعتباري)
روش ارسال پيام كوتاه سادهترين روش استفاده از اين سرويس بوده و فعالسازي، تغيير آهنگ، قطع سرويس، با ارسال پيام كوتاه به شماره 8989 امكانپذير است.
براي فعالسازي سرويس كد آهنگ مورد نظر به شماره 8989 ارسال ميشود و براي تغيير آهنگ هم كد آهنگ جديد به شماره و قطع سرويس عدد 5 به شماره 8989 ارسال ميشود.
مشتركان ميتوانند با مراجعه به سايت همراه اول نسبت به مشاهده فهرست آهنگها، انتخاب پس از شنيدن، فعالسازي تغيير آهنگ، قطع سرويس پس از دريافت رمز عبور اقدام كنند.
* روش دريافت رمز عبور:
مشتركين ابتدا يك پيام كوتاه بدون متن به شماره 8989 ارسال كنند، پيام كوتاه كه حاوي نام كاربري و رمز عبور است توسط مشتركان دريافت ميشود و پس از ورود به سايت همراه اول، روي منوي ثبت نام كليك كرده و سپس با وارد كردن شماره تلفن همراه، رمز عبور را به صورت پيام كوتاه دريافت ميكنند.
* فعالسازي سرويس:
مشتركان با مراجعه به سايت همراه اول و وارد كردن نام كاربري و رمز عبور ميتوانند پس از شنيدن آهنگ و انتخاب آن روي منوي خريد كليك كرده و با خريد آهنگ، سرويس آواي انتظار آنها فعال ميشود. همچنين ميتوانند پس از انتخاب آهنگ جديد، روي منوي تغيير آهنگ (جايگزين) كليك كرده و نسبت به تغيير آهنگ اقدام كنند.
اما چنانچه مشتركان تلفن همراه به هر دليلي تصميم به قطع سرويس داشته باشند ميتوانند برروي منوي قطع سرويس كليك كرده و پس از مشاهده پيام در سايت همراه اول و انتخاب كليد تاييد، نسبت به قطع سرويس اقدام كنند.
مشتركان ميتوانند با تلفن همراه خود با شماره 09990 (سيمكارتهاي دايمي و سيم كارتهاي اعتباري) تماس و با انتخاب كليد منوي 3 به منوي خدمات غيرحضوري مراجعه و با انتخاب كليد 3 امكان استفاده از سرويس آواي انتظار را خواهند داشت.
* فعالسازي سرويس:
با شماره تلفن گويا تماس گرفته و كليد 3 را انتخاب كنند؛ كليد 3 را جهت استفاده از سرويسهاي جديد انتخاب كنند؛ كليد 1 سرويس آواي انتظار را انتخاب كنند؛ كليد 1 خريد آهنگ را انتخاب كنند؛ كد آهنگ و كليد # را انتخاب كنند و سپس انجام عمليات و پخش پيام خواهد بود.
مشتركان براي تغيير آهنگ بايد با شماره تلفن گويا تماس گرفته و كليد 3 را جهت استفاده از سرويسهاي جديد انتخاب كنند در ادامه كليد 1 سرويس آواي انتظار را انتخاب و پس از آن كليد 3 تغيير آهنگ آواي انتظار را انتخاب كنند.
براي قطع سرويس بايد با شماره تلفن گويا تماس گرفته و كليد 3 سرويسهاي جديد را انتخاب و سپس كليد 1 سرويس آواي انتظار را انتخاب كنند و پس از آن كليد 5 قطع سرويس را انتخاب كنند.
راهاندازي اين سرويس فعلا براي مشتركان رايگان است تا زماني كه تعرفه آن مشخص و اعلام شود.