بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 21

موضوع: آموزش code vision - برنامه نويسي رباتيك

Hybrid View

  1. #1
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    New4 آموزش code vision - برنامه نويسي رباتيك

    آموزش code vision
    در این بخش آموزش برنامه نویسی سی کد ویژن قرار می گیرد
    avr-->c-->code vision

  2. #2
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    شکل کلی برنامه
    اولین قدم شناخت شکل کلی برنامه نویسی سی است

    سرامد
    متغیر های عمومی
    تعریف توابع
    تابع اصلی
    {
    متغیر محلی
    تعریف سخت افراری
    برنامه اصلی
    }
    تشریح توابع

  3. #3
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    سرامد
    سرامد ها برنامه هایی از پیش نوشته شده اند که برای جلوگیری از نوشتن چند باره ی آن ها در برنامه متعدد ایجاد شده اند
    شکل کلی سرامد به صورت زیر می باشد


    #include
    < نام سرامد .h >


    از سرامد های پرکاربرد می توان به سرامد میکروکنترلر اشاره کرد که در هر برنامه ای ضروری است و کار شناسایی سخت افزار های داخلی میکرو کنترلر را بر عهده دارد
    و از دیگر سرامد ها می توان به سرامد کیبرد موشواره ال سی دی ها ی گرافیکی دوربین ها و ... اشاره کرد

  4. #4
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    متغیر ها قسمت اول
    متغیر ها مکان هایی از حافظه اند که مقادیری می گیرند .
    متغیر ها به صورت زیر تعریف میشوند
    نام متغییر نوع متغیر
    - در کد ویژن متغیر ها یکی از صورت های زیر است
    bit :
    اعداد بولی 0 یا 1 که یک بیت حافظه اشغال می کند
    char :
    اعداد صحیح بین -128 و 127 که یک بایت حافظه اشغال می کنند
    int :
    اعداد صحیح بین -32768 و 32767 که دو بایت حافظه اشغال می کنند
    long :
    اعداد صحیح بین -2^31 و 2^31-1 که چهار بایت حافظه اشغال می کنند
    float :
    اعداد اعشاری بین +_ 1/175*10^-38- و +_ 3/402*10^38 که چهار بایت حافظه اشغال می کند
    double :
    اعداد اعشاری با دقت مضاعف که هشت بایت اشغال می کند
    اگر قبل از نوع متغیر صحیح از کلمه ی
    unsigned
    استفاده شود منفی آن متغییر از بین رفته و حداکثر مقادیر آن دو برابر می شود

  5. #5
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    متغیر ها قسمت دوم
    متغیر ها در سه جا می توانند ذخیره شوند
    در ram برای این کار هیچ پییشوندی لازم نیست
    در rom برای این کار از پیشوند eeorom استفاده می شود
    در flash برای این کار از پیشوند flash استفاده می شود
    متغیر های که در رم ذخیره می شوند پس از ریست از بین می روند
    متغیر هایی که در فلش ذخیره می شوند ثابت می باشند و امکان مقدار دادن در ادامه برنامه به آن موچود نمی باشد
    همچنین استفاده از پیشوند باعث ثابت شدن متغیذ می شود
    متغیر ها یا محلی اند و یا عمومی اند
    اگر در اول برنامه قبل از تابع main تعریف شده یاشند متغیر عمومی و اگر در داخل یک تابع تعربف شده باشند متغیر محلی اند
    از متغیر عمومی در تمام قسمت های برنامه می توان استفاده کرد
    ولی از متغیر محلی فقط در داخل همان تابع استفاده می شود و با اتمام اجرای تابع آن ها ازبین می روند

  6. #6
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ارایه
    آرایه ها n بعدی ماتریس های n بعدی هستند که به صورت زیر تعیریف می شوند

    جنس اعضا نام آرایه [تعداد اعضای بعد اول] [تعداد اعضای بعد دوم] [تعداد اعضای بعد سوم] ...


    int robot [23][245][24][4]

    اگر جنس اعضا از نوع char باشد به آرایه ؛ رشته نیز می گویند

    char string [10][15]

    آرایه ها نیز مانند متغیر ها داری دو نوع محلی عمومی می باشد

  7. #7
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ساختمان
    ساختمان ها مجموعه هایی از متغیر ها ثابت ها رشته ها آرایه ها و ساختمان های دیگر هستند
    اگر شما از یک شی مشخصاتی دارید بهترین وسیله برای بیان ساختمان می باشد وبه صورت زیر تعریف می شود


    stract نام ساختمان { اعضا } شی هایی از نوع ساختمان;


    struct avr { type name pin vcc { atmega32,tiny11,atmega5660;

    برای استفاده از ساختمان از کل به جز حرکت کرده و وسط آن نقطه می گذاریم


    ali.dars.omumi.farsi=13


  8. #8
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    اشاره گر ها
    اشاره گر ها مکان هایی از حافظاه اند که به آدرس متغییر دیگری اشاره می کنند و به صورت زیر تعریف می شوند

    جنس اشاره گر * نام اشاره گر


    int a; int *b; b = &a;

    اشاره گر ها فقط آدرس متغیر ها از جنس خود را نگه می دارند و دادن آدرس دیگر متغیر ها غلط است

  9. #9
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    عملگر ها قسمت اول

    + جمع
    - تفریق
    * ضرب
    / تقسیم
    ++ افزایش یک واحدی
    -- کاهش یک واحدی
    % باقی مانده ی تقسیم
    = انتساب
    >> شیفت به چپ
    << شیفت به راست
    ~ not منطقی
    & and منطقی
    | or منطقی
    ! not بولی
    && and بولی
    || or بولی
    =+ اول جمع سپس انتساب
    =- اول تفریق سپس انتساب
    =* اول ضرب سپس انتساب
    =/ اول تقسیم سپس انتساب
    =% اول باقی مانده سپس انتساب
    == شرط برابری
    =! شرط نابرابری
    < شرط بزرگتر بودن
    > شرط کوچکتر بودن
    => شرط کوچکتر یا مساوی بودن
    =< شرط بزرگتر یا مساوی بودن
    & استخراج آدرس
    * روجوع به آدرس

  10. #10
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    عملگر ها قسمت دوم

    کدهای دوگانه ی زیر برابرند


    c =a + c ; ------------------------- c + = a ;


    d = a - d; ------------------------- d - = a ;


    e = a * e ; --------------------- e * = a ;


    f = a + f ; -------------------- f * = a ;

    g = a / g ; ----------------- g / = a ;


    h = a % h ; ----------------------- h % = a;


    a = b ; ------------ k = & a ; b = * k ;


صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •