sunyboy
03-14-2015, 05:40 PM
به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری اناری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری دستگاه های زیر مجموعه راه و شهرسازی تصریح کرد: به منظور ایمن سازی این جاده که از محورهای استراتژیک استان محسوب می شود طی روزهای اخیر اقدامات شاخصی انجام شده است.
وی افزود: از جمله اینکه به مدت ۴۰ روز جاده مسدود شد و ۱۰۰ هزار متر مکعب ترانشه برداری و سنگ برداری با انفجار در این جاده اجرا شد.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان ۲۰ میلیارد ریال برای این عملیات هزینه شده است و از چند روز اخیر تردد در این جاده به روال عادی خود بازگشته است.
حیدری اناری در خصوص برخی اظهارات از جمله اینکه سرچم قتلگاه بوده و از ایمنی برخوردار نیست، اضافه کرد: این مسیر از شاخصه های ایمنی راه های اصلی برخوردار است و تمامی شیب ها و پیچ ها به غیر از ۲۰۰ متر در مناطق کوهستانی از استاندارد برخوردار است.
وی از طراحی ۲۴ پارکنیگ اضطراری در طول این مسیر خبر داد و گفت: ۱۳ مورد در قطعه جدید جاده در دست ساخت است و تعداد پنج مورد از این ۱۳ تا خاکریزی نیز شده است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان از پیگیری مشکل روشنایی این جاده خبر داد و اضافه کرد: در خصوص آنتن دهی نیز به غیر از قسمت محدودی از جاده مشکل آنتن دهی نداریم.
به گفته حیدری اناری از نظر تعداد علائم و تابلو ها نیز این جاده بیشترین آمار در تعداد علائم را دارد.
وی همچنین در خصوص برنامه های راه و شهرسازی در تعطیلات نوروزی از استقرار ۷۲ اکیپ جاده ای به صورت شبانه روزی در جاده ها خبر داد و افزود: در عین حال به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران شماره تماس های ۱۴۱ و ۳۳۸۱۱۴۲۵ فعال شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: این شماره تماس به ۳۰ خط تلفن به صورت دیجیتالی متصل بوده واماده پاسخگویی به صورت شبانه روزی است.
حیدری اناری در عین حال در خصوص پروژه راه آهن و اختلاف نظر مسئولان در ادامه یا توقف آن اضافه کرد: طرح های عمرانی در کشور به دور از مسائل سیاسی و جناحی توسط کارشناسان امر مطالعه می شود.
وی با اذعان به اینکه این پروژه توسط شرکت ساخت در دست ساخت است، تصریح کرد: اگر مشکلی در مسیر راه آهن وجود داشته باشد مطالعه می شود.
این مسئول برخی مطالعات و ارائه اسناد از رانش بخش هایی از این پروژه را اینطور عنوان کرد که این رانش از نظر مهندسی در حدی نیست که کل پروژه را زیر سوال ببرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان معتقد است اگر قرار به تغییر مسیر راه آهن است باید کارشناسان فنی و مسئولان استان تصمیم گیری کنند و اگر قرار به ادامه ساخت در مسیر فعلی است باز باید کارشناسان فنی ابراز عقیده کنند.
حیدری اناری گفت: تصمیم گیری در خصوص پروژه هایی از این دست با اظهارات افراد غیر فنی صحیح نیست و اگر ایرادی در پروژه است باید کارشناسان فنی آن را تائید کنند.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif
وی افزود: از جمله اینکه به مدت ۴۰ روز جاده مسدود شد و ۱۰۰ هزار متر مکعب ترانشه برداری و سنگ برداری با انفجار در این جاده اجرا شد.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان ۲۰ میلیارد ریال برای این عملیات هزینه شده است و از چند روز اخیر تردد در این جاده به روال عادی خود بازگشته است.
حیدری اناری در خصوص برخی اظهارات از جمله اینکه سرچم قتلگاه بوده و از ایمنی برخوردار نیست، اضافه کرد: این مسیر از شاخصه های ایمنی راه های اصلی برخوردار است و تمامی شیب ها و پیچ ها به غیر از ۲۰۰ متر در مناطق کوهستانی از استاندارد برخوردار است.
وی از طراحی ۲۴ پارکنیگ اضطراری در طول این مسیر خبر داد و گفت: ۱۳ مورد در قطعه جدید جاده در دست ساخت است و تعداد پنج مورد از این ۱۳ تا خاکریزی نیز شده است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان از پیگیری مشکل روشنایی این جاده خبر داد و اضافه کرد: در خصوص آنتن دهی نیز به غیر از قسمت محدودی از جاده مشکل آنتن دهی نداریم.
به گفته حیدری اناری از نظر تعداد علائم و تابلو ها نیز این جاده بیشترین آمار در تعداد علائم را دارد.
وی همچنین در خصوص برنامه های راه و شهرسازی در تعطیلات نوروزی از استقرار ۷۲ اکیپ جاده ای به صورت شبانه روزی در جاده ها خبر داد و افزود: در عین حال به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران شماره تماس های ۱۴۱ و ۳۳۸۱۱۴۲۵ فعال شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: این شماره تماس به ۳۰ خط تلفن به صورت دیجیتالی متصل بوده واماده پاسخگویی به صورت شبانه روزی است.
حیدری اناری در عین حال در خصوص پروژه راه آهن و اختلاف نظر مسئولان در ادامه یا توقف آن اضافه کرد: طرح های عمرانی در کشور به دور از مسائل سیاسی و جناحی توسط کارشناسان امر مطالعه می شود.
وی با اذعان به اینکه این پروژه توسط شرکت ساخت در دست ساخت است، تصریح کرد: اگر مشکلی در مسیر راه آهن وجود داشته باشد مطالعه می شود.
این مسئول برخی مطالعات و ارائه اسناد از رانش بخش هایی از این پروژه را اینطور عنوان کرد که این رانش از نظر مهندسی در حدی نیست که کل پروژه را زیر سوال ببرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان معتقد است اگر قرار به تغییر مسیر راه آهن است باید کارشناسان فنی و مسئولان استان تصمیم گیری کنند و اگر قرار به ادامه ساخت در مسیر فعلی است باز باید کارشناسان فنی ابراز عقیده کنند.
حیدری اناری گفت: تصمیم گیری در خصوص پروژه هایی از این دست با اظهارات افراد غیر فنی صحیح نیست و اگر ایرادی در پروژه است باید کارشناسان فنی آن را تائید کنند.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif