sunyboy
02-23-2015, 06:10 PM
به گزارش خبرنگار مهر، در گردهمایی توسعهدهندگان برنامههای موبایل ایرانی که با هدف تبادل نظر و در میان گذاشتن تجربیات فعالان حوزه کسب و کار آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه ایران در گذر به تکنولوژی تاخیر زیادی داشته است. زیرساخت ایجاد شبکه ملی اطلاعات، یک شبکه پر ظرفیت انتقال دیتا در داخل کشور است که محتوای داخلی روی این بستر تبدیل به ثروت شود. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات در قالب سه لایه ایجاد یک زیرساخت با کیفیت را دنبال میکند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نقش سازمان فناوری اطلاعات در گسترش بازار برنامههای کاربردی، گفت: در ایران قوانین محدود کننده بسیاری وجود دارد که تلاش داریم با کاهش این مقررات راه را برای فعالیتهای جوانان هموار کنیم. علاوه بر آن از طریق ایجاد قوانین حمایتی سعی در توانمندسازی و گسترش کسب و کارهای ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم. همچنین از طریق ایجاد پیوند بین سازمانهای مرتبط و ایجاد بستر مناسب همکاری سعی در حمایت از فعالان این بخش دارد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با تشریح سه لایه استراتژیک بسترسازی، تصریح کرد: سهولت در تامین اینترنت پرسرعت برای تمامی کاربران، تغییر زیرساختها از سنتی به دیجیتال و مکانیزه کردن ساختارها ظرف سه سال آینده و نیز فعالیت در زمینه کسب و کارها و توانمندسازی سایر حوزهها ۳ لایه استراتژیک سازمان IT برای فراهم کردن بسترهای لازم در بخش محتوا است.
وی افزود: در حال حاضر زیرساختهای فناوری کشور در حال دگردیسی است. جوان و کارآمد بودن ۷۰ درصد جمعیت کشور و سهم ۱۰ درصدی رشتههای کامپیوتر و IT از فارغ التحصیلان دانشگاهی، نشان از ظرفیت بالای بازار ایران برای فراهم کردن اقتصادی قدرتمند بدون وابستگی به نفت دارد.
اتخاذ دو رویکرد حمایتی از تولیدکنندگان بازی در سال ۹۴/ لیزینگ محصولات فرهنگی
در این مراسم حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز از دو رویکرد بنیاد برای حمایت از توسعه دهندگان برنامههای کاربردی در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده شرکتهای موثر و مورد تایید با دو رویکرد تحت حمایت قرار خواهند گرفت. نخست پشتیبانی مالی از تولیدکنندگان بازیها تا طراحان بتوانند پروژه بعدی را آغاز کنند و دوم لیزینگ محصولات فرهنگی به عنوان راهی برای فرهنگسازی محصولات فرهنگی به اجرا در خواهد آمد؛ به این ترتیب پیش از اتمام ساخت بازی تولید کننده حمایت مالی میشود.
استفاده ۲۲ درصد ایرانیها از برنامه های بازار اندروید ایرانی
در این مراسم حسام آرمندهی، مدیر عامل کافهبازار نیز هدف از این گردهمایی را فراهم آوردن امکان تبادل نظر تولیدکنندگان اپلیکیشنهای ایرانی موبایل با یکدیگر در جهت توسعه شبکهسازی، تیمسازی، آشنایی با متدهای جدید اپلیکشنسازی و اشتراکگذاری تجربیات عنوان کرد.
وی با اشاره به گسترش کسب و کار آنلاین افزود: در حال حاضر اپلیکیشن بازار روی ۱۷ میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده و ۲۲ درصد از جمعیت کشور از نرم افزار بازار استفاده میکنند. به این ترتیب بیش از ۶ درصد ترافیک اینترنتی کشور و ۲ تا ۵ درصد ترافیک درگاههای اینترنتی کشور مربوط به بازار است؛ در حوزه فروش و درآمدزایی نیز این بازار بومی توانسته به حساب ۱۰ هزار توسعهدهنده بیش از ۱۲ میلیارد تومان واریز کند.
وی رشد ۳۰۰ درصدی کسب و کار بازار در شرایط رشد منفی تولید ناخالص ملی و تولید محتوای مبتنی بر فرهنگ بومی را یکی از نقاط قوت تجارتهای برنامههای کاربردی نام برد و گفت: استفاده از توانمندیهای داخلی یکی از راههای ورود به عرصه جهانی برای کشورهای در حال توسعه است و کسب و کارهای نوین جذاب می تواند زمینه بازگشت مغزها به کشور را فراهم کند.
در پایان این برنامه از برترین اپلیکیشنهای سال ۹۳ در سه بخش پرفروشترینها، پرنصبترینها و محبوبترینها تقدیر شد.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نقش سازمان فناوری اطلاعات در گسترش بازار برنامههای کاربردی، گفت: در ایران قوانین محدود کننده بسیاری وجود دارد که تلاش داریم با کاهش این مقررات راه را برای فعالیتهای جوانان هموار کنیم. علاوه بر آن از طریق ایجاد قوانین حمایتی سعی در توانمندسازی و گسترش کسب و کارهای ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم. همچنین از طریق ایجاد پیوند بین سازمانهای مرتبط و ایجاد بستر مناسب همکاری سعی در حمایت از فعالان این بخش دارد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با تشریح سه لایه استراتژیک بسترسازی، تصریح کرد: سهولت در تامین اینترنت پرسرعت برای تمامی کاربران، تغییر زیرساختها از سنتی به دیجیتال و مکانیزه کردن ساختارها ظرف سه سال آینده و نیز فعالیت در زمینه کسب و کارها و توانمندسازی سایر حوزهها ۳ لایه استراتژیک سازمان IT برای فراهم کردن بسترهای لازم در بخش محتوا است.
وی افزود: در حال حاضر زیرساختهای فناوری کشور در حال دگردیسی است. جوان و کارآمد بودن ۷۰ درصد جمعیت کشور و سهم ۱۰ درصدی رشتههای کامپیوتر و IT از فارغ التحصیلان دانشگاهی، نشان از ظرفیت بالای بازار ایران برای فراهم کردن اقتصادی قدرتمند بدون وابستگی به نفت دارد.
اتخاذ دو رویکرد حمایتی از تولیدکنندگان بازی در سال ۹۴/ لیزینگ محصولات فرهنگی
در این مراسم حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز از دو رویکرد بنیاد برای حمایت از توسعه دهندگان برنامههای کاربردی در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده شرکتهای موثر و مورد تایید با دو رویکرد تحت حمایت قرار خواهند گرفت. نخست پشتیبانی مالی از تولیدکنندگان بازیها تا طراحان بتوانند پروژه بعدی را آغاز کنند و دوم لیزینگ محصولات فرهنگی به عنوان راهی برای فرهنگسازی محصولات فرهنگی به اجرا در خواهد آمد؛ به این ترتیب پیش از اتمام ساخت بازی تولید کننده حمایت مالی میشود.
استفاده ۲۲ درصد ایرانیها از برنامه های بازار اندروید ایرانی
در این مراسم حسام آرمندهی، مدیر عامل کافهبازار نیز هدف از این گردهمایی را فراهم آوردن امکان تبادل نظر تولیدکنندگان اپلیکیشنهای ایرانی موبایل با یکدیگر در جهت توسعه شبکهسازی، تیمسازی، آشنایی با متدهای جدید اپلیکشنسازی و اشتراکگذاری تجربیات عنوان کرد.
وی با اشاره به گسترش کسب و کار آنلاین افزود: در حال حاضر اپلیکیشن بازار روی ۱۷ میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده و ۲۲ درصد از جمعیت کشور از نرم افزار بازار استفاده میکنند. به این ترتیب بیش از ۶ درصد ترافیک اینترنتی کشور و ۲ تا ۵ درصد ترافیک درگاههای اینترنتی کشور مربوط به بازار است؛ در حوزه فروش و درآمدزایی نیز این بازار بومی توانسته به حساب ۱۰ هزار توسعهدهنده بیش از ۱۲ میلیارد تومان واریز کند.
وی رشد ۳۰۰ درصدی کسب و کار بازار در شرایط رشد منفی تولید ناخالص ملی و تولید محتوای مبتنی بر فرهنگ بومی را یکی از نقاط قوت تجارتهای برنامههای کاربردی نام برد و گفت: استفاده از توانمندیهای داخلی یکی از راههای ورود به عرصه جهانی برای کشورهای در حال توسعه است و کسب و کارهای نوین جذاب می تواند زمینه بازگشت مغزها به کشور را فراهم کند.
در پایان این برنامه از برترین اپلیکیشنهای سال ۹۳ در سه بخش پرفروشترینها، پرنصبترینها و محبوبترینها تقدیر شد.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif