sunyboy
02-16-2015, 11:40 PM
به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سرعت تغییر و تنوع سیستم عاملها نسبت به سالهای گذشته افزود: هم اکنون تغییر پارادایمها و سرعت تغییر، این ضرورت را تحمیل میکند که با سرعت هرچه تمامتر تعامل با ناشران دیجیتال را بیش از گذشته انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه دنیای نشر دیجیتال تنها با انتقالهایی که توسط ناشران صورت میگیرد، معنا پیدا میکند، افزود: هماکنون تولید کارهای فاخر به نازلترین سطح رسیده و ثبت کارهای فاخر نسبت به گذشته به دلیل مواردی همچون نبود اعتبار جهت حمایت از تولید، بحث بودجه و نقدینگی بسیار کاهش یافته است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی و صدور مجوز انتشار بر عهده موسسات دیجیتال طبق قوانین و ضوابط مرکز رسانههای دیجیتال صورت میگیرد، افزود: هم اکنون این مرکز با استفاده از بهترین مشاورین و متخصین توانسته برنامهای را در پیش گیرد که بر اساس آن بررسی و نظارت بر نرمافزارهای کاربردی به عهده موسسات فرهنگی دیجیتال باشد.
موسویان با اشاره به اینکه در طرح «نظارت پس از نشر» نرمافزارهای کاربردی، نظارت بر محتوا به صورت کامل بر عهده ناشرین دیجیتال است، افزود: این امر تصمیمی هوشمندانه است که هم اکنون در تمامی دنیا در حال انجام است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه اجرای ممیزی توسط ناشران دیجیتال، این فعالیتها را به رقابتی سالم تبدیل میکند، افزود: بر همین اساس تعهدات لازم از موسسات صورت میگیرد تا این کار به درستی انجام شود چرا که زمان حضور در بازار برای نرم افزارهای کاربردی موسسات بسیار ضروری است.
وی یکی از وظایف مرکز را بازارسنجی مناسب دانست و افزود: این مرکز با بازار سنجی درست و اشراف کامل به آن میتواند در صورت عدم نیاز، از ورود موسسات جدید به این عرصه جلوگیری کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به برگزاری جلسات مداوم با ناشران دیجیتال افزود: بر اساس سیاست مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال پیشنهاد میشود تا هر چند ماه یک بار جلساتی با محوریت گزارش عملکرد و تعاملی نزدیک با ناشران دیجیتال برگزار شود تا با کمک همدیگر به شناخت دقیقی از بازار دست پیدا کنیم.
در ادامه این جلسه خداوردی لو سرپرست گروه نشر دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه برای اجرای نظارت پس از نشر در نرم افزارهای کاربردی منع قانونی برای انجام این کار وجود ندارد، گفت: هم اکنون حوزه نظارت بر محتوا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اجرای آن را مرکز رسانههای دیجیتال برعهده دارد.
وی افزود: در شیوه جدید نظارت بر نرم افزارهای کاربردی یک نماینده به عنوان مدیر محتوایی جهت گذراندن دوره آموزشی و دریافت گواهی نامه های لازم و خود نظارتی توسط موسسات معرفی میشود و در جلسات آموزشی این مرکز حضور مییابد.
خداوردی با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه ها می شود، افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان در تولید محصولات خود اشراف کامل دارند، از این رو با دانستن ضوابط کامل مرکز می توانند در مرحله ابتدایی تمامی موارد را در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با مشارکت ناشران دیجیتال تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: فرصت ها شامل حضور موثر و به موقع محصولات در بازار است چرا که با به کارگیری شیوه نظارت پس از انتشار میتوان از فعالیت موسسات زیرزمینی که برخی از محصولات را اینترنتی روانه بازار میکنند، جلوگیری کرد.
در پایان نظرات و پیشنهادهای ناشرین دیجیتال جهت هرچه بهتر برگزار شدن این طرح، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif
وی با اشاره به اینکه دنیای نشر دیجیتال تنها با انتقالهایی که توسط ناشران صورت میگیرد، معنا پیدا میکند، افزود: هماکنون تولید کارهای فاخر به نازلترین سطح رسیده و ثبت کارهای فاخر نسبت به گذشته به دلیل مواردی همچون نبود اعتبار جهت حمایت از تولید، بحث بودجه و نقدینگی بسیار کاهش یافته است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی و صدور مجوز انتشار بر عهده موسسات دیجیتال طبق قوانین و ضوابط مرکز رسانههای دیجیتال صورت میگیرد، افزود: هم اکنون این مرکز با استفاده از بهترین مشاورین و متخصین توانسته برنامهای را در پیش گیرد که بر اساس آن بررسی و نظارت بر نرمافزارهای کاربردی به عهده موسسات فرهنگی دیجیتال باشد.
موسویان با اشاره به اینکه در طرح «نظارت پس از نشر» نرمافزارهای کاربردی، نظارت بر محتوا به صورت کامل بر عهده ناشرین دیجیتال است، افزود: این امر تصمیمی هوشمندانه است که هم اکنون در تمامی دنیا در حال انجام است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه اجرای ممیزی توسط ناشران دیجیتال، این فعالیتها را به رقابتی سالم تبدیل میکند، افزود: بر همین اساس تعهدات لازم از موسسات صورت میگیرد تا این کار به درستی انجام شود چرا که زمان حضور در بازار برای نرم افزارهای کاربردی موسسات بسیار ضروری است.
وی یکی از وظایف مرکز را بازارسنجی مناسب دانست و افزود: این مرکز با بازار سنجی درست و اشراف کامل به آن میتواند در صورت عدم نیاز، از ورود موسسات جدید به این عرصه جلوگیری کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به برگزاری جلسات مداوم با ناشران دیجیتال افزود: بر اساس سیاست مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال پیشنهاد میشود تا هر چند ماه یک بار جلساتی با محوریت گزارش عملکرد و تعاملی نزدیک با ناشران دیجیتال برگزار شود تا با کمک همدیگر به شناخت دقیقی از بازار دست پیدا کنیم.
در ادامه این جلسه خداوردی لو سرپرست گروه نشر دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه برای اجرای نظارت پس از نشر در نرم افزارهای کاربردی منع قانونی برای انجام این کار وجود ندارد، گفت: هم اکنون حوزه نظارت بر محتوا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اجرای آن را مرکز رسانههای دیجیتال برعهده دارد.
وی افزود: در شیوه جدید نظارت بر نرم افزارهای کاربردی یک نماینده به عنوان مدیر محتوایی جهت گذراندن دوره آموزشی و دریافت گواهی نامه های لازم و خود نظارتی توسط موسسات معرفی میشود و در جلسات آموزشی این مرکز حضور مییابد.
خداوردی با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه ها می شود، افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان در تولید محصولات خود اشراف کامل دارند، از این رو با دانستن ضوابط کامل مرکز می توانند در مرحله ابتدایی تمامی موارد را در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با مشارکت ناشران دیجیتال تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: فرصت ها شامل حضور موثر و به موقع محصولات در بازار است چرا که با به کارگیری شیوه نظارت پس از انتشار میتوان از فعالیت موسسات زیرزمینی که برخی از محصولات را اینترنتی روانه بازار میکنند، جلوگیری کرد.
در پایان نظرات و پیشنهادهای ناشرین دیجیتال جهت هرچه بهتر برگزار شدن این طرح، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif