sunyboy
02-14-2015, 08:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسید آقایی در جلسه سه جانبه روسای راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان با بیان اینکه توسعه روابط بین ایران و کشورهای شمالی در اولویت ایران قرار دارد گفت: برای عمق بخشیدن به این روابط باید کانالهای اقتصادی فعال شده و حمل و نقل در مرکز روابط اقتصادی کشورها قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بدون یک حمل و نقل روان و سریع امکان تجارت بین کشورها میسر نخواهد بود افزود: با وجود اینکه از طریق سرخش و اتصال به ترکمنستان این همکاری ها را شروع کردیم اما امروز با اتصال راه آهن اینچه برون این همکاری ها می تواند افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه نیاز داریم به طور مرتب در کنار هم مسائل فی مابین را حل و فصل کنیم بیان کرد: این اجلاس امروز به ما کمک می کند تا مسائل باقی مانده از مشکلات خط را برطرف کنیم و عزم و اراده جدی بین هر سه کشور کاملا مشهود است.
وی با بیان اینکه برای مسیر کوستانای تا بندرعباس تعرفه ۱۲۰ دلاری را پیشنهاد می کنیم گفت: این ۱۲۰ دلار می تواند به نسبت مسافت هر کشور تقسیم شود و در آینده هم هر زمان از نظر بازرگانی مسیر خوب بود می توانیم این تعرفه را کاهش یا افزایش دهیم.
پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه مطمئن هستیم هیچ مانعی جلوی توسعه همکاری های ما را نخواهد گرفت توضیح داد: مسائل فنی و جزئی در سایه عزم و اراده دولت ها به سرعت حل می شود و خوشبختانه در مراسم افتتاح راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان هر سه رئیس جمهور بر توسعه روابط تاکید کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به عنوان مسئولین راه آهن های سه کشور وظیفه داریم توسعه حمل و نقل را بین سه کشور توسعه دهیم.
در ادامه عسکر مامین رئیس راه آهن قزاقستان با بیان اینکه افتتاح خط جدید یکی از پروژه های مهم بین سه کشور بوده است گفت: حمل و نقل بین قزاقستان و ایران ۵ میلیون تن بود که با افتتاح این خط، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به آن افزوده می شود.
وی با بیان اینکه از ایران درخواست داریم تا سیاست هایی را برای توسعه ترانزیت اجرا کند، گفت: حمل و نقل بین ترکمنستان و قزاقستان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته که به دلیل سیاست های انعطافی راه آهن دو کشور بوده است.
رئیس راه آهن قزاقستان با تاکید بر اینکه مسیر جدید نقش خود را در حمل و نقل ایفا می کند و منجر به رشد حمل و نقل می شود ادامه داد: باید سیاست های واحدی بین سه شرکت راه آهن در مورد محدودیت های فنی داشته باشیم تا به زودی برطرف شود زیرا بخشی از راه آهن ایران نیاز به بهینه سازی دارد و درخواست داریم تا هر چه سریعتر در این مورد تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حجم حمل و نقل کانتینری بین چین و اروپا را ۷ برابر افزایش دادیم گفت: امسال قصد داریم این رقم را صد درصد افزایش دهیم به همین دلیل در منطقه مرزی قزاقستان و چین منطقه آزاد و بندر خشک درست کردیم که ۶۰ میلیون کانتینر را جابجا می کند.
در این جلسه آنا مردوف وزیر حمل و نقل ترکمنستان با بیان اینکه بیش از یک هزار کیلومتر راه آهن احداث کرده ایم گفت: حجم حمل و نقل ما سال گذشته با ایران ۷۰ هزار تن بوده که ۲ هزار و ۴۰۰ تن آن از طریق سرخس وارد ایران شد.
وی افزود: کریدور جدید مشکلاتی دارد و اینجا هستیم تا مشکلات را رفع کنیم. زیرا در ابتدا هم مسیر سرخش با مشکلاتی همراه بود و الان با قدرت کامل کار می کند.
وزیر حمل و نقل ترکمنستان با بیان اینکه سال گذشته در مسیر ترکمنستان – قزاقستان یک میلیون تن بار حمل کردیم گفت: اما در دو ماه گذشته از مرز اینچه برون فقط ۲۰ تن بار عبور کرده و ما آمادگی داریم تا در روز ۴۰۰ تن بار را به ایران بفرستیم.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif
وی با بیان اینکه بدون یک حمل و نقل روان و سریع امکان تجارت بین کشورها میسر نخواهد بود افزود: با وجود اینکه از طریق سرخش و اتصال به ترکمنستان این همکاری ها را شروع کردیم اما امروز با اتصال راه آهن اینچه برون این همکاری ها می تواند افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه نیاز داریم به طور مرتب در کنار هم مسائل فی مابین را حل و فصل کنیم بیان کرد: این اجلاس امروز به ما کمک می کند تا مسائل باقی مانده از مشکلات خط را برطرف کنیم و عزم و اراده جدی بین هر سه کشور کاملا مشهود است.
وی با بیان اینکه برای مسیر کوستانای تا بندرعباس تعرفه ۱۲۰ دلاری را پیشنهاد می کنیم گفت: این ۱۲۰ دلار می تواند به نسبت مسافت هر کشور تقسیم شود و در آینده هم هر زمان از نظر بازرگانی مسیر خوب بود می توانیم این تعرفه را کاهش یا افزایش دهیم.
پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه مطمئن هستیم هیچ مانعی جلوی توسعه همکاری های ما را نخواهد گرفت توضیح داد: مسائل فنی و جزئی در سایه عزم و اراده دولت ها به سرعت حل می شود و خوشبختانه در مراسم افتتاح راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان هر سه رئیس جمهور بر توسعه روابط تاکید کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به عنوان مسئولین راه آهن های سه کشور وظیفه داریم توسعه حمل و نقل را بین سه کشور توسعه دهیم.
در ادامه عسکر مامین رئیس راه آهن قزاقستان با بیان اینکه افتتاح خط جدید یکی از پروژه های مهم بین سه کشور بوده است گفت: حمل و نقل بین قزاقستان و ایران ۵ میلیون تن بود که با افتتاح این خط، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به آن افزوده می شود.
وی با بیان اینکه از ایران درخواست داریم تا سیاست هایی را برای توسعه ترانزیت اجرا کند، گفت: حمل و نقل بین ترکمنستان و قزاقستان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته که به دلیل سیاست های انعطافی راه آهن دو کشور بوده است.
رئیس راه آهن قزاقستان با تاکید بر اینکه مسیر جدید نقش خود را در حمل و نقل ایفا می کند و منجر به رشد حمل و نقل می شود ادامه داد: باید سیاست های واحدی بین سه شرکت راه آهن در مورد محدودیت های فنی داشته باشیم تا به زودی برطرف شود زیرا بخشی از راه آهن ایران نیاز به بهینه سازی دارد و درخواست داریم تا هر چه سریعتر در این مورد تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حجم حمل و نقل کانتینری بین چین و اروپا را ۷ برابر افزایش دادیم گفت: امسال قصد داریم این رقم را صد درصد افزایش دهیم به همین دلیل در منطقه مرزی قزاقستان و چین منطقه آزاد و بندر خشک درست کردیم که ۶۰ میلیون کانتینر را جابجا می کند.
در این جلسه آنا مردوف وزیر حمل و نقل ترکمنستان با بیان اینکه بیش از یک هزار کیلومتر راه آهن احداث کرده ایم گفت: حجم حمل و نقل ما سال گذشته با ایران ۷۰ هزار تن بوده که ۲ هزار و ۴۰۰ تن آن از طریق سرخس وارد ایران شد.
وی افزود: کریدور جدید مشکلاتی دارد و اینجا هستیم تا مشکلات را رفع کنیم. زیرا در ابتدا هم مسیر سرخش با مشکلاتی همراه بود و الان با قدرت کامل کار می کند.
وزیر حمل و نقل ترکمنستان با بیان اینکه سال گذشته در مسیر ترکمنستان – قزاقستان یک میلیون تن بار حمل کردیم گفت: اما در دو ماه گذشته از مرز اینچه برون فقط ۲۰ تن بار عبور کرده و ما آمادگی داریم تا در روز ۴۰۰ تن بار را به ایران بفرستیم.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif