javad jan
05-15-2013, 04:20 PM
شهر الکترونیک
http://pnu-club.com/imported/2013/05/1426.jpg (http://www.iadb.org/EXR/cultural/catalogues/estampe/Photos/print_43.jpg)
عصر يك روز تابستان است و شما در حال عزيمت از منزل به محل كارتان هستيد.
حدود يك ساعت است كه از منزل خارج شدهايد ولي خيابانهاي شلوغ شهر، مسير خانه تا محل كار را چند برابر كرده است با صرف يك ساعت براي انجام عمليات بانكي، دو ساعت معطل شدن در ترافيك، يك ساعت جستوجو براي خريد كفش دلخواهتان و مقداري معطلي براي پرداخت قبضهاي آب و برق روز پرمشغلهاي را پيش روي خواهيد داشت.
با يك محاسبه سرانگشتي خواهيد ديد كه بخش عظيمي از اوقات روزانه خود را صرف كارهاي تكراري و غيرضروري ميكنيد. با اين اوصاف اين سؤال پيش ميآيد كه آيا واقعاً براي زندگي در يك شهر بزرگ حتماً بايد بخش زيادي از وقت خود را صرف كارهاي تكراري كنيد؟و بخش ديگري از آن را در صفوف اماكن عمومي و يا خيابانهاي شهر تلف كنيد؟ آيا راه بهتري براي استفاده بهينه از زمان وجود ندارد؟
آيا نميتوان در شهرهاي بزرگ بدون دغدغه روزمره به راحتي زندگي كرد؟ بد نيست قبل از اينكه به سؤالات پاسخ دهيد سري به شهر الكترونيك بزنيد، شهري كه به ظاهر با شهرهاي سنتي ما متفاوت است.
شايد پاسخ سؤالات خود را در آن جا بيابيد.صبح زماني كه از خواب برميخيزيد، گزارش كاملي را از وضعيت سيستمهاي امنيتي، تسهيلات و وسايل منزلتان از منشي الكترونيكي منزلتان دريافت خواهيد كرد. قبل از دوش گرفتن ميتوانيد از طريق اينترنت به شبكه راديويي دلخواهتان دسترسي داشته باشيد و اخبار روزانه را بشنويد.
وقتي اتومبيلتان را روشن ميكنيد بهطور اتوماتيك آخرين وضعيت رفت و آمد در خيابانها و ترافيك شهر را دريافت ميكنيد و بهترين مسير براي رسيدن به محل كار براي شما برنامهريزي ميشود. هنگام رانندگي منشي الكترونيك شما، پيغامها، قرارهاي ملاقات و كارهاي روزمرهتان را بررسي كرده و فعاليتهاي شما را برنامهريزي ميكند.
وقتي در شهر الكترونيك رانندگي ميكنيد به ندرت به ترافيكهاي سنگين برميخوريد. يك سيستم هوشمند كنترل ترافيك، رفت و آمدهاي شهري را طوري تنظيم ميكند كه شما كمترين زمانهاي انتظار را پشت چراغ قرمز داشته باشيد.
اتومبيلها نيز به يك سيستم كنترل هوشمند مجهز هستند به طوري كه حداقل تخلفات شهري را شاهد خواهيد بود. تصادفات در شهر الكترونيك حداقل خواهد بود. زماني كه در يك شهر الكترونيك تصادفي رخ ميدهد اتومبيل بهطور هوشمند يك پيغام به مركز اتفاقات شهري ارسال ميكند.
يك سيستم موقعيتياب جغرافيايي تصوير دقيق و مشخصات محل تصادف را مشخص ميكند. مشخصات تصادف به همراه تصاوير محل تصادف به اداره پليس و اورژانس ارسال ميشود و فوراً اقدامات لازم براي رسيدگي به تصادف و انتقال مصدومين به بيمارستان صورت ميگيرد.
وقتي كه آمبولانس در حال عزيمت به محل تصادف است بهطور خودكار پيغامهايي را به چراغهاي راهنماي مسير ارسال ميكند تا با تنظيم آنها كمترين توقفات ممكن را داشته باشد، در طول مسير حركت به سمت بيمارستان نيز وضعيت بيمار به بيمارستان مخابره ميشود تا امكانات و تجهيزات لازم براي مداواي او قبل از رسيدن به بيمارستان فراهم شود.
اگر در زمان بازگشت به منزل بخواهيد در پمپ بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) سوختگيري كنيد، سيستم موقعيتياب هوشمند اتومبيلتان نزديكترين پمپ بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) را به شما پيشنهاد ميكند.
پس از سوختگيري نيز ميتوانيد با كارت اعتباري، هزينه بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) را بپردازيد. احتمالاً اتومبيل شما به سيستمي مجهز است كه طبق روند مصرفتان موجودي بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) را بررسي كرده و زمانهاي سوختگيري را برنامهريزي ميكند.
شايد اين موضوع خيلي برايتان ايدهآل به نظر برسد يا اينكه فكر كنيد كه صحنهاي از يك فيلم تخيلي را برايتان شرح دادهايم اما حقيقت اين است كه ميتوان اين موضوع را در جهان امروز محقق شده، پنداشت دليل آن هم كاملاً مشخص است، در حالي كه دنيا امروز با پيشرفتهاي غيرقابل چشمپوشي روبهرو است، ميتوان انتظار داشت كه در آينده تصويري كه از شهر الكترونيك برايتان توضيح داديم، اتفاق بيفتد.
حالا اينكه ما _ به عنوان يك كشور جهان سومي_ تا چه اندازه ميتوانيم در اين زمينه موفق باشيم ميتواند، سؤالاتي را در ذهن همهمان ايجاد كند. اتفاقاتي كه در مورد استفاده از ابزارهاي الكترونيكي در ايران ميافتد را ميتوان با تكيه براين مطالب عنوان كرد، نمونههاي ابتدايي و كوچك كه كاملاً هم براي عنوان شدن، دمدست هستند اما به جرات ميتوان گفت هنوز آن اندازه پيشرفته و توسعه يافته نيستند كه بتوان از آنها با همان تصويري كه از يك شهر الكترونيك ايجاد ميكند، نام برد، اما تا اندازهاي توانسته راهي با اين عنوان در كشور و به ويژه در پايتخت باز كند.
بايد گفت يكي از اهداف راهاندازي اين دفاتر كاهش سفرهاي درون شهري و به تبع پايين آوردن بار ترافيكي در خيابانها و حتي صفهاي عريض و طويل سازمانهاي مختلفي است كه شهروندان با آنها درگير هستند.
از آنجايي كه يكي از مكانهايي كه با مردم ارتباطي دوسويه داشته و نميتوان ميان نقش آنها و فعاليتهايشان ديواري كشيد و كاملاً از هم منفك فرض كرد، مراكز شهرداريها در مناطق مختلف هستند، از اين رو شنيدن خبر راهانداري دفاتر خدمات الكترونيكي شهرداري از سوي قائم مقام معاونت شهرسازي شهرداري تهران در مناطق 22 گانه شهر تهران بيش از هر چيز روياهايي را كه در ذهن ميپرورانيم، پروبال ميدهد.
صحبتهاي وحدتي در اين زمينه بهانه خوبي است تا سراغ يك سري از موضوعات رفت، بنابراين يكي از گزينههايي كه ميتواند در اين زمينه پاسخهاي مناسبي را بدهد، خود اوست. او در ابتداي صحبتهايش از راهاندازي تعدادي از اين دفاتر در مناطق 6 و 17 به صورت آزمايشي از اوايل خرداد خبر ميدهد و ميگويد: اين دفاتر با مشاركت بخش خصوصي و با نظارت شهرداري تهران تحت يك برنامه واحد فعاليت خواهند كرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشاركت بخش خصوصي موجب افزايش هزينههاي خدمات اين دفاتر خواهد شد، گفت: فعاليت بخش خصوصي موجب شفافسازي و ايجاد وحدت رويه در انجام كارها و تسهيل كار مردم ميشود و هيچ هزينه اضافهاي بر مردم تحميل نخواهد شد. شهرداري تهران نيز به عنوان يك واحد نظارتي در ارتباط با اين دفاتر عمل خواهد كرد.
قائم مقام معاونت شهرسازي شهرداري تهران با بيان اين كه در اين دفاتر علاوه بر مسايل شهرسازي اعم از صدور پايان كار، مجوز ساخت، خدمات ساير بخشهاي شهرداري نيز به شهروندان ارائه ميشود، تصريح كرد: در هر منطقه دفاتر زيادي ايجاد خواهد شد اما تعدادشان بستگي به نوع كارها دارد. به طور مسلم در تمام زمينهها و حوزههاي مختلف فعاليت خواهند كرد.
شهردار تهران تاكيد زيادي بر راهاندازي هر چه سريعتر اين دفاتر دارد، موضوعي كه وحدتي ميگويد و ميافزايد: راهاندازي اين دفاتر يكي از كارهاي واجبي است كه در مقاطع مختلف چندين بار به دلايل مختلف با شكست مواجه شد اما اميدواريم با اتمام دوره آزمايشي فعاليت اين دفاتر در مناطق مذكور طي 3 ماه آينده و رفع اشكالات آنها، از اوايل مهر سال جاري شاهد فعاليت اين دفاتر در كليه مناطق تهران باشيم.
راهاندازي اين دفاتر مرحله به مرحله و در راستاي ايجاد دولت الكترونيك، شهر الكترونيك و شهرداري الكترونيك است. وحدتي در مورد منابع مالي فعاليت اين دفاتر، ادامه ميدهد: اين دفاتر در ماههاي اوليه سود و درآمدي نخواهند داشت و شهردار تهران با توجه به ضرورت فعاليت آنها حتي حاضر است براي راهاندازي آنها يارانه پرداخت شود، اما بعد از گذشت چند ماه با توجه به افزايش مراجعات شهروندان هزينهها از محل درآمدهاي خود اين دفاتر تأمين خواهد شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت اين دفاتر موجب افزايش درآمد شهرداري تهران ميشود؟ گفت: فعاليت اين دفاتر درآمد جديدي عايد شهرداري نخواهد كرد. از محل خدمات پايان كار، صدور پروانه و افزايش وصوليهاي عوارض نوسازي درآمد شهرداري نيز افزايش خواهد يافت و اين به معناي آن نيست كه از محل اين خدمات، پول اضافهاي بر مردم تحميل شود.
قائم مقام معاونت شهرسازي شهرداري تهران تأكيد كرد: كليه اقدامات و محاسبات در اين دفاتر الكترونيكي خواهد بود و بخش خصوصي به عنوان مجري اين طرح هيچ نقشي در تعيين پارامترها نخواهد داشت. اين دفاتر فقط نقش كارگزار و تسريع در كارها را خواهند داشت.
دبير جامعه مهندسان شهرسازي در اين مورد نظري كاملاً متفاوت در اين زمينه دارد، او با تاكيد به اين كه راهاندازي اين دفاتر تأثير مستقيم در كاهش بار ترافيكي پايتخت كه در حال حاضر بزرگترين مشكل محسوب ميشود، دارد، گفت: با اين وجود نميتوان گفت فعاليت شهرداري به تنهايي در اين قسمت مفيد باشد.
علي نوذرپور با اشاره به اينكه از سوي ديگر اين موضوع نبايد تنها به فعاليتهاي يك حوزه از شهرداري توجه داشته باشد، ادامه داد: در صورتي كه حوزههاي مختلف با اين موضوع درگير نباشد، اثرپذيري را كه با اين حركت ميبايست در جامعه ديد، نميبينيم و عملاً به آن هدفي كه ميخواهيم برسيم، نخواهيم رسيد.
به اعتقاد او علاوه بر سازمانهاي مختلف شهرداري، مديريت شهر بايد با يكسري از سازمانهايي كه فعاليتهاي آنها به ارائه خدمات شهري به شهروندان منتهي ميشود اما زيرمجموعه شهرداري نيستند نيز توجه داشته باشد و آنها را در شكلگيري اينگونه دفاتر از قلم نيندازد.
وي با تاكيد براينكه با ارائه اين موضوع از سوي شهرداري شايد بسياري از سازمانهايي كه خدماتشان عاملي در سفرهاي غيرضروري باشد را شامل نشود، ادامه داد: براي رسيدن به شهر الكترونيك و ارائه خدمات الكترونيك در پايتخت بهتر است اين موضوع به صورت يك مصوبه لازمالاجرا از سوي وزارت كشور ارائه شود.
http://pnu-club.com/imported/2013/05/1426.jpg (http://www.iadb.org/EXR/cultural/catalogues/estampe/Photos/print_43.jpg)
عصر يك روز تابستان است و شما در حال عزيمت از منزل به محل كارتان هستيد.
حدود يك ساعت است كه از منزل خارج شدهايد ولي خيابانهاي شلوغ شهر، مسير خانه تا محل كار را چند برابر كرده است با صرف يك ساعت براي انجام عمليات بانكي، دو ساعت معطل شدن در ترافيك، يك ساعت جستوجو براي خريد كفش دلخواهتان و مقداري معطلي براي پرداخت قبضهاي آب و برق روز پرمشغلهاي را پيش روي خواهيد داشت.
با يك محاسبه سرانگشتي خواهيد ديد كه بخش عظيمي از اوقات روزانه خود را صرف كارهاي تكراري و غيرضروري ميكنيد. با اين اوصاف اين سؤال پيش ميآيد كه آيا واقعاً براي زندگي در يك شهر بزرگ حتماً بايد بخش زيادي از وقت خود را صرف كارهاي تكراري كنيد؟و بخش ديگري از آن را در صفوف اماكن عمومي و يا خيابانهاي شهر تلف كنيد؟ آيا راه بهتري براي استفاده بهينه از زمان وجود ندارد؟
آيا نميتوان در شهرهاي بزرگ بدون دغدغه روزمره به راحتي زندگي كرد؟ بد نيست قبل از اينكه به سؤالات پاسخ دهيد سري به شهر الكترونيك بزنيد، شهري كه به ظاهر با شهرهاي سنتي ما متفاوت است.
شايد پاسخ سؤالات خود را در آن جا بيابيد.صبح زماني كه از خواب برميخيزيد، گزارش كاملي را از وضعيت سيستمهاي امنيتي، تسهيلات و وسايل منزلتان از منشي الكترونيكي منزلتان دريافت خواهيد كرد. قبل از دوش گرفتن ميتوانيد از طريق اينترنت به شبكه راديويي دلخواهتان دسترسي داشته باشيد و اخبار روزانه را بشنويد.
وقتي اتومبيلتان را روشن ميكنيد بهطور اتوماتيك آخرين وضعيت رفت و آمد در خيابانها و ترافيك شهر را دريافت ميكنيد و بهترين مسير براي رسيدن به محل كار براي شما برنامهريزي ميشود. هنگام رانندگي منشي الكترونيك شما، پيغامها، قرارهاي ملاقات و كارهاي روزمرهتان را بررسي كرده و فعاليتهاي شما را برنامهريزي ميكند.
وقتي در شهر الكترونيك رانندگي ميكنيد به ندرت به ترافيكهاي سنگين برميخوريد. يك سيستم هوشمند كنترل ترافيك، رفت و آمدهاي شهري را طوري تنظيم ميكند كه شما كمترين زمانهاي انتظار را پشت چراغ قرمز داشته باشيد.
اتومبيلها نيز به يك سيستم كنترل هوشمند مجهز هستند به طوري كه حداقل تخلفات شهري را شاهد خواهيد بود. تصادفات در شهر الكترونيك حداقل خواهد بود. زماني كه در يك شهر الكترونيك تصادفي رخ ميدهد اتومبيل بهطور هوشمند يك پيغام به مركز اتفاقات شهري ارسال ميكند.
يك سيستم موقعيتياب جغرافيايي تصوير دقيق و مشخصات محل تصادف را مشخص ميكند. مشخصات تصادف به همراه تصاوير محل تصادف به اداره پليس و اورژانس ارسال ميشود و فوراً اقدامات لازم براي رسيدگي به تصادف و انتقال مصدومين به بيمارستان صورت ميگيرد.
وقتي كه آمبولانس در حال عزيمت به محل تصادف است بهطور خودكار پيغامهايي را به چراغهاي راهنماي مسير ارسال ميكند تا با تنظيم آنها كمترين توقفات ممكن را داشته باشد، در طول مسير حركت به سمت بيمارستان نيز وضعيت بيمار به بيمارستان مخابره ميشود تا امكانات و تجهيزات لازم براي مداواي او قبل از رسيدن به بيمارستان فراهم شود.
اگر در زمان بازگشت به منزل بخواهيد در پمپ بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) سوختگيري كنيد، سيستم موقعيتياب هوشمند اتومبيلتان نزديكترين پمپ بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) را به شما پيشنهاد ميكند.
پس از سوختگيري نيز ميتوانيد با كارت اعتباري، هزينه بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) را بپردازيد. احتمالاً اتومبيل شما به سيستمي مجهز است كه طبق روند مصرفتان موجودي بنزين (http://www.daneshju.ir/forum/vbglossar.php?do=showentry&item=%D8%A8%D9%86%D8%B2%D9%8A%D9%86) را بررسي كرده و زمانهاي سوختگيري را برنامهريزي ميكند.
شايد اين موضوع خيلي برايتان ايدهآل به نظر برسد يا اينكه فكر كنيد كه صحنهاي از يك فيلم تخيلي را برايتان شرح دادهايم اما حقيقت اين است كه ميتوان اين موضوع را در جهان امروز محقق شده، پنداشت دليل آن هم كاملاً مشخص است، در حالي كه دنيا امروز با پيشرفتهاي غيرقابل چشمپوشي روبهرو است، ميتوان انتظار داشت كه در آينده تصويري كه از شهر الكترونيك برايتان توضيح داديم، اتفاق بيفتد.
حالا اينكه ما _ به عنوان يك كشور جهان سومي_ تا چه اندازه ميتوانيم در اين زمينه موفق باشيم ميتواند، سؤالاتي را در ذهن همهمان ايجاد كند. اتفاقاتي كه در مورد استفاده از ابزارهاي الكترونيكي در ايران ميافتد را ميتوان با تكيه براين مطالب عنوان كرد، نمونههاي ابتدايي و كوچك كه كاملاً هم براي عنوان شدن، دمدست هستند اما به جرات ميتوان گفت هنوز آن اندازه پيشرفته و توسعه يافته نيستند كه بتوان از آنها با همان تصويري كه از يك شهر الكترونيك ايجاد ميكند، نام برد، اما تا اندازهاي توانسته راهي با اين عنوان در كشور و به ويژه در پايتخت باز كند.
بايد گفت يكي از اهداف راهاندازي اين دفاتر كاهش سفرهاي درون شهري و به تبع پايين آوردن بار ترافيكي در خيابانها و حتي صفهاي عريض و طويل سازمانهاي مختلفي است كه شهروندان با آنها درگير هستند.
از آنجايي كه يكي از مكانهايي كه با مردم ارتباطي دوسويه داشته و نميتوان ميان نقش آنها و فعاليتهايشان ديواري كشيد و كاملاً از هم منفك فرض كرد، مراكز شهرداريها در مناطق مختلف هستند، از اين رو شنيدن خبر راهانداري دفاتر خدمات الكترونيكي شهرداري از سوي قائم مقام معاونت شهرسازي شهرداري تهران در مناطق 22 گانه شهر تهران بيش از هر چيز روياهايي را كه در ذهن ميپرورانيم، پروبال ميدهد.
صحبتهاي وحدتي در اين زمينه بهانه خوبي است تا سراغ يك سري از موضوعات رفت، بنابراين يكي از گزينههايي كه ميتواند در اين زمينه پاسخهاي مناسبي را بدهد، خود اوست. او در ابتداي صحبتهايش از راهاندازي تعدادي از اين دفاتر در مناطق 6 و 17 به صورت آزمايشي از اوايل خرداد خبر ميدهد و ميگويد: اين دفاتر با مشاركت بخش خصوصي و با نظارت شهرداري تهران تحت يك برنامه واحد فعاليت خواهند كرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشاركت بخش خصوصي موجب افزايش هزينههاي خدمات اين دفاتر خواهد شد، گفت: فعاليت بخش خصوصي موجب شفافسازي و ايجاد وحدت رويه در انجام كارها و تسهيل كار مردم ميشود و هيچ هزينه اضافهاي بر مردم تحميل نخواهد شد. شهرداري تهران نيز به عنوان يك واحد نظارتي در ارتباط با اين دفاتر عمل خواهد كرد.
قائم مقام معاونت شهرسازي شهرداري تهران با بيان اين كه در اين دفاتر علاوه بر مسايل شهرسازي اعم از صدور پايان كار، مجوز ساخت، خدمات ساير بخشهاي شهرداري نيز به شهروندان ارائه ميشود، تصريح كرد: در هر منطقه دفاتر زيادي ايجاد خواهد شد اما تعدادشان بستگي به نوع كارها دارد. به طور مسلم در تمام زمينهها و حوزههاي مختلف فعاليت خواهند كرد.
شهردار تهران تاكيد زيادي بر راهاندازي هر چه سريعتر اين دفاتر دارد، موضوعي كه وحدتي ميگويد و ميافزايد: راهاندازي اين دفاتر يكي از كارهاي واجبي است كه در مقاطع مختلف چندين بار به دلايل مختلف با شكست مواجه شد اما اميدواريم با اتمام دوره آزمايشي فعاليت اين دفاتر در مناطق مذكور طي 3 ماه آينده و رفع اشكالات آنها، از اوايل مهر سال جاري شاهد فعاليت اين دفاتر در كليه مناطق تهران باشيم.
راهاندازي اين دفاتر مرحله به مرحله و در راستاي ايجاد دولت الكترونيك، شهر الكترونيك و شهرداري الكترونيك است. وحدتي در مورد منابع مالي فعاليت اين دفاتر، ادامه ميدهد: اين دفاتر در ماههاي اوليه سود و درآمدي نخواهند داشت و شهردار تهران با توجه به ضرورت فعاليت آنها حتي حاضر است براي راهاندازي آنها يارانه پرداخت شود، اما بعد از گذشت چند ماه با توجه به افزايش مراجعات شهروندان هزينهها از محل درآمدهاي خود اين دفاتر تأمين خواهد شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت اين دفاتر موجب افزايش درآمد شهرداري تهران ميشود؟ گفت: فعاليت اين دفاتر درآمد جديدي عايد شهرداري نخواهد كرد. از محل خدمات پايان كار، صدور پروانه و افزايش وصوليهاي عوارض نوسازي درآمد شهرداري نيز افزايش خواهد يافت و اين به معناي آن نيست كه از محل اين خدمات، پول اضافهاي بر مردم تحميل شود.
قائم مقام معاونت شهرسازي شهرداري تهران تأكيد كرد: كليه اقدامات و محاسبات در اين دفاتر الكترونيكي خواهد بود و بخش خصوصي به عنوان مجري اين طرح هيچ نقشي در تعيين پارامترها نخواهد داشت. اين دفاتر فقط نقش كارگزار و تسريع در كارها را خواهند داشت.
دبير جامعه مهندسان شهرسازي در اين مورد نظري كاملاً متفاوت در اين زمينه دارد، او با تاكيد به اين كه راهاندازي اين دفاتر تأثير مستقيم در كاهش بار ترافيكي پايتخت كه در حال حاضر بزرگترين مشكل محسوب ميشود، دارد، گفت: با اين وجود نميتوان گفت فعاليت شهرداري به تنهايي در اين قسمت مفيد باشد.
علي نوذرپور با اشاره به اينكه از سوي ديگر اين موضوع نبايد تنها به فعاليتهاي يك حوزه از شهرداري توجه داشته باشد، ادامه داد: در صورتي كه حوزههاي مختلف با اين موضوع درگير نباشد، اثرپذيري را كه با اين حركت ميبايست در جامعه ديد، نميبينيم و عملاً به آن هدفي كه ميخواهيم برسيم، نخواهيم رسيد.
به اعتقاد او علاوه بر سازمانهاي مختلف شهرداري، مديريت شهر بايد با يكسري از سازمانهايي كه فعاليتهاي آنها به ارائه خدمات شهري به شهروندان منتهي ميشود اما زيرمجموعه شهرداري نيستند نيز توجه داشته باشد و آنها را در شكلگيري اينگونه دفاتر از قلم نيندازد.
وي با تاكيد براينكه با ارائه اين موضوع از سوي شهرداري شايد بسياري از سازمانهايي كه خدماتشان عاملي در سفرهاي غيرضروري باشد را شامل نشود، ادامه داد: براي رسيدن به شهر الكترونيك و ارائه خدمات الكترونيك در پايتخت بهتر است اين موضوع به صورت يك مصوبه لازمالاجرا از سوي وزارت كشور ارائه شود.