alamatesoall
02-09-2013, 08:18 PM
فرآیند برقراری وحفظ روابط هدفدار و دو جانبه بین اعضای یك سیستم با تامین نیازهای فردی و گروهی و احساس رضایت و به وجود آمدن انگیزش و رسیدن به اهداف سازمان.
اهداف روابط انسانی:
شناخت خصوصیات فردی.
شناخت كنش ها و واكنش ها.
شناخت ریشه ها تفاوت ها واختلاف ها.
- پیدا كردن راههای علمی جلب همكاری.
به وجود آوردن جو مناسب.
تقویت روحیه و جلب رضایتمندی افراد.
ارضاء و بر آوردن نیازهای منطقی.
8- برقراری روابط عمومی.
9- مطالعه و بررسی و یافتن شیوه های مدیریت و رهبری مناسب در سازمان.
روابط انسانی در معنای وسیع:
انواع تعاملات بین مردم و تعارضات كوشش های معارضت آمیز و روابط گروهها را در بر می گیرد.
مطالعه رفتار سازمانی در سه سطح تشكیل میشود:
1ـ مطالعه رفتار فرد.
2ـ مطالعه رفتار گروه.
3ـ مطالعه رفتار در سازمان.
رفتار سازمانی با برخورداری از رشته های علوم رفتاری، انسان شناسی، بوم شناسی، اقتصاد، علوم سیاسی، روانشناسی وجامعه شناسی وپژوهش گسترش فراوان یافته است.
برای بكار بردن علوم رفتاری و مهارت های انسانی ما باید به جزئیات توجه كافی داشته باشیم و برای طی كردن راه باید از آن اطلاع داشته باشیم.
در هر مجموعه كاری دو نوع سازمان داریم:
1- سازمان رسمی: در چهار چوب قوانین ومقررات اداری.
2- سازمان غیر رسمی: روابطی كه با دوستان برقرار میكنیم.
از آنجا كه سازمانها روز به روز بزرگتر می شوند وشكل جدیدی به خود می گیرند كارها باید طوری طرح ریزی شود كه فقط افراد متخصص به كار گمارده شوند. یكی از علتهایی كه معلم به دانش آموز آزادی نمی دهد نداشتن ایمان به دانش آموز وزیر دستان می باشد وبرای برقراری روابط، باید معلم به شاگرد ایمان داشته باشد. توانایی و استعداد افراد را بشناسیم و به آنها ایمان داشته باشیم در نتیجه روحیه مودت به وجود می آید.
تفكر شورایی بر اساس تفكر گروهی، ایجاد كنفرانس كلاسی و فعالیت گروهی یكی از راههای خوب برای ایجاد روابط انسانی سالم بین معلم و شاگرد می باشد.
دانش آموختگان به دلایلی مثل:
جو حاكم مدرسه، اداره و…
كم رو بودن وترس و …
مهارت نداشتن در بیان خواسته ها و فن بیان.
سرزنش و ترس از مسخره شدن .
نمی توانند اقدام به برقراری ارتباط نمایند .
در روابط انسانی ،روابط سبب تازگی و احیا می شود.
روابط سبب افزایش انرژی روحی و روانی می شود.
روابط حالت افزایندگی دارد.
در ادامه روابط مواد و موضوعات دیگری برای تداوم آن بوجود می آید.
روابط افزایش سود اكتسابی و رشد را موجب می شود.
با به كار بردن روابط:
شخص احساس ارزش و اهمیت می كند.
از ایجاد روابط گروهی احساس رضایت می كند.
از انجام نحوه كار وسرعت كار راضی هستند.
بكار بردن مهارت، تنها در غالب مهارت ارتباط میسر است كه با بدست آوردن تجربه وهر یك از مهارتها می توان ارتباط موثرتر را بدست آورد كه جداگانه مفصل در مورد آن بحث خواهیم كرد.
اهداف روابط انسانی:
شناخت خصوصیات فردی.
شناخت كنش ها و واكنش ها.
شناخت ریشه ها تفاوت ها واختلاف ها.
- پیدا كردن راههای علمی جلب همكاری.
به وجود آوردن جو مناسب.
تقویت روحیه و جلب رضایتمندی افراد.
ارضاء و بر آوردن نیازهای منطقی.
8- برقراری روابط عمومی.
9- مطالعه و بررسی و یافتن شیوه های مدیریت و رهبری مناسب در سازمان.
روابط انسانی در معنای وسیع:
انواع تعاملات بین مردم و تعارضات كوشش های معارضت آمیز و روابط گروهها را در بر می گیرد.
مطالعه رفتار سازمانی در سه سطح تشكیل میشود:
1ـ مطالعه رفتار فرد.
2ـ مطالعه رفتار گروه.
3ـ مطالعه رفتار در سازمان.
رفتار سازمانی با برخورداری از رشته های علوم رفتاری، انسان شناسی، بوم شناسی، اقتصاد، علوم سیاسی، روانشناسی وجامعه شناسی وپژوهش گسترش فراوان یافته است.
برای بكار بردن علوم رفتاری و مهارت های انسانی ما باید به جزئیات توجه كافی داشته باشیم و برای طی كردن راه باید از آن اطلاع داشته باشیم.
در هر مجموعه كاری دو نوع سازمان داریم:
1- سازمان رسمی: در چهار چوب قوانین ومقررات اداری.
2- سازمان غیر رسمی: روابطی كه با دوستان برقرار میكنیم.
از آنجا كه سازمانها روز به روز بزرگتر می شوند وشكل جدیدی به خود می گیرند كارها باید طوری طرح ریزی شود كه فقط افراد متخصص به كار گمارده شوند. یكی از علتهایی كه معلم به دانش آموز آزادی نمی دهد نداشتن ایمان به دانش آموز وزیر دستان می باشد وبرای برقراری روابط، باید معلم به شاگرد ایمان داشته باشد. توانایی و استعداد افراد را بشناسیم و به آنها ایمان داشته باشیم در نتیجه روحیه مودت به وجود می آید.
تفكر شورایی بر اساس تفكر گروهی، ایجاد كنفرانس كلاسی و فعالیت گروهی یكی از راههای خوب برای ایجاد روابط انسانی سالم بین معلم و شاگرد می باشد.
دانش آموختگان به دلایلی مثل:
جو حاكم مدرسه، اداره و…
كم رو بودن وترس و …
مهارت نداشتن در بیان خواسته ها و فن بیان.
سرزنش و ترس از مسخره شدن .
نمی توانند اقدام به برقراری ارتباط نمایند .
در روابط انسانی ،روابط سبب تازگی و احیا می شود.
روابط سبب افزایش انرژی روحی و روانی می شود.
روابط حالت افزایندگی دارد.
در ادامه روابط مواد و موضوعات دیگری برای تداوم آن بوجود می آید.
روابط افزایش سود اكتسابی و رشد را موجب می شود.
با به كار بردن روابط:
شخص احساس ارزش و اهمیت می كند.
از ایجاد روابط گروهی احساس رضایت می كند.
از انجام نحوه كار وسرعت كار راضی هستند.
بكار بردن مهارت، تنها در غالب مهارت ارتباط میسر است كه با بدست آوردن تجربه وهر یك از مهارتها می توان ارتباط موثرتر را بدست آورد كه جداگانه مفصل در مورد آن بحث خواهیم كرد.