fr.chemi3t
09-13-2012, 04:26 PM
اریک جوهانسون عکس های واقعی از صحنه های غیر ممکن را خلق میکند – گرفتن ایده، و نه گرفتن لحظه . در ادامه او اصولی را شرح می دهد که به این حالات خیالی زندگی می دهد ، در حالی آنها را از لحاظ بصری قابل قبول نگه می دارد.
من برای در میان گذاشتن عکسهایم اینجا هستم. یا اینکه آیا اینها عکاسی هستند؟ البته که این عکسی است که نمی تونید با دوربین عکاسیتان بگیرید.
Click here to view the original image of 600x399px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/256.jpg
علاقه من به عکاسی از زمانی شروع شد که من اولین دوربین دیجیتالم را در سن پانزده سالگی گرفتم. این با علاقه قبلی من برای طراحی ترکیب شد، اما باکمی تفاوت زیرا به جای استفاده از دوربین، یک فرآیند طراحی بود. هنگامی که یک عکس با دوربین می گیرید، فرایند عکاسی با فشار داده دکمۀ دوربین تمام می شود. ولی برای من عکاسی احساسی فراتر از این بود که در زمان مناسب و در مکان مناسب باشید. چون احساس می کردم هرکسی می تواند این کار را بکند.
پس من خواستم که چیزی متفاوت خلق کنم، چیزی که فرآیند آن با زمانی که دکمه دوربین را فشار می دهید تازه شروع می شود. عکسی مثل این:
Click here to view the original image of 600x445px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/257.jpg
ساخت وساز در امتداد یک جاده شلوغ. اما با یک پیچ و تاب غیر منتظره . و با وجود آن، رئالیسم و واقعی بودنش را حفظ کرده .
و یا عکسی مانند دو نمونه زیر :
http://pnu-club.com/imported/2012/09/258.jpg
http://pnu-club.com/imported/2012/09/259.jpg
هردو عکس هدف مشترکی که حفظ واقعی بودن و رئالیسم است را دارند.
من همواره خواسته ام که تصویری که خلق می کنم چنان باشد که بیننده فکر کند که از آن عکس گرفته شده است .
در هنگاه عکس گرفتن، شما نیاز به لحظه ای کوتاه برای فکر کردن در مورد اینکه فوت وفن آن را پیدا کنید دارید.
اما چه حقه ای به این تصاویر حالت رئالیسم یا واقعی بودن می دهد؟ چه چیزی این توهم میسازد؟
گاهی منظره ایجاد توهم می کند. اما در پایان، این به چکونگی تفسیر ما از جهان و اینکه چگونه می توانیم آن را در یک سطح دو بعدی متوجه شویم، ختم می شود.
Click here to view the original image of 600x263px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/260.jpg
فکر کنم مبنای آن بسیار ساده است. من این را بخشی از واقعیت می بینم که شما می توانید تکه های متفاوتی از واقعیت را بگیرید و برای خلق واقعیتی دیگر، آنها را کنار هم قرار بدهید.
اجازه دهید یک نمونه ساده را نشان دهم. اینجا ما سه شیء فیزیکی کاملا قابل تصور داریم، چیزی که همه ما در زندگی در یک جهان سه بعدی می توانیم با آن مرتبط باشیم.
Click here to view the original image of 516x240px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/261.jpg
اما ترکیب آنها با هم به شیوه بخصوصی ، می تواند چیزی را خلق کند که سه بعدی به نظر بیاید مثل چیزی که واقعا وجود دارد. ولی در عین حال، می دانیم که امکان پذیر نیست.
Click here to view the original image of 516x238px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/262.jpg
ما به مغزمان کلک و حقه می زنیم، زیرا مغز به سادگی نمی تواند این حقیقت را که این تصویر واقعا معنی نمی دهد، قبول کند.
من در تصاویری که خلق می کنم، چنین فرآیند مشابهی را دنبال می کنم. یعنی با ترکیب کردن عکس های مختلف، واقعیت دیگری خلق می کنم.
سه قانون ساده برای کسب نتیجه واقع گرایانه وجود دارد. همانطور که در تصویر می بینید، این تصویر واقعا چیز بخصوصی نیست.
Click here to view the original image of 513x202px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/263.jpg
اما با ترکیب شدن ، انها می توانند چیزی مثل این را خلق کنند.
Click here to view the original image of 600x400px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/264.jpg
پس قانون اول این است که عکس ترکیبی باید چشم اندازی مشابه ( با عکس زمینه) داشته باشد.
قانون دوم اینکه، عکس ترکیبی باید نور مشابه ( با عکس زمینه) داشته باشه. سوم اینکه با یک دست کردن تصاویر پشت سر هم ، شروع و پایان هر تصویر متفاوت را غیر قابل تشخیص کنیم. این کار باید انقدر خوب انجام شود که کسی نتواند تشخیص دهد که این لایه ها چگونه با هم ترکیب شده اند. با تطابق رنگها ، تضاد و روشنایی در مرزهای بین تصاویر مختلف، مرز بین تصاویر مختلف را از بین برده و مثل یک تصویر واحد درست کنید.
به یک مثال دیگر توجه کنید :
Click here to view the original image of 600x399px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/265.jpg
شاید کسی فکر کند که این یک منظره است و فقط قسمت پایینی آن دستکاری شده است. اما در واقع این تصویر کاملا ترکیبی از عکاسهای دیگر در مکان های مختلف است. شخصا فکر می کنم این خیلی آسانتر و راحت است که مکانی را خلق کنیم تا مکانی را پیدا کنیم، چون لازم نیست با ایده ای که در سرتان دارید سازش کنید. اما این موضوع برنامه ریزی خیلی زیادی را می طلبد.
وقتی این ایده در زمستان بسرم زد، اساسا می دانستم که باید چندین ماه برای پیدا کردن مکان های مختلف ، برنامه ریزی کنم.
برای نمونه،عکس ماهی را در سفر ماهیگیری گرفتیم. ساحل مکان دیگریست. بخش زیر آب از یک گاله سنگی گرفته شده. بله، من حتی خانۀ بالای جزیره را قرمز کردم تا بیشتر سوئدی به نظر برسد .
Click here to view the original image of 525x244px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/266.jpg
این کار همیشه با یک طرح اولیه شروع می شود.
منبع: گویا آی تی
من برای در میان گذاشتن عکسهایم اینجا هستم. یا اینکه آیا اینها عکاسی هستند؟ البته که این عکسی است که نمی تونید با دوربین عکاسیتان بگیرید.
Click here to view the original image of 600x399px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/256.jpg
علاقه من به عکاسی از زمانی شروع شد که من اولین دوربین دیجیتالم را در سن پانزده سالگی گرفتم. این با علاقه قبلی من برای طراحی ترکیب شد، اما باکمی تفاوت زیرا به جای استفاده از دوربین، یک فرآیند طراحی بود. هنگامی که یک عکس با دوربین می گیرید، فرایند عکاسی با فشار داده دکمۀ دوربین تمام می شود. ولی برای من عکاسی احساسی فراتر از این بود که در زمان مناسب و در مکان مناسب باشید. چون احساس می کردم هرکسی می تواند این کار را بکند.
پس من خواستم که چیزی متفاوت خلق کنم، چیزی که فرآیند آن با زمانی که دکمه دوربین را فشار می دهید تازه شروع می شود. عکسی مثل این:
Click here to view the original image of 600x445px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/257.jpg
ساخت وساز در امتداد یک جاده شلوغ. اما با یک پیچ و تاب غیر منتظره . و با وجود آن، رئالیسم و واقعی بودنش را حفظ کرده .
و یا عکسی مانند دو نمونه زیر :
http://pnu-club.com/imported/2012/09/258.jpg
http://pnu-club.com/imported/2012/09/259.jpg
هردو عکس هدف مشترکی که حفظ واقعی بودن و رئالیسم است را دارند.
من همواره خواسته ام که تصویری که خلق می کنم چنان باشد که بیننده فکر کند که از آن عکس گرفته شده است .
در هنگاه عکس گرفتن، شما نیاز به لحظه ای کوتاه برای فکر کردن در مورد اینکه فوت وفن آن را پیدا کنید دارید.
اما چه حقه ای به این تصاویر حالت رئالیسم یا واقعی بودن می دهد؟ چه چیزی این توهم میسازد؟
گاهی منظره ایجاد توهم می کند. اما در پایان، این به چکونگی تفسیر ما از جهان و اینکه چگونه می توانیم آن را در یک سطح دو بعدی متوجه شویم، ختم می شود.
Click here to view the original image of 600x263px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/260.jpg
فکر کنم مبنای آن بسیار ساده است. من این را بخشی از واقعیت می بینم که شما می توانید تکه های متفاوتی از واقعیت را بگیرید و برای خلق واقعیتی دیگر، آنها را کنار هم قرار بدهید.
اجازه دهید یک نمونه ساده را نشان دهم. اینجا ما سه شیء فیزیکی کاملا قابل تصور داریم، چیزی که همه ما در زندگی در یک جهان سه بعدی می توانیم با آن مرتبط باشیم.
Click here to view the original image of 516x240px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/261.jpg
اما ترکیب آنها با هم به شیوه بخصوصی ، می تواند چیزی را خلق کند که سه بعدی به نظر بیاید مثل چیزی که واقعا وجود دارد. ولی در عین حال، می دانیم که امکان پذیر نیست.
Click here to view the original image of 516x238px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/262.jpg
ما به مغزمان کلک و حقه می زنیم، زیرا مغز به سادگی نمی تواند این حقیقت را که این تصویر واقعا معنی نمی دهد، قبول کند.
من در تصاویری که خلق می کنم، چنین فرآیند مشابهی را دنبال می کنم. یعنی با ترکیب کردن عکس های مختلف، واقعیت دیگری خلق می کنم.
سه قانون ساده برای کسب نتیجه واقع گرایانه وجود دارد. همانطور که در تصویر می بینید، این تصویر واقعا چیز بخصوصی نیست.
Click here to view the original image of 513x202px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/263.jpg
اما با ترکیب شدن ، انها می توانند چیزی مثل این را خلق کنند.
Click here to view the original image of 600x400px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/264.jpg
پس قانون اول این است که عکس ترکیبی باید چشم اندازی مشابه ( با عکس زمینه) داشته باشد.
قانون دوم اینکه، عکس ترکیبی باید نور مشابه ( با عکس زمینه) داشته باشه. سوم اینکه با یک دست کردن تصاویر پشت سر هم ، شروع و پایان هر تصویر متفاوت را غیر قابل تشخیص کنیم. این کار باید انقدر خوب انجام شود که کسی نتواند تشخیص دهد که این لایه ها چگونه با هم ترکیب شده اند. با تطابق رنگها ، تضاد و روشنایی در مرزهای بین تصاویر مختلف، مرز بین تصاویر مختلف را از بین برده و مثل یک تصویر واحد درست کنید.
به یک مثال دیگر توجه کنید :
Click here to view the original image of 600x399px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/265.jpg
شاید کسی فکر کند که این یک منظره است و فقط قسمت پایینی آن دستکاری شده است. اما در واقع این تصویر کاملا ترکیبی از عکاسهای دیگر در مکان های مختلف است. شخصا فکر می کنم این خیلی آسانتر و راحت است که مکانی را خلق کنیم تا مکانی را پیدا کنیم، چون لازم نیست با ایده ای که در سرتان دارید سازش کنید. اما این موضوع برنامه ریزی خیلی زیادی را می طلبد.
وقتی این ایده در زمستان بسرم زد، اساسا می دانستم که باید چندین ماه برای پیدا کردن مکان های مختلف ، برنامه ریزی کنم.
برای نمونه،عکس ماهی را در سفر ماهیگیری گرفتیم. ساحل مکان دیگریست. بخش زیر آب از یک گاله سنگی گرفته شده. بله، من حتی خانۀ بالای جزیره را قرمز کردم تا بیشتر سوئدی به نظر برسد .
Click here to view the original image of 525x244px.
http://pnu-club.com/imported/2012/09/266.jpg
این کار همیشه با یک طرح اولیه شروع می شود.
منبع: گویا آی تی