PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مهار آتش سوزي در جنگل هاي آستارا پس از 11 ساعت



fatemeh2011
08-19-2012, 11:54 AM
حوادث : رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آستارا از مهار آتش سوزي جنگل هاي آستارا پس از 11 ساعت از وقوع حادثه خبر داد.

سهيل توکلي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه گيلان، با اعلام اين خبر اظهار کرد: سطحي گسترده از جنگل هاي منطقه تله خان آستارا از ساعت 9 صبح روز جمعه طعمه حريق شد.

وي افزود: پس از تماس هاي مردمي و گزارش وضعيت موجود، اکيپ هاي اطفاي حريق شهرستان آستارا در منطقه (گلي دره) که محل اصلي شروع آتش بود حاضر شدند و عمليات ويژه خود را جهت خاموش کردن آتش آغاز کردند.

توکلي ادامه داد: وجود درختان مرتفع از قبيل توسکا، افرا، انجيلي و خرمندي در منطقه کار اطفاي حريق را با کندي پيش مي برد که بالاخره ماموران موفق شدند ضمن کنترل گسترش زبانه هاي آتش به مناطق ديگر، راس ساعت 19 عصر شعله هاي آن را مهار کنند.

وي افزود: علت دقيق تر وقوع اين حادثه توسط کارشناسان در حال بررسي است.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا تصريح کرد: طي چند روز گذشته چند مورد آتش سوزي در جنگل هاي آستارا گزارش شده بود که آتش سوزي اخير در وسعت بيش از چهار هکتار و تنوع درختان موجود در آن منطقه، از اهميت ويژه اي برخوردار بود.

وي خطاب به مسافران، ميهمانان و اهالي مناطق کوهستاني شهرستان تاکيد کرد: با توجه به کاهش شديد بارندگي و گرماي 35 درجه اي هوا، از روشن کردن هر گونه آتش در مناطق جنگلي خودداري کنند.

وي ادامه داد: افرادي را که در صورت نياز مجبور به روشن کردن آتش شده اند، از خاموشي کامل آن اطمينان حاصل کنند و پس از آن محل مذکور را ترک کنند.

به گزارش ايسنا، شهرستان آستارا با بيش از 85 هزار نفر در غرب گيلان واقع شده است و بخش وسيعي از آن را جنگل ها کوهستاني و جلگه اي پوشانده است.