PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کدام دانشجویان بیشترخودکشی می کنند؟



tania
08-10-2012, 06:39 PM
http://pnu-club.com/imported/2012/08/482.jpg

بيشترين ميزان خطر خودکشي در دانشجويان گروه‌هاي علوم انساني و زبان هاي خارجي و کمترين ميزان خطردر ميان دانشجويان گروه علوم رياضي و فني به چشم مي‌خورد


به گزارش آتي، نتايج يك پژوهش نشان مي‌دهد که دختران و پسران دانشجو از نظر ميزان در معرض خطر خودکشي بودن چندان تفاوتي ندارند اما بيشترين ميزان خطر خودکشي در دانشجويان گروه هاي علوم انساني و زبان هاي خارجي و کمترين ميزان خطردر ميان دانشجويان گروه علوم رياضي و فني به چشم مي‌خورد.

دانشجوياني که در زمان تحصيل در کنار خانواده به نتايج اين پژوهش نشان مي‌دهد که دختران و پسران دانشجو از نظر ميزان در معرض خطر خودکشي بودن چندان تفاوتي ندارند اما بيشترين ميزان خطر خودکشي در دانشجويان گروه‌هاي علوم انساني و زبان‌هاي خارجي و کمترين ميزان خطر در ميان دانشجويان گروه علوم رياضي و فني به چشم مي‌خورد سر مي‌برند نيز در مقايسه با دانشجويان ساکن خوابگاه و خانه‌هاي اجاره‌اي در معرض خطر خودکشي کمتري هستند که اين ميزان خطر براي دانشجويان خوابگاهي بيشتر است.

يافته هاي اين تحقيق در مورد ميزان خطر مصرف مواد مخدر در ميان دانشجويان نيز نشان داد که دانشجويان پسر بيشتر از دانشجويان دختر در معرض خطرمصرف مواد قرار دارند.

دانشجويان رشته هاي علوم تجربي و انساني نيز در مقايسه با گروه هاي رياضي و فني و هنر؛ بيشتر در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند کمترين احتمال خطر مصرف مواد براي دانشجوياني است که در زمان تحصيل درکنار خانواده هستند و دانشجويان ساکن در خانه اجاره اي به تنهايي درمقايسه با ديگران دانشجويان در معرض خطر بيشتري قرار دارند.

نتايج تحقيق انجام گرفته همچنين نشان داد که ميزان بهره گيري از اعتقادات مذهبي دانشجويان با مشکلات سلامت روان، خطر خودکشي، خطر سوء مصرف موادمخدر و شيوه هاي مقابله با استرس هيجان مدار و اجتنابي، رابطه معکوس دارد.

به عبارتي بهره گيري از اعتقادات مذهبي مي تواند به عنوان يکي از عوامل محافظت کننده در مقابل خطر گرايش به مصرف مواد به شمار بيايد.