توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آيين نامه هاي مختلف دانشگاه پيام نور
Borna66
05-30-2009, 06:48 PM
با سلام
در زیر تعدادی از لینک ایین نامه های مهم دانشگاه پیام نور که در سایت خود پیام نور اصلی می باشد رو گزاشته شده هست که با کلیک بر روی هر لینک مذکور می تونید از ان ایین نامه مطلع شوید.حتما برای مطمئن شدن از این ایینامه ها حتما هم اقدام کنید فقط مال جهت اطلاع شما از این ایین نامه رو ارایه کردیم.
اما چون دانشگاه پیام نور در این زمینه دانشگاه بسیار متغییری هست بنابراین مسولیت استفاده نا به اطلاع و نادرست از این موارد بر عهده خوده استفاده کننده می باشد و باشگاه و ارایه کننده ها به هیچ وجه مسئولیتی در این باره ندارد
آيين نامه هاي اداري و برنامه ريزي
· دستورالعمل اجرايي كميته بررسي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D124e1c73-0d15-4f59-aad4-c5d1d25f445c)
· آييننامه كميته بازرسي دانشگاه پيامنور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3Ddaa55af5-d427-4e85-b160-16c7bcd58631)
· آيين نامه داخلي شوراي دانشگاه پيام نور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D5d85417c-c605-498e-89ea-2052f173d380)
· آييننامه نحوه انتخاب رئيس دانشكده (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D7b1c278a-9465-41af-8ae2-ce34518b615f)
· دستورالعمل برگزاري انتخابات شوراي دانشگاه (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D9d850d8f-cc19-4052-8ec9-60980a75a501)
· آييننامه تشكيل كميته نظارت و ارزيابي در مناطق دهگانه دانشگاه (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D30a9c48d-3906-4feb-9623-8d4802658fda)
· آييننامه شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه پيامنور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D91e8bdaa-f39e-44fa-b0f4-1a4d072e244b)
· دستورالعمل نحوه تشكيل كميته بررسي
· وام اضطراري كاركنان، فرم درخواست وام (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Db0ec1409-69bc-417a-b971-a94a5d6fd84c)
· صندوق پسانداز اعضاي هيات علمي و كاركنان (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3Df0f06563-0c4a-40eb-9ec3-ae97410c978d)
· استفاده از سالنهاي غذاخوري (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D7e3e1911-e231-4eee-b17e-14774f762d3c)
آيين نامه هاي پژوهشي
· آيين نامه فعاليتهاي علمي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D261874fc-ce6e-4c1c-8de2-6b22fd82d65b) (31/6/85)
· آيين نامه ارتقاء مرتبه اعضاي هيات علمي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D51ed8a13-2e69-4076-a024-9ae5996836e5) (6/9/80)
· خلاصه امتيازات مكتسبه از آيين نامه ارتقاء (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Dcd4b2aa8-d8b1-40c4-9d31-81b2ffeabef2)(79/10/20)
· آيين ماه پرداخت حق مسكن اعضاي هياتعلمي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Dfc6551ed-86db-4e3c-a80b-5354d470aa22)(20/10/79)
· آيين نامه نحوه به خدمت گرفتن دستيارانامور آموزشي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Deb2da0b0-2252-49b7-8e4a-e935c133b2e6) (21/2/83)
· آيين نامه جدول حداكثر امتيازات مكتسبه برا ي اعضاي هيات علمي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D507b4357-0fd3-498a-bc16-803cb849c96f)
· آيين ماه اجرائي صندوق پس انداز اعضاي هيات علمي علمي و كاركنان (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Ddf6228e3-dbfe-4726-bef7-42ec9583e6fc) (1/5/80)
· دستور العمل اجرائي شركت در همايش علمي بين المللي خارج از كشور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Dbe8ee782-f84c-45dc-ae82-6a7298e126eb)
· دستورالعمل اجرايي انتخاب پژوهشگران نمونة سال 1385 دانشگاه پيامنور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D26ff0958-f86f-4a05-b8ba-875db6980108)
· آيين نامه استفاده از فرصت كوتاه مدت تحقيقاتي براي اعزام دانشجويان دكتري به خارج (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Db3999d24-6547-4b21-8e5b-9787ba5b9182)
(20/5/82)
· آيين نامه شوراي پژوشي دانشگاه (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2Fpor tal%2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D749f84de-71ce-481f-a638-9fc98a5c6f30) (6/12/82)
· آيين نامه تاسيس پژوهشكده (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2FAdm in%2FControls%2FRichTextBox%2FFCKEditor%2Feditor%2 F%255BLink%2CIn%2CCategory%2Cd3d98ba4-1cae-425c-bd56-f21be3f20f7c%25255d)
· آيين نامه نظام كارآفريني دانشگاه پيام نور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D7fc6c69a-9c8d-490e-bac5-9d4513bcb5c7) (16/2/87)
آيين نامه هاي دانشجويي
· آيين نامه آموزشي بخش اول نحوه ورود دانشجو و دانشپذير به دانشگاه (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D577f8f1c-d955-431f-a18b-486f7a0c2d7c) (فروردين 84)
· آيين نامه آموزشي بخش دوم آيين نامه كارشناسي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3De18ef079-94df-4ce9-acc7-6dcebbfe47f5) (11/2/1381)
· آيين نامه آموزشي تحصيلات تكميلي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Dc61f59ef-e1e2-490d-ab92-04eecd532826) (7/12/81)
· دستورالعمل تراز كردن نمرههاي دانشپذيران (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D0621e940-d094-4167-a3d1-bf611900fd5b) (22/7/81)
· دستورالعمل ترازكردن نمره هاي دانشجويان (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Df79de539-c01a-45dd-870c-d42f6f97caaa) (12/3/82)
· تراز كردن نمرههاي كمتر از حدنصاب دانشجويان (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D2adb669e-da0d-4a88-9204-808c006e1dfd) (12/3/82)
· اعاده وجوه واريزي به دانشگاه (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D66f658d3-3f78-46ee-aa3e-0181d4b6084e) (80/11/24
· تسهيلات ازدواج دانشجويي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D9b8ca6e9-1965-4c8b-b433-8896d5a39658) (9/3/80)
· استفاده از وام شهريه (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D04b74014-5274-4760-9288-a57c268ec6cf) (9/3/80)
· انجمنهاي علمي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D23627779-2f28-4d69-b219-c741f0113ab9) (7/12/81)
·ارزيابي نمرات (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D70f46ac9-49ff-47e5-bc9c-c5efd6e8db90) (16/2/81)
·بيمههاي دانشجويي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FHome%2FDefault.aspx%3FCategoryID%3D1c1a9cc0-4b45-4306-ad0b-5e60363b1407) (1/7/80)
·آيين نامه شوراي آموزشي دانشگاه پيام نور (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3Dada0fb61-6283-477e-bfd8-73d2f19d439b) (16/6/83)
ايين نامه هاي فناوري اطلاعات
· آيين نامه شوراي داده ورزي (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpnu.ac.ir%2FPortal %2FFile%2FShowFile.aspx%3FID%3D97ac708a-e92f-4b5a-ad52-05d8a3b79edb) (8/11/80)
· آيين نامه استفاده از شبكه اطلاع رساني (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2F81.12.11.214%2FPor tal%2FControls%2FRichTextBox%2FFCKEditor%2Feditor% 2F%255BLink%2CIn%2CCategory%2C706417d8-98c0-4f65-8975-5a2d27883aab%25255d)
Borna66
06-06-2011, 11:48 PM
«دستورالعمل اجرايي كميته بررسي»
مقدمه
به منظور بررسي وضعيت داوطلبان و نامزدهاي تصدي پستهاي معاونت دانشگاه، مسئوليت مديريتهاي سازمان مركزي و ارائه نظر مشورتي به رئيس دانشگاه، كميته بررسي، كه به اختصار كميته ناميده مي شود، براساس اين دستورالعمل اقدام مي كند.
ماده1: اعضاي كميته
1-1- معاون برنامه ريزي و ارزيابي( رئيس كميته)
1-2- دو نفر به انتخاب هيأت رئيسه
1-3- يك نفر به انتخاب شوراي مناطق
1-4- يك نفر به انتخاب اعضاي هئيت علمي شوراي دانشگاه
1-5- يك نفر از رؤساي دانشكده ها به انتخاب رئيسان دانشكده ها
1-6- مدير توسعه
تبصره1: اعضاي بندهاي 1-2 الي1-4 از ميان اعضاي هيأت علمي كه داراي مقبوليت عام و اطلاعات كافي از دانشگاه مي باشند انتخاب مي شوند.
تبصره2: اعضاي انتخابي موضوع بندهاي1-2الي1-5 براي مدت دو سال انتخاب مي شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.
تبصره3: اعضاي كميته يك نفر را به عنوان دبير كميته انتخاب مي كنند.
تبصره4: درصورتي كه جايگزين يكي از اعضاي كميته كه تصدي يك مديريت را به عهده دارند مطرح باشد، جلسه بدون حضور عضو تشكيل مي شود.
ماده2: وظايف كميته
2-1- نظرخواهي عمومي به منظور تعيين داوطلبان و نامزدهاي تصدي پست هاي موضوع اين دستورالعمل
2-2- تطبيق شرايط اختصاصي داوطلبان براي تصدي هريك از پست هاي موضوع اين دستورالعمل با عنايت به ضوابط و مقررات مربوط.
2-3- بررسي توانمندي مديريتي، علمي، اجتماعي، فرهنگي وعمومي داوطلبان
2-4- نظارت برعملكرد مديران
2-5- پيشنهاد تمديد يا خاتمه مديريت پس از اتمام دوره هاي مربوط
ماده 3:شرايط داوطلبان تصدي مسووليت
داوطلبان تصدي مسئوليتهاي اين دستورالعمل بايد حايز شرايط عمومي واختصاصي زير باشند.
3-1- شرايط عمومي:
(1) داشتن شرايط بند الف ماده 4 آيين نامه مديريت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي
(2) آشنا بودن به امور دانشگاه و نظام آموزش باز
(3) داشتن استقلال رأي در تصميم گيري ها
(4) داشتن توان مديريتي درحد مسووليت مربوط
(5) داشتن سابقه كار مفيد مرتبط با مسووليت مربوط
3-2- شرايط اختصاصي:
دارابودن شرايط اختصاصي مورد نياز براي احراز مسووليت مربوط بر اساس آيين نامه مديريت دانشگاهها وموسسات آموزش عالي و ساير مقررات مرتبط
تبصره1: اعضاي هيأت علمي دانشگاه در اولويت مي باشند.
تبصره2: درموارد خاص درصورت عدم احراز شرايط بند3-2، از نظر مرتبه علمي و يا سابقه مديريت، با تأييد كميته و تصويب رئيس دانشگاه، داوطلب تاييد شده به عنوان سرپرست، مسووليت را عهده دار مي شود.
ماده 4: فرايند انتخاب
كميته افراد مورد نظر را با رعايت موارد زير انتخاب مي كند.
4-1- اعلام شرايط اختصاصي داوطلبان براي تصدي سمت مورد نظر
4-2- بررسي زندگينامه داوطلبان براي گزينش اصلح
4-3- تعيين زمان و محل ارائه سمينار و جلسه گفتگو براي هريك از داوطلبان واجد شرايط(درصورت نياز) و برگزاري آنها
4-4- انتخاب حداكثر سه نفر ومعرفي آنان به رئيس دانشگاه.
ماده5: نحوه انتصاب
رئيس دانشگاه پس ازمشورت از ميان افراد معرفي شده، يك نفر رابراي يك دوره سمت مورد نظر منصوب مي كند.
تبصره1: درموارد خاص به تشخيص رئيس دانشگاه تصميم گيري مي شود.
تبصره2: تمديد مسووليت براي يك دوره ديگر با پيشنهاد كميته وتاييد رئيس دانشگاه بلامانع است.
تبصره3: تمديد دوره مسووليت براي بيش از دو دوره تنها در شرايط خاص امكانپذير است.
تبصره4: درصورت اثبات ضعف مديريت و يااحراز تخلف از ضوابط، كميته پيشنهاد خاتمه دوره مسووليت را قبل ازاتمام دوره با ذكر دلايل به رئيس دانشگاه ارائه مي دهد.
اين دستورالعمل در5 ماده 17 بند و 10 تبصره در تاريخ 5/3/82 به تصويب هيأت رئيسه دانشگاه رسيد واز تاريخ تصويب قابل اجرا است.
Borna66
06-06-2011, 11:49 PM
آيين نامه داخلي شوراي دانشگاه پيام نور
مقـدمه: باتوجه به اصلاحات جديد اساسنامه و تشكيل دوره جديد شوراي دانشگاه پيام نور و تغيير شرح وظايف و تركيب اعضاي آن، آيين نامه داخلي شوراي دانشگاه مصوب دوازدهمين جلسه اين شورا مورخ 21/10/71، براساس بند14 مذاكرات پنجاه و چهارمين جلسه شوراي دانشگـــاه مـــورخ 21/3/1380 اصلاح و به شرح اين آيين نامه تدوين ميشود.در اين آيين نامه، دانشگاه پيامنورو شوراي دانشگاه پيام نور به ترتيب دانشگاه و شورا ناميده ميشوند.
ماده يك ـ اعضاي شورا مطابق ماده يازده اساسنامه دانشگاه تعيين ميشوند.
تبصره 1 ـ رئيس شورا ميتواند با تصويب اعضاي شورا، اشخاصي را در برخي از جلسات به عنوان عضو مدعو بدون حق راي دعوت كند.
تبصره 2 ـ در صورتي كه عضو حقيقي در مدت عضويت سه جلسه متوالي يا پنج جلسه غير متوالي غيب غيرموجه داشته باشد از عضويت مستعفي شناخته، و نفر بعدي در انتخابات براي مدت باقيمانده جايگزين ميشود. مرجع تشخيص موجه يا غير موجه بودن غيبت رئيس شورا است.
تبصره 3 ـ در مورد عضو حقوقي باتوجه به نظر رئيس دانشگاه اتخاذ تصميم ميشود.
ماده دو ـ وظايف شورا مطابق ماده دوازده اساسنامه دانشگاه است.
ماده سه ـ با رعايت تبصره 2 ماده 11 اساسنامه دانشگاه، رياست جلسه در غياب رئيس شورا برعهدة نايب رئيس شورا است.
ماده چهار ـ دبير شورا به پيشنهاد رئيس شورا و باتصويب شورا از ميان اعضاي شورا و يا افراد خارج از شورا به مدت دو سال انتخاب ميشود. وظايف دبير به شرح زير است.
ـ تهيه دستور جلسه كه به تاييد رئيس شورا رسيده باشد.
ـ دعوت از اعضاي شورا براي شركت در جلسات.
ـ تنظيم صورت جلسات شورا.
- ابلاغ صورت جلسات شورا.
- انجام امور مربوط به دبيرخانه.
- ساير انجام امور محوله از طرف رئيس شورا.
ماده پنج ـجلسات شورا حداقل حدود هردوماه يكبار تشكيل ميشود.
تبصره ـ جلسات فوقالعاده برحسب ضرورت، به پيشنهاد رئيس شورا يا به پيشنهاد كتبي حداقل سه عضو شورا تشكيل ميشود.
ماده شش ـ جلسات شورا با حضور دوسوم اعضاي شورا رسميت مييابد و كليه تصميمات با راي موافق بيش از نصف كل اعضا به تصويب ميرسد.
ماده هفت ـ دستور جلسات براساس پيشنهاد رئيس دانشگاه و يا پيشنهاد حداقل سه نفر از اعضا و يا مواردي كه بنا به تصميم هيأت امناي دانشگاه يا كميسيون دائمي هيأت امناي دانشگاه ضرورت دارد كه در شورا بررسي شود، تنظيم ميشود.
تبصره 1ـ پيشنهادهاي جديد و خارج از دستور جلسه هنگام تشكيل جلسه با تاييد حداقل سه نفر از اعضاي شورا و پس از تصويب شورا در دستور جلسه قرار ميگيرد.
تبصره 2 ـ موارد فوريتي با راي موافق حداقل دوسوم كل اعضاي حاضر، به عنوان اولين دستور جلسه در دستور جلسه قرار ميگيرد.
تبصره 3ـ زمان ارائه گزارشهاي پيش از دستور توسط اعضاي شورا، حداكثر 15 دقيقه است.
ماده هشت ـ در صورت نياز و به منظور بررسي و ارائه گزارش درخصوص برخي از مسائل مورد مذاكره، كميسيونهائي مركب از دو يا چند نفر از اعضاي شورا يا اعضاي هيأت علمي و يا ساير افراد ذيصلاح به تشخيص شورا تشكيل ميشود.
ماده نه ـ كفايت مذاكرات توسط رئيس شورا و يا دو نفر از اعضا پيشنهاد و با تصويب شورا اعلام ميشود.
ماده ده ـ مصوبات شورا پس از تصويب تا شش ماه امكان تغيير و برگشت در دستور جلسه را ندارد.
تبصره ـ درصورتي كه شورا بخواهد قبل از انقضاي شش ماه يكي از مصوبات قبلي خود را مورد بررسي مجدد قرار دهد، نياز به راي موافق حداقل دوسوم كل اعضاي شورا دارد.
ماده يازده ـ صورت جلسات شامل مطالب پيش از دستور، گزيده مذاكرات و مصوبات شورا، پس از رؤيت و امضاي اعضاي شورا مبني بر تاييد آنها با امضاي دبير شورا ابلاغ ميشود.
تبصرهـ اگر صورت جلسه حتي توسط يك نفر از اعضا تشكيل شود، لازمست قبل از ابلاغ به منظور رفع شبهه در جلسه بعدي قرائت شود و تصميم لازم اتخاذ گردد.
اين آيين نامه در يك مقدمه، يازده ماده و نه تبصره در پنجاه و پنجمين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 22/5/80 به تصويب رسيد و از تاريخ تصويب لازمالاجرا است.
Borna66
06-06-2011, 11:49 PM
آييننامه نحوه انتخاب رئيس دانشكده
پيرو پيشنهاد رئيس دانشگاه درخصوص تعيين رئيس دانشكده از طريق انتخابات، آييننامه نحوه انتخاب رئيس دانشكده به شرح ذيل به تصويب شوراي دانشگاه رسيد:
ماده1- شرايط داوطلبان:
كليه اعضاي هيات علمي هر دانشكده كه واجد شرايط ماده 4 آييننامه مديريت دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مصوب دويستوچهلونهمين جلسه مورخ 11/4/1370 شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستند و داراي سابقه مديريت نيز ميباشند ميتوانند داوطلب احراز سمت رئيس دانشكده شوند.
تبصره1- عضو هيات علمي داراي كمتر از پنج سال سابقه كار آموزشي يا پژوهشي در مرتبه حداقل استادياري و يا فاقد سابقه مديريت ميتواند داوطلب احراز سمت سرپرستي دانشكده شود.
تبصره2- كليه مسؤولان دانشگاه ميتوانند داوطلب شوند، ليكن در صورت منصوب شدن موظفند از سمت قبلي خود استعفا دهند.
ماده 2- مراحل انتخاب :
مراحل انتخاب به شرح زير است:
1- كليه اعضاي هيات علمي هر دانشكده ميتوانند به يكي از داوطلبان راي دهند. در اين رايگيري، چهار نفر اولي كه حائز بيشترين آرا هستند انتخاب ميشوند.
2- مديران گروههاي آموزشي آن دانشكده با نظارت معاون آموزشي از ميان نفرات اول تا چهارم دو نفر را با راي مخفي انتخاب و به رئيس دانشگاه معرفي ميكنند.
تبصره1- اگر نفر اول بيش از نصف آراي كل راي دهندگان را كسب كرده باشد، به عنوان يك نفر از دو نفر موضوع بند 2 اين ماده محسوب ميشود، و در آن صورت يك نفر ديگر از ميان نفرات دوم و سوم توسط روساي گروههاي آموزشي انتخاب ميشود.
تبصره2- اگر راي نفر چهارم با راي نفر پنجم و يا بعد از آن مساوي باشد، دو نفر از ميان پنج نفر يا بيشتر انتخاب ميشوند، و در صورت نافذ بودن مفاد تبصره 1 اين ماده، يك نفر ديگر از ميان سه نفر يا بيشتر انتخاب ميشود.
تبصره3- اگر هر يك از افراد مذكور در اين ماده انصراف دهد يا واجد شرايط موضوع ماده 1 نباشد، نفر بعدي كه حائز بيشترين راي ميباشد به فهرست موضوع بند 2 اضافه ميشود.
ماده3- انتصاب:
يكي از دو نفر معرفي شده توسط مديران گروههاي آموزشي با حكم رئيس دانشگاه به مدت دو سال به سمت رئيس دانشكده منصوب ميشود.
تبصره1- در موارد استثنائي به تشخيص رئيس دانشگاه تصميمگيري ميشود.
تبصره2- انتصاب رئيس دانشكده براي يك دوره دو ساله ديگر بدون انجام راي گيري مجدد بلامانع است.
اين آييننامه درسه ماده و دو بند و هفت تبصره، در شصتودومين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 10/4/1381 براي اجرا از تاريخ تصويب به مدت چهار سال به تصويب رسيد./ف
Borna66
06-06-2011, 11:50 PM
«دستورالعمل برگزاري انتخابات شوراي دانشگاه»
مطابق ماده يازده اساسنامه دانشگاه و آييننامه داخلي شوراي دانشگاه مصوب پنجاه و پنجمين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 22/5/80، به منظور برگزاري انتخابات اعضاي شوراي دانشگاه شامل دو نفر از رئيسان منطقهها، چهار نفر از رئيسان مركزها و سه تا پنج نفر از اعضاي هيات علمي رسمي دانشگاه، اين دستورالعمل به شرح ذيل تنظيم شده است. در دستورالعمل مزبور شوراي دانشگاه به اختصار ًشورا ً ناميده ميشود.
ماده يك- انتخابات اعضاي شوراي دانشگاه توسط دفتر رياست و روابط عمومي انجام ميشود.
ماده دو- اعضاي داوطلب به وسيله پركردن فرم مخصوص، داوطلبي خود را براي شركت در انتخابات اعلام ميكنند، اسامي و عكس داوطلبان به همراه برگ راي حسب مورد براي كليه اعضاي هيات علمي، روساي مناطق و روساي مراكز ارسال ميشود. حداكثر مدت تكميل برگ راي و عودت آن از زمان ارسال برگهاي راي 25 روز مقرر ميگردد.
تبصره: عضو هيات علمي داراي مسووليت رئيس يا سرپرست مركز يا منطقه فقط ميتواند به عنوان عضو هيات علمي و يا رئيس و يا سرپرست مركز يا منطقه داوطلب شود.
ماده سه- عضو هيات علمي داراي مسووليت رئيس يا سرپرست مركز يا منطقه به عنوان راي دهنده فقط ميتواند بنا به تمايل خود در انتخابات مربوط به اعضاي هيات علمي، يا رئيسان و مركز يا رئيسان مناطق شركت كند.
تبصره: در صورتيكه فرد راي دهنده موضوع ماده فوق هر دو برگ راي را تكميل كند برگ راي مربوط به انتخاب عضو هيات علمي قرائت خواهد شد.
ماده چهار- در صورتي كه اعضاي متصدي پست سرپرستي و يا رياست مركز و يا منطقه به هر نحوي فاقد مسووليت شوند، و يا اعضاي هيات علمي مشخص شوند، نفرات بعدي حائز اكثريت آراء حسب مورد و با توجه به نظر رئيس دانشگاه به عنوان عضو شوراي دانشگاه برگزيده خواهند شد.
تبصره1: در صورت نبود فرد حائز اكثريت آراء در ميان روسا و يا سرپرستان مراكز و يا اعضاي هيات علمي، حسب نظر رئيس دانشگاه يك نفر تا پايان دوره به عنوان عضو شورا برگزيده ميشود.
تبصره2: در صورت نبود فرد حايز اكثريت آراء در ميان رؤساي مناطق، يك نفر به پيشنهاد شوراي مناطق و تاييد رئيس دانشگاه، به عنوان عضو شورا برگزيده ميشود.
پنج- شمارش آرا با حضور نماينده رئيس دانشگاه، نمايندگان دانشكدهها، نماينده معاون آموزشي و نماينده معاون برنامهريزي و ارزيابي، نماينده شوراي رؤساي مناطق و نماينده اعضاي هيات علمي عضو شوراي دانشگاه و دبير شوراي دانشگاه انجام ميشود.
تبصره: پس از وصول و قبل از شمارش آرا، مشخصات رايدهندگان از اصل برگ آرا جدا ميشود و پس از آن شمارش آرا صورت ميگيرد.
ماده شش- به منظور حضور حداقل يك نفر از هر منطقه در شورا، از مناطقي كه عضو منتخب ندارند، يك نفر رئيس يا عضو هيات علمي آن منطقه كه حائز اكثريت آرا هستند به عنوان ناظر با حق شركت در مذاكرات ولي بدون حق راي در شورا شركت ميكنند.
تبصره: اعضاي هيات علمي سازمان مركزي و يا مركز برون مرزي جزو منطقه ده محسوب خواهد شد.
ماده هفت- مهلت اعتراض داوطلبان حداكثر ظرف يك هفته پس از اعلام اسامي حائزين اكثريت آرا، ميباشد. اين افراد ميتوانند اعتراض خود را به صورت كتبي، از طريق نمابر به دبيرخانه شورا ارسال كنند. كليه اعتراضات، با حضور اعضاي حوزه شمارش آرا بررسي شده، نتيجه آن به صورت كتبي به اطلاع شخص معترض ميرسد.
اين دستورالعمل در هفت ماده و شش تبصره در شصت و ششمين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 7/12/81 به تصويب رسيد و از تاريخ تصويب لازمالاجرا ميباشد./ف
Borna66
06-06-2011, 11:50 PM
آييننامه تشكيل كميته نظارت و ارزيابي در مناطق دهگانه دانشگاه
ماده 1- هدف:
هدف از تشكيل كميته نظارت وارزيابي مناطق، نظارت براجراي دقيق قوانين، مصوبات، ضوابط، مقررات، آييننامهها ودستورالعملهاي آموزشي، پژوهشي، اداري , مالي, عمراني و دانشجويي دانشگاه در مراكز و واحدهاي تابعه منطقه و همچنين انجام ارزيابي از فرايندهاي مختلف در مراكز و واحدها است. لازم به ذكر است كه انجام نظارت وارزيابي در چارچوب معيارها، ضوابط و شاخصهاي مصوب شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه ميباشد. وظايف شوراي نظارت و ارزيابي در خصوص مراكز و واحدهاي تابعه به كميته نظارت و ارزيابي منطقه تفويض ميشود و نظارت و ارزيابي عملكرد منطقه با شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه است. اين كميتهها زير نظر شوراي نظارت و ارزيابي و معاونت برنامهريزي و ارزيابي فعاليت ميكنند.
ماده 2- شرح وظايف كميته:
- پيگيري و اجراي مصوبات شوراي نظارت و ارزيابي حسب مورد در منطقه.
- بررسي وپيگيري موارد ارجاعي از طرف معاونت برنامهريزي و ارزيابي از طريق رئيس منطقه.
- ارايه نظرهاي مشورتي در مورد مديريتهاي اجرايي مراكز و واحدهاي تابعه به رئيس منطقه و معاونت برنامهريزي و ارزيابي.
- نظارت و ارزيابي عملكرد مديران مراكز و واحدهاي تابعه و ارايه گزارش به رئيس منطقه.
- ارزيابي مستمركليه فعاليتهاي آموزشي، پژوهشي، اداري, مالي, عمراني و دانشجويي درمراكز و واحدهاي تابعه.
- اعزام هيأت تحقيق به مراكز و واحدهاي تابعه براي نظارت و ارزيابي منظم و ارايه گزارش به رئيس منطقه.
- همكاري با گروههاي اعزامي از معاونت برنامهريزي و ارزيابي با هماهنگي رئيس منطقه.
تبصره 1: ارايه هرگونه گزارش به شوراي نظارت و ارزيابي از طريق رئيس كميته انجام ميشود.
تبصره2: ارايه هرگونه گزارش به مراجع خارج از دانشگاه صرفاً از طريق معاونت برنامهريزي و ارزيابي انجام ميشود.
ماده 3- تركيب كميته:
كميته شامل هفت نفر عضو به شرح زير است:
1. رئيس منطقه (رئيس كميته).
2. يكي از رؤساي مراكز و واحدهاي تابعه به انتخاب رؤساي مراكز و واحدها.
3 . سه عضو هيأت علمي مراكز تابعه منطقه به انتخاب اعضاي هيأت علمي منطقه.
4. دو تن از كاركنان به انتخاب كاركنان شاغل در مراكز و واحدهاي تحت پوشش منطقه.
تبصره1: داوطلبان عضو هيأت علمي بايد حداقل يك سال سابقه مسؤوليت اجرايي در دانشگاهها و مؤسسات آموزشعالي داشتهباشند.
تبصره2: لازم است كه از كاركنان عضو يك تن كارشناس حوزه اداري, مالي و يك تن كارشناس حوزه آموزش باشند. ضمناً افراد داوطلب بايد داراي تحصيلات كارشناسي و بالاتر با حداقل 2 سال سابقه اجرايي باشند و همچنين از تعهد وحسن شهرت نيز برخوردار باشند.
تبصره3: معاونت برنامهريزي و ارزيابي بر حسن انتخاب اعضاي كميته نظارت خواهدداشت.
تبصره4: حكم اعضاي كميته پس از تأييد معاونت برنامهريزي و ارزيابي توسط رئيس منطقه صادر ميشود و تصوير آن در اختيار دبيرخانه شوراي نظارت وارزيابي قرار ميگيرد.
تبصره5: در اولين جلسه, دبير كميته از بين اعضاي كميته و با رأي اكثريت نسبي كل اعضا, انتخاب و حكم وي توسط رئيس منطقه صادر ميشود.
ماده 4- وظايف دبير كميته:
دبير كميته نظارت و ارزيابي منطقه, وظايف زيررا زير نظر رئيس كميته برعهده دارد:
1. تهيه دستور جلسات وارسال دعوت نامه براي اعضا.
2. تنظيم صورت جلسات و ارسال آنها با نظر رئيس كميته به معاونت برنامهريزي و ارزيابي و واحدهاي ذيربط.
3. گزارش ساعات حضور اعضاي حقيقي و حقوقي در جلسات كميته به رئيس منطقه.
4. در دستور كار قرار دادن موارد ارجاعي از طرف شوراي نظارت و ارزيابي و رئيس منطقه.
تبصره1: مسؤوليت اجراي مصوبات كميته برعهده رئيس منطقه است.
اين آييننامه در 4 ماده و 8 تبصره در تاريخ 7/12/81 در شصت و ششمين جلسه شوراي دانشگاه به تصويب رسيد و از تاريخ تصويب قابل اجرا است./ف
Borna66
06-06-2011, 11:50 PM
آييننامه شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه پيامنور
مقدمه :
در جهت تحقق اهداف تعيين شده در مفاد بند الف از ماده 6 آيين نامه مديريت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي, مصوب دويست و چهل و نهمين جلسه مورخ 11/4/1370شوراي عالي انقلاب فرهنگي, شوراي نظارت و ارزيابي دانشگاه پيام نور كه در اين آييننامه به اختصار شورا ناميده ميشود, تشكيل ميشود.
ماده 1- هدف :
هدف از تشكيل شورا, نظارت بر اجراي دقيق قوانين, مصوبات, ضوابط و مقررات, آييننامهها و دستورالعملها و ارايه رهنمودهاي اجرايي براي ارتقاي كيفيت فعاليتهاي دانشگاه در تمامي ابعاد آموزشي, پژوهشي, فرهنگي و اجرايي است.
ماده 2- وظايف :
2-1- تصويب شاخص هاو دستور العمل هاي لازم براي ارزيابي كليه فعاليت هاي دانشگاه
2-2- تعيين و تصويب معيارهاي شناسايي نيروهاي مستعد
2-3- ارايه نظرهاي مشورتي درباره عملكرد مديريت هاي اجرايي به رييس دانشگاه
2-4- تبيين سازوكاربه منظور تعيين اعضاي كميته هاي تخصصي شورا
2-5- تصويب پيشنهادها و طرح هاي كميته هاي تخصصي شورا
2-6- تصويب دستور العمل هاي نظارتي و ارزيابي
2-7- تنظيم و تصويب آيين نامه هاي داخلي شورا
2-8- بررسي موارد ارجاعي از طرف رييس دانشگاه
ماده 3- تركيب شورا
3-1- رييس دانشگاه (رييس شورا)
3-2- معاونان دانشگاه (معاون برنامهريزي و ارزيابي - نايب رييس شورا)
3-3- مدير نظارت و ارزيابي (دبير شورا)
3-4- مجري و مدير طرحها ي عمراني
3-5- سه عضو هيأت علمي دانشگاه به انتخاب اعضاي هيأت علمي
3-6- يك رييس منطقه به انتخاب رييسان مناطق
3-7- دو رييس مركز به انتخاب رييسان مراكز
3-8- يك مدير سازمان مركزي به انتخاب مديران سازمان مركزي
3-9- يكي از كاركنان يكي از مراكز و واحدها به انتخاب رييسان مناطق
3-10- يكي از كاركنان سازمان مركزي به انتخاب كاركنان سازمان مركزي
تبصره 1: اعضاي حقيقي شورا با حكم رييس دانشگاه و به مدت 2 سال انتخاب مي شوند.
تبصره 2: كاركنان عضو شورا بايد داراي حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي با حداقل چهار سال سابقه كار در دانشگاه بوده و از تعهد و حسن شهرت برخوردار و فاقد مسووليت اجرايي باشند.
ماده 4- دبيرخانه :
دبيرخانه شورا به مسؤوليت مدير نظارت و ارزيابي و به منظور ايجاد هماهنگي ميان كميتههاي تخصصي شورا و واحدهاي تابعه دانشگاه در زمينه اجراي مصوبات شورا در مديريت نظارت و ارزيابي تشكيل ميشود.
تبصره : صورت جلسههاي شورا كه به امضاي رييس يا نايب رييس شورا و دبير شورا ميرسد, از طريق دبيرخانه و توسط دبير شورا به واحدهاي ذيربط ابلاغ ميشود. جمعآوري اطلاعات مورد نياز با امضاي دبير شورا صورت ميگيرد.
ماده 5- وظايف دبير شورا :
5-1- ابلاغ مصوبات شورا
5-2- نظارت بر حسن اجراي انتخابات مربوط به تعيين اعضاي حقيقي شورا
5-3- ايجاد هماهنگي با واحدهاي تابعه در دانشگاه به منظور جمعآوري اطلاعات مورد نياز
5-4- ارايه طرحها و پيشنهادهاي كميتههاي تخصصي در شورا
5-5- تهيه و تنظيم دستور جلسات شورا و ابلاغ به اعضا
5-6- تهيه و تنظيم صورت جلسات شورا
5-7- ارايه گزارش از نتايج اجرايي مصوبات شورا
5-8- ايجاد هماهنگي و ارتباط ميان شورا و وزارت متبوع
ماده 6- كميتههاي تخصصي :
به منظور تهيه و تدوين شاخصها و دستورالعملهاي لازم براي نظارت بر فعاليتهاي مختلف دانشگاه, همچنين تجزيه و تحليل دادهها و اطلاعات و ارايه راهكارهاي ارزيابي در ابعاد مختلف به شوراي نظارت و ارزيابي, دو كميسيون و يك كميته تخصصي به شرح زير و متشكل از واحدهاي ذيربط زير نظر دبيرخانه شورا تشكيل ميشود :
6-1- كميسيون نظارت متشكل از يكي از كاركنان از هر يك از حوزههاي آموزشي, اداري و مالي, برنامهريزي و ارزيابي, پژوهشي و دانشجويي به انتخاب معاون مربوط و يكي از كاركنان مديريت عمراني به انتخاب مدير مربوط و دو عضو هيأت علمي دانشگاه به انتخاب هريك از رييسان دانشكدهها.
6-2- كميسيون ارزيابي متشكل از يكي از كاركنان از هر يك از حوزههاي آموزشي، اداري و مالي, برنامهريزي و ارزيابي, پژوهشي و دانشجويي به انتخاب معاون مربوط و يكي از كاركنان مديريت عمراني به انتخاب مدير مربوط و دو عضو هيأت علمي دانشگاه به انتخاب هر يك از رييسان دانشكدهها.
6-3- كميته نظارت و ارزيابي منطقه متشكل از رئيس منطقه, يك نفر از رييسان مراكز و واحدهاي تابعه, سه عضو هيأت علمي و دو نفر از كاركنان شاغل در مراكز و واحدهاي منطقه.
تبصره 1: اعضاي كميسيون نظارت با كميسيون ارزيابي متفاوت خواهندبود.
تبصره 2: كاركنان عضو كميسيونهاي نظارت و ارزيابي بايد داراي حداقل مدرك كارشناسي با حداقل چهار سال سابقه كار در دانشگاه بوده و از تعهد و حسن شهرت برخوردار و فاقد مسؤوليت اجرايي باشند.
تبصره 3: وظايف و نحوه تشكيل كميته نظارت و ارزيابي منطقه در دستورالعمل جداگانهاي ميباشد .
اين آييننامه در 6 ماده, 29 بند و 6 تبصره در هفتمين جلسه شوراي نظارت و ارزيابي مورخ 25/7/79 به تأييد و با انجام برخي اصلاحات در تاريخ 4/10/1381 در شصت و پنجمين جلسه شوراي دانشگاه به تصويب نهايي رسيد./ف
Borna66
06-06-2011, 11:50 PM
آييننامه اجرايي صندوق پسانداز اعضاي هيات علمي و كاركنان«
موضوع بند 27 مصوبه مورخ 20/10/79
هيات امناء
مقدمه: در اجراي ماده 27 شانزدهمين صورتجلسه هيات امناي دانشگاه مورخ 20/10/79 اين آييننامه تنظيم شده است.
ماده 1- به دانشگاه اجازه داده ميشود نسبت به ايجاد ًًصندوق پسانداز اعضاي هيات علمي و كاركنان ً كه در اين آييننامه به اختصار ً صندوق پسانداز ًً ناميده ميشود براي استفاده اعضاي هيات علمي و كاركنان اداري دانشگاه كه در اين آييننامه به اختصار ًً كارمند ًً ناميده ميشوند، اقدام كند.
تبصره : هريك از مناطق ميتوانند در سطح مراكز و واحدهاي تابعه با رعايت مفاد اين آييننامه نسبت به ايجاد صندوق پسانداز اقدام كنند
ماده 2- فقط كارمندان رسمي و پيماني مشمول مزاياي صندوق پسانداز ميشوند.
ماده 3- سهم كارمندي كه در هنگام عضو شدن تا 15 سال تمام سابقه خدمت مورد قبول دانشگاه دارد، تا 7% حقوق و مزاياي مستمر ايشان و سهم كارمندي كه در هنگام عضو شدن بيش از 15 سال سابقه خدمت مورد قبول دانشگاه دارد، تا 10% حقوق و مزاياي مستمر ايشان تعيين ميشود.
ماده 4- سهم دانشگاه براي كارمندان رسمي يا پيماني برابر سهم كارمند تعيين ميشود.
تبصره – سهم دانشگاه تا يك برابر ديگر از محل درآمدهاي اختصاصي براي كارمندان رسمي در صورت پاداري اعتبار قابل افزايش است.
ماده 5- براي هر يك از كارمندان واجد شرايط و متقاضي، يك حساب سپرده و غير قابل برداشت بانكي تا پايان خدمت افتتاح ميشود و سهم كارمند، ماهانه از دريافتي او كسر و به حساب مذكور واريز ميشود. سهم دانشگاه نيز در يك حساب سپرده و غير قابل برداشت بانكي تا پايان خدمت، كه به نام متقاضي افتتاح ميشود، ماهانه واريز خواهد شد. كليه موجودي حسابهاي موضوع اين ماده در زمان اشتغال عضو مربوط غير قابل برداشت است.
تبصره – در صورت تمايل عضو به قطع قرارداد در زمان اشتغال، در صورتي كه سابقه خدمت عضو كمتر از پانزده سال تمام باشد تمام سهم كارمند به اضافه سود آن و به ازاي هر سال سابقه خدمت سهم دانشگاه به اضافه سود متعلقه به وي پرداخت ميشود و در صورتي كه سابقه خدمت عضو حداقل 15 سال تمام باشد، تمام سهم كارمند و تمام سهم دانشگاه به اضافه سودهاي متعلقه به وي پرداخت ميشود
ماده 6 – موجودي حسابهاي موضوع ماده 5 اعم از سپردهها و سود آن (غير قابل برداشت در زمان اشتغال) به هنگام بازنشستگي، استعفا، بازخريدي، از كارافتادگي و يا خروج از خدمت كارمندان رسمي و به هنگام خاتمه قرارداد در خصوص كارمندان پيماني، به طور يكجا در وجه آنان پرداخت ميشود.
تبصره: در صورت اخراج شدن عضو از دانشگاه به تبع تخلفات حقوقي ، به ازاي هر سال سابقه خدمت سهم دانشگاه ، به اضافه تمام سهم كارمند با احتساب سود حاصل به عضو پرداخت مي شود.
ماده 7 – در صورتي كه عضو، فوت شود، تمام سهم كارمند و سهم دانشگاه و سودهاي متعلقه به وراث قانوني وي پرداخت ميشود.
ماده 8 – در صورتي كه كارمند مشمول اين آييننامه به دستگاههاي مشمول قانون استخدام كشوري ديگري مامور شود، كه حقوق و مزاياي آنان را نيز پرداخت كند، كارمند مكلف است هر ماه سهم خود را به حساب ذيربط واريز و رسيد آن را به ذيحسابي ارايه كند.
ماده 9 – تعداد اعضا هيات مديره صندوق 5 نفر ميباشد كه 3 نفر آنها به انتخاب دانشگاه و 2 نفر ديگر به انتخاب اعضا تعيين ميشوند.
ماده 10 – حق زحمت هيات مديره از محل سود حاصل از سهم دانشگاه پرداخت ميشود.
ماده11– دانشگاه تمهيدات لازم را به عمل خواهد آورد تا كارمندان مشمول اين آييننامه بتوانند در چارچوب مقررات ذيربط از تسهيلات بانكي (وام ضروري، وام خريد مسكن و ...) برخوردار شوند.
ماده 12 – اعتبار لازم براي تامين سهم دانشگاه از محل اعتبارات جاري در بودجه سالانه به ميزان مقرر در ماده 4 اختصاص مييابد.
ماده 13 – شهيدان، جانبازان از كارافتاده كلي و آزادگان از كار افتاده كلي كه از حقوق حالت اشتغال موضوع قانون حالت اشتغال كارمندان شهيد، جانباز از كار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي مصوب30/6/1372 مجلس شوراي اسلامي استفاده ميكنند، مادام كه به شرايط بازنشستگي نرسيده يا فوت نشدهاند، مشمول اين آييننامه هستند. در مورد شهيدان، درخواست مشترك استفادهكنندگان از حقوق حالت اشتغال ملاك برخورداري از مصوبه است و پس از رسيدن كارمند شهيد به شرايط بازنشستگي، وجوه حسابهاي سهم كارمند و سهم دانشگاه به تساوي بين عائله قانوني تقسيم ميشود.
ماده 14- دانشگاه (سازمان مركزي، مناطق، مراكز و واحدها) ملكف است مفاد مصوبه را به نحو مقتضي به اطلاع كليه كارمندان مشمول برساند و در صورت درخواست كتبي آنان مبني بر استفاده از تسهيلات مصوبه، حسابهاي مذكور را افتتاح و هر ماه سهم كارمند و سهم دانشگاه را با رعايت ضوابط اين آييننامه به حسابهاي مربوط واريز كند.
- اين آييننامه در 14 ماده و چهار تبصره در پنجاه و سومين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 9/3/80 به تاييد رسيد و در تاريخ 1/5/80 در جلسه كميسيون دايمي هيات امنا تصويب شد و از تاريخ تصويب قابل اجرا ميباشد.
Borna66
06-06-2011, 11:51 PM
دستورالعمل استفاده از سالنهاي غذاخوري دانشگاه پيام نور
مقدمه: با عنايت به پيشنهاد شماره 9733/105 مورخ 22/12/79 سازمان مديريت و برنامهريزي كشور و به استناد بند «د» تبصره 17 قانون بودجه سال 1380 كل كشور و با توجه به آيين نامه اجرايي بند فوق به شماره 59579/ت24357 هـ مورخ 27/12/79 اين دستورالعمل بهمنظور استفاده بهينه از سالنهاي غذاخوري دانشگاه پيام نور تنظيم شده است. در اين دستورالعمل دانشگاه پيام نور و سالنهاي غذاخوري، به ترتيب دانشگاه و سالن ناميده ميشوند.
ماده 1 ـ استفاده خصوصي از سالن فقط در ساعات غيراداري و تعطيلات مجاز ميباشد.
ماده 2ـ سالن و امكانات آن براي برگزاري جشنها، سوگواريها يا مهمانيهاي عمومي ميتواند در اختيار متقاضيان قرار گيرد.
تبصره ـ بهرهبرداري از سالن بهمنظور فعاليتهاي سياسي و .... مجاز نميباشد.
ماده 3ـ استفاده از امكانات آشپزخانه يا ساير موارد كه به پيمانكاران واگذار شده است، منوط به هماهنگي متقاضي با پيمانكار ميباشد.
ماده 4ـ اولويت استفاده از سالن به ترتيب كارمندان دانشگاه،خانوادههاي درجه اول كارمندان دانشگاه، كارمندان ساير دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي و كارمندان ساير دستگاهها ميباشند.
تبصره: كارمندان ساير دستگاهها ملزم به ارائه معرفي نامه از مؤسسه محل خدمت خود ميباشند.
ماده 5 ـ متقاضي استفاده از سالن ملزم به ارائه تقاضاي كتبي خود به همراه معرفي نامه موضوع تبصره ماده 4 و يك قطعه چك به مبلغ -/000/000/10 ريال به عنوان ضمانت حداقل 10 روز قبل از تاريخ استفاده به مديريت عمومي دانشگاه و در مركز به رئيس مركز ميباشد.
تبصره ـ چك مذكور پس از تخليه سالن و تسويه حساب به متقاضي عودت داده ميشود.
ماده 6ـ متقاضي بايستي براي هر نوبت استفاده خصوصي از سالن به ازاي هر نفر مبلغ -/1500 ريال به حساب درآمد عمومي نزد خزانهداري كل واريز و فيش آن را حداكثر 5 روز قبل از استفاده به مديريت عمومي دانشگاه و در مركز به رئيس مركز تحويل دهد.
تبصره 1ـ حداقل مبلغ واريزي برابر تعرفه 40 نفر محاسبه و تعيين ميشود.
تبصره 2ـ سالانه مبلغ مذكور در اين ماده افزايش مييابد، و در حال حاضر نرخ افزايش حدود 12% تعيين ميشود، و رقم گرده شده توسط دانشگاه اعلام ميگردد.
ماده 7- كليه هزينههاي جانبي از قبيل مواد غذائي و مصرفي، تأمين نيروي انساني براي نظافت و پذيرايي، حق طبخ و غيره به عهده استفاده كننده ميباشد.
ماده 8- در صورت انصراف از استفاده از سالن، متقاضي بايستي مراتب را كتباً تا 5 روز قبل از تاريخ استفاده به دانشگاه اطلاع دهد. در غير اين صورت كل هزينه واريزي به نفع خزانهداري كل ضبط ميشود.
ماده 9 – جبران خسارت و صدمات احتمالي وارده به تأسيسات، وسايل موجود در سالن غذاخوري و آشپزخانه به عهده استفاده كننده ميباشد.
اين دستورالعمل در يك مقدمه، 9 ماده و 5 تبصره در چهارصد و سي و نهمين جلسه هيأت رئيسه دانشگاه مورخ 18/4/80 مطرح و مورد تصويب قرار گرفت و از تاريخ تصويب در سازمان مركزي قابل اجرا است. همچنين اين دستورالعمل در پنجاه و ششمين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 11/7/80 به تصويب رسيد و از تاريخ تصويب در دانشگاه قابل اجرا است.
Borna66
06-06-2011, 11:52 PM
دستورالعمل استفاده از بيمههاي دانشجويي موضوع بند 8 صورتجلسه مورخ 2/10/79
هيأت امنا
مقدمه: در اجراي ماده 8 شانزدهمين صورتجلسه هيات امناي دانشگاه مورخ 20/10/1379 اين دستورالعمل تنظيم شده است.
ماده 1- دانشجويان دانشگاه كه داراي دفترچه خدمات درماني يا بيمه تامين اجتماعي نباشند ميتوانند طبق ضوابط ذيربط مشمول بيمههاي دانشجويي قرار گيرند.
تبصره 1: پرداخت نصف حق بيمه به عهده دانشگاه ميباشد.
تبصره2: مركز در ابتداي هر نيمسال تحصيلي بر اساس فهرست دانشجويان متقاضي و در قالب اعتبارات، با سازمانهاي ذي ربط قرارداد لازم را منعقد ميسازد.
ماده 2- سقف اعتبار بيمه دانشجويي در هر سال تا يك درصد (1%) درآمد اختصاصي هر مركز يا واحد از محل شهريه دانشجويان ميباشد.
اين دستورالعمل در دو ماده و دو تبصره در پنجاه و سومين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 9/3/80 به تصويب رسيد و از تاريخ 1/7/1380 قابل اجرا مي باشد.
Borna66
06-06-2011, 11:53 PM
دستورالعمل ارزيابي نمرات
1- ميانگين درسهاي سال آخر متوسطه كه مدرك تحصيلي مربوط برابر ديپلم متوسطه نظام قديم يا مدرك پيشدانشگاهي نظام جديد ارزيابي شده است به روش زير ارزيابي ميشود:
ميانگين عالي برابر 5/18 ارزيابي و تعيين ميشود
ميانگين خوب برابر 5/15 ارزيابي و تعيين ميشود
ميانگين متوسط برابر 13 ارزيابي و تعيين ميشود
ميانگين ضعيف برابر 11 ارزيابي و تعيين ميشود
2- نمرات دانشگاهي در صورتي كه انتقال دانشجو مورد تاييد قرار گرفته باشد به روش زير ارزيابي ميشود:
نمره عالي برابر 17 ارزيابي و تعيين ميشود
نمره خوب برابر 14 ارزيابي و تعيين ميشود
درسهاي با نمرات متوسط، ضعيف و مردود ارزيابي و پذيرفته نميشوند.
3- ميانگين مدرك تحصيلي مورد قبول دانشگاه كه نمرات درسهاي گذرانده بر معيار الف، ب، ج، د، ه يا f, d, c, b, a (عالي، خوب، متوسط، ضعيف، مردود) ثبت ميشده است، به روش زير ارزيابي ميشود:
الف- برابر سازي ميانگين مدرك تحصيلي در نظام نمره گزاري كه عالي برابر چهار، خوب برابر سه، متوسط برابر دو، ضعيف برابر يك و مردود برابر صفر باشد، توسط رابطه زير محاسبه ميشود:
y= 25/0 x 2 + 25/1 x 25/0 = 5/9 + x (x + 5) 5/9 +
x = ميانگين در معيار صفر تا چهار
y = ميانگين در معيار صفر تا بيست
ب- برابرسازي ميانگين مدرك تحصيلي در نظام نمره گزاري كه عالي برابر شش، خوب برابر پنج، متوسط برابر چهار، ضعيف برابر سه و مردود برابر دو باشد، توسط رابطه زير محاسبه ميشود.
y = 25/0 x + 2 25/0 x + 8 = 25/0 x (x + 1) + 8
= ميانگين در معيار دو تا شش
y = ميانگين در معيار صفر تا بيست
ج- برابر سازي ميانگين مدرك تحصيلي در نظام نمرهگزاري كه عالي، خوب، متوسط، ضعيف و مردود برابر ارقامي به غير از موارد تعيين شده در بندهاي الف يا ب باشد، توسط رابطه زير محاسبه ميشود:
y = ( ) x + (- 12 )
ميانگين مدرك تحصيلي ارائه شده = x
ميانگين مدرك تحصيلي در معيار صفر تا بيست = y
a = بالاترين ميانگين مدرك تحصيلي مربوط
c = پايينترين ميانگين قابل قبول براي صدور مدرك تحصيلي مربوط
4- در ساير موارد، شوراي آموزشي دانشگاه با رعايت مفاد اين دستورالعمل روش برابر سازي را تعيين ميكند.
- اين دستورالعمل در پنج ماده و سه بند در چهارصدوهفتادوسومين جلسه هيات رئيسه مورخ 16/2/81 به تصويب رسيد.
مثال1: در معيار d, c, b , a و f كه a برابر چهار، b برابر سه، c برابر دو، d برابر يك و f برابر صفر و بالاترين و پايينترين ميانگين مدرك تحصيلي به ترتيب 4 و 2 ميباشد، برابرسازي از رابطه زير حاصل ميشود:
y = 25/0 x (x + 5) + 5/9
ارزيابي ميانگين 98/2 در معيار صفر تا چهار به طريق زير انجام ميشود:
براي 98/2 = x
5/9 + (5 + 98/2) (98/2) (25/0) = y
45/15y =
مثال 2: در معيار d, c, b, a و f كه a برابر شش، b برابر پنج، c برابر چهار، d برابر سه و f برابر دو و بالاترين و پايينترين ميانگين مدرك تحصيلي به ترتيب 6 و 4 ميباشد، برابر سازي از رابطه زير حاصل ميشود:
8 + (1 + x ) x + 25/0 y=
براي 34/5 x =
y=8 + (1 + 34/5)(34/5) 25/0
y= 46/16
مثال 3: در معياري كه عالي برابر يك، خوب برابر دو، متوسط برابر سه، ضعيف برابر چهار و مردود برابر پنج است و بالاترين و پائينترين ميانگين مدرك تحصيلي به ترتيب 1 و 3 ميباشد، برابر سازي از رابطه زير حاصل ميشود:
y= ( )x + (12 - (
75/21 + x 25/3- y=
براي 47/2 x =
75/21 + (47/2)(25/3) - y=
72/13 y=
Borna66
06-06-2011, 11:53 PM
موضوع بند 6 صورتجلسه
20/10/79
هيات امنادستورالعمل استفاده از وام شهريه
مقدمه: در اجراي ماده 6 شانزدهمين صورتجلسه هيات امناي دانشگاه مورخ 20/10/1379 اين دستورالعمل
به منظور پرداخت وام شهريه به دانشجويان دانشگاه پيام نور تدوين شده است.
ماده 1- دانشجوياني كه به تشخيص مركز يا واحد مربوط داراي استطاعت مالي كافي براي پرداخت شهريه نباشند ميتوانند از تسهيلات صندوق قرضالحسنه وام دانشجويي مشروط به وجود اعتبار مكفي استفاده كنند.
ماده 2- حداكثر وام در هر نيمسال تحصيلي معادل شهريه متغير همان نيمسال ميباشد.
ماده 3- حداكثر زمان استفاده از وام مذكور در مقطع كارشناسي شش نيمسال تحصيلي و در مقاطع كارشناسي ارشد دو نيمسال تحصيلي و دكتراي تخصصي چهار نيمسال تحصيلي ميباشد.
ماده 4- مركز يا واحد مربوط در ازاي اعطاي وام شهريه يك فقره چك تضميني به مبلغ وام براي تضمين بازپرداخت از دانشجو دريافت كند.
ماده 5- حداكثر زمان بازپرداخت وام مذكور دو سال پس از فراغت از تحصيل ميباشد.
ماده 6- اعطاي اصل دانشنامه تحصيلي دانشجوياني كه از وام مذكور استفاده كردهاند منوط به تسويه حساب با دانشگاه ميباشد.
ماده 7- سقف اعتبار وام شهريه در هر سال تا سه درصد (3%) درآمد اختصاصي هر مركز يا واحد در هر مقطع تحصيلي از محل شهريه دانشجويان است.
- اين آييننامه در 7 ماده در پنجاه و سومين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 9/3/80 به تصويب رسيد و از تاريخ تصويب قابل اجرا ميباشد.
Borna66
06-06-2011, 11:53 PM
دستورالعمل استفاده از تسهيلات ازدواج دانشجويي موضوع بند 7 صورتجلسه مورخ 20/10/79 هيأت امنا
مقدمه: در اجراي ماده 7 شانزدهمين صورتجلسه هيات امناي دانشگاه مورخ 20/10/1379 اين دستورالعمل تنظيم شده است.
ماده 1- دانشجويان دانشگاه كه در حين تحصيل (پس از قبولي در دانشگاه و قبل از فارغالتحصيل شدن از دانشگاه) ازدواج دائم كنند از تسهيلات ذيل برخوردار ميشوند.
1- به هر يك از دانشجويان تا سقف پانصد هزار (500.000) ريال به عنوان هديه ازدواج، فقط براي يك بار، اعطا ميشود.
2- در صورتي كه يكي از زوجين (زن ويا شوهر) دانشجوي دانشگاه پيامنور باشد، ميتواند با استفاده از دستورالعمل اجرايي وام شهريه، شهريه يكسال خود را پرداخت كند.
تبصره- در صورتي كه زن و شوهر هر دو دانشجوي دانشگاه پيامنور باشند، مادامي كه هر دو دانشجو هستند، يك نفر از آنان ميتواند با استفاده از وام دانشجويي شهريه خود را پرداخت كند.
ماده2- سقف اعتبار تسهيلات ازدواج دانشجويي در هر سال تا يك درصد (1%) درآمد اختصاصي هر مركز يا واحد از محل شهريه دانشجويان ميباشد.
اين دستورالعمل در دو ماده و دو بند و يك تبصره در پنجاه و سومين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 9/3/80 به تصويب رسيد و از تاريخ تصويب قابل اجرا است.
Borna66
06-06-2011, 11:53 PM
آيين نامه اعاده وجوه واريزي به دانشگاه پيام نور
به منظور تعيين نحوه اعاده وجوه واريزي دانشجويان، دانشپذيران و ساير موارد و براساس بند 34 صورتجلسه مورخ 20/10/79 هيأت امناي دانشگاه پيام نور كه در اين آيين نامه بهاختصار « دانشگاه » ناميده ميشود، آيين نامه زير تنظيم شده است:
ماده 1ـ اعاده وجوه واريزي به معناي معافيت يا تخفيف در پرداخت شهريه نميباشد.
ماده 2ـ وجوه واريزي به حساب دانشگاه به شرح زير قابل استرداد است:
1- وجوهي كه مازاد بر مبلغ مقرر شامل شهريه ثابت و متغير يا هر مورد ديگر اعم از آنكه مازاد يا به اشتباه و برخلاف ضوابط مربوط، به حساب دانشگاه واريز شده باشد، در صورت ارائه اصل فيش بانكي، قابل عودت است.
2- در صورتي كه دانشجو تعدادي از واحدهاي درسي خود را در مهلت مقرر پس از شروع نيمسال تحصيلي حذف كند، شهريه متغير درسهاي حذف شده در آن نيمسال تحصيلي به وي بازگردانده يا براي وي ذخيره ميشود.
تبصره 1ـ در صورت ذخيره شدن شهريه متغير، با افزايش شهريه متغير در نيمسال تحصيلي بعدي، دانشجو ملزم است مابقي شهريه آن درس را پرداخت كند.
تبصره 2ـ در صورتي كه دانشجو يك يا چند درس خود را در زمان حذف اضطراري در مهلت مقرر حذف كند يا در آزمون شركت نكند، شهريه متغير آن درس يا درسها به وي مسترد نخواهد شد.
3- دانشپذيراني كه شهريه ثابت ومتغير استفاده از خدمات آموزشي را پرداخت كرده باشند در صورتي كه حداكثر تا يك ماه پس از تشكيل كلاس انصراف كتبي خود را به دانشگاه ارائه كنند، چه از خدمات آموزشي استفاده كرده يا استفاده نكرده باشند، 80% شهريه ثابت و متغير استفاده از خدمات آموزشي به آنان مسترد ميشود.
4- دانشپذيراني كه از خدمات آموزشي استفاده نميكنند در صورتي كه حداكثر تا يك ماه قبل از برگزاري اولين آزمون پايان ترم نيمسال تحصيلي دانشپذيري، انصراف كتبي خود را به دانشگاه ارائه كنند، 80% شهريه ثابت و متغير به آنان مسترد ميشود.
5- داوطلبان دورههاي فراگير كه قبل از شروع نيمسال تحصيلي دانشپذيري، انصراف كتبي خود را به دانشگاه ارائه كنند، تمام شهريه ثابت و متغير به آنان مسترد ميشود.
6- افرادي كه واجد شرايط لازم براي پذيرش در دورههاي فراگير نبودهاند اما به دلايلي مشغول تحصيل هستند و مشمول بند 2 « آيين نامه حل و فصل مسائل دانشجويان دورههاي فراگير » مصوب پنجاه و يكمين جلسه شوراي دانشگاه مورخ 25/7/79 هم نميباشند از ادامه تحصيل محروم و شهريه پرداختي براساس فيشهاي موجود در پرونده آنان مسترد خواهد شد.
7- تقاضاي آن دسته از داوطلبان دورههاي كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي براي شركت در آزمون اختصاصي، كه پس از مدت مقرر اقدام به ثبت نام كردهاند پذيرفته نشده و حق ثبت نام آنان عودت داده ميشود.
8- در مواردي كه اشخاص حقيقي يا حقوقي محل مصرف كمك مردمي خود را مشخص كرده باشند در صورتي محل مصرف مغاير با اهداف دانشگاه باشد، در صورت عدم متقاعد شدن شخص مورد نظر براي مصرف مورد نظر دانشگاه،وجوه واريزي اهداكننده مسترد ميشود.
9- وجوهي كه از طرف اشخاص حقيقي يا حقوقي به عنوان ضمانت نزد دانشگاه سپرده ميشود بعد از اجراي تعهدات فيمابين و تسويه حساب به اشخاص ذيربط عودت داده ميشود.
ماده 3ـ وجوهي كه به صورت ارزي توسط دانشپذيران يا دانشجويان مركز برون مرزي به حساب دانشگاه واريز شده است، در صورتي كه حائز شرايط ماده 2 باشد، معادل ريالي آن به نرخ رسمي قابل عودت است
ماده 4ـ وجوه واريزي به حساب دانشگاه به شرح زير قابل استرداد نيست :
1- وجوه واريزي براي ثبت نام اوليه داوطلبان ورود به دانشگاه اعم از دورههاي رسمي يا
فراگير و آموزشهاي آزاد.
2- شهريه ثابت و متغير در صورت اخراج دانشجو.
3- شهريه ثابت و متغير در صورت حذف نيمسال تحصيلي بعد از موعد مقرر.
4- شهريه ثابت در مدت زمان مرخصي دانشجو.
5 - وجوه واريزي به حساب دانشگاه به منظور استفاده از امكانات رفاهي در صورت انصراف اشخاص حقيقي يا حقوقي بعد از موعد مقرر در قرارداد مربوط، حسب مورد به تشخيص دانشگاه،به حساب خزانهداري كل و به نفع دانشگاه واريز ميشود.
ماده 5- نحوه اعاده وجوه واريزي به شرح زير است:
1- درخواست كتبي متقاضي همراه با اصل رسيد بانكي با مدارك مربوط .
2- تاييد مركز و ذيحساب منطقه يا ذيحساب دانشگاه .
3- ارسال به سازمان مركزي براي اعاده مبلغ .
اين آيين نامه در 5 ماده و 17 بند و 2 تبصره در جلسه مورخ 8/11/1380 شوراي دانشگاه به تصويب رسيد در جلسة مورخ 24/11/80 كميسيون دائمي هيات امناي دانشگاه عدم مغايرت آن با مصوبات و مقررات ذيربط تاييد شد و از تاريخ تصويب قابل اجرا است./م
Powered by vBulletin™ Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.