sara.it69
01-14-2012, 12:31 AM
سبک بازی های Survival –Horror یکی از آن دسته سبک هایی است که طرفداران زیاد و خاص خود را دارد. این نوع بازی ها در حال پیشرفت هستند و ما بهترین نمونه از گنجاندن تمام عناصر این سبک بازی ها را در بازی فوق العاده ی Dead Space 2 دیده ایم. حال تصمیم داریم نگاهی به تاریخپه ی این سبک بیندازم و آن را برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید….
http://pnu-club.com/imported/2012/01/649.jpg (http://www.gooyait.com/1390/10/22/run-and-stay-alive-the-root-game-survival-horror.html/4991464642_78c8005f01)
بعضی از عناصر مشترک در این سبک بازی های را می توان در سال ۱۹۸۲ و در بازی آتاری ۲۶۰۰ ،خالی از سکنه ی کاخ، پیدا کرد. گیم پلی بازی، به عنوان آینده ای برای سبک بازی های ترسناک – بقا بود. اقدام پازل حل کردن ها و گریزان بودن از عناصر وحشت زایی که مدام به دنبال شما هستند، پایه و ساختمان بازی را تشکیل می دادند.
استفاده از هیولا به طور معمول در داستان های ترسناک ، مانند خفاش ها و ارواح که هر کدام رفتار منحصر به فردی دارند، از عوامل برجسته گیم پلی این نوع بازی هاست. جمع آوری آیتم های گمشده و مدیریت موجودی همراه با منطقی خاص و گاهی غیر قابل دسترس بودن به برخی آیتم ها تا زمان ترکیب شدن آنها نیز، از عناصر جدایی ناپذیر در سبک بازی های S.Horror هستند.
از دیگر مثال ها در باب اولین بازی های بقا – وحشت که برای سگا منتشر شد، بازی هایی بود که برمبنای هیولا کشی یا به عبارتی شیطان کشی بود ، همانند بازی برگرفته از اثر کلاسیک – ترسناک ، فیلم دراکولا، هیولای فرانکنشتاین و werewolves ، که واقعا در این سبک بازی ها پیش تاز بوده اند و کمک بسزایی در بهتر شدن این سبک کردند.
خانه شبح ۱۹۸۶ با آن حال و هوای و گیم پلی مرموز و رعب آور که به طور خاص روی محیطی ترسناک تاکید داشت، از اولین ریشه های سبک S.Horror بود.
این بازی شامل یک خانه ی خالی از سکنه، پر از تله ها و اسرار ، دشمنان که سریع ، قدرتمند و رعب آور بودند، می شد. وادار کردن بازیکن برای یادگیری پیچیدگیهای خانه و تکیه بر عقل خود، از ویژگی های بارز این بازی به یا ماندنی است.
شاهکار بعدی،باغ وحش جاویی ، در سال ۱۹۸۵ برای پلالتفرم NEC منتشر شد و داستان آن در رابطه بایک تاسیسات تحقیقات پس از آخرالزمان بود. گیم پلی بر اساس تیرانداز ها و مبارزه ها با موجوداتی جهش یافته بود و کشته شدن شما مرگی دائمی و شروعی مجدد، به حساب می آمد. سخت بودن غیر منظقی بازی ها یکی از ایراد هایی بود که در بازی های نسل قبل همواره دیده می شد.
و بالاخره در سال ۱۹۸۶ شاهکاری از کونامی با نام، کسلوانیا برای سگا منتشر شد و درست ۲ سال بعد شرکت نامکو Splatterhouse را در سال ۱۹۸۸ منتشر کرد. هر چند با وجود تصاویر ترسناک از این بازی ها، گیم پلی ها زیاد اختلاف ندارد، اما خیلی از بازی ها اقدام های جدید دیگری هم در آن زمان داشته اند. همانند Splatterhouse که به طور خاص قابل توجه است، مقدار زیادی خونریزی ،ترور و خشونت ، با وجود ضرب و شتم در این بازی، کمتر ما به را به سبک S.Horror نزدیک می کرد.
http://pnu-club.com/imported/2012/01/650.jpg (http://www.gooyait.com/1390/10/22/run-and-stay-alive-the-root-game-survival-horror.html/h-4)
حال کمی به آینده برمی گردیم ! و نگاهی به آثاری می اندازیم که بیشتر با آن آشنا هستید. در واقع اولین بازی رایانه ای که اغلب عناصر سبک ترسناک- بقا در آن درست در نظر گرفته شده و به علت دارا بودن عناصر، بیشترین تأثیر را دارد، بازی Resident Evil است. انتشار اولین شماره ی از این بازی در سال ۱۹۸۹ برای سیستم سرگرمی نینتندو، بسیار قابل تحسین بود.
گیم پلیبازیمتمرکز بر حل انواع پازل ها با استفاده از آیتم های ذخیره شده در یک موجودی محدود بود و مبارزه ها بیشتر شامل فرار از موجودات هولناک ، که می توانند منجر به مرگ دائم برای هر یک از شخصیت ها شوند، می شد. و این روند در واقع همان نتیجه ای می شد که در بازی های ترسناک – بقا یا به عبارتی بهتر Survival Horror انتظارشان را داشتیم.
شرکت بازی سازی کپ کام که طراحی و توسعه بارزترین بازی ترسناک-بقا را بر عهده داشت، RE را به الهام بخش ترین بازی در به تصویر کشیدن عناصر شیطانی و خلق دلهره ای در دل مخاطبین با تاثیراتی که حتی می توانست بر فیزیک آدمی بگذارد و ضربان قلب را بالا ببرد، تبدیل کرد.
همچنین عناصر مختلف و متفاوت دیگر از این بازی، مانند “باز کردن درب” بر روی صفحه نمایش با زاویه دیدی خاص و هم چنین پیش نمایش های فوق العاده و به تصویر کشیدن مرگ شخصیت ها به صورت دمو و سایر ریز کاری هایی که امروز دیگر نمی توان در بازی های مشابه یافت، بازی Resident Evil 1 را به شاهکاری تمام عیار تبدیل کرده است.
را ه های دوگانه ، مهارت های مختلف شخصیت ها ، مدیریت آیتم های محدود، داستان این اثر که به نوشته هابی پراکنده از دفتر خاطرات پنجاه سال پیش بر می گیرد، تاکید بر اتمسفر، تصاویر و فضایی وحشتناک و بی رحمانه، باعث محبوبیت این اثر و انتشار شماره های متوالی از آن شده است.
http://pnu-club.com/imported/2012/01/651.jpg (http://www.gooyait.com/1390/10/22/run-and-stay-alive-the-root-game-survival-horror.html/re1_screen)
دوم شماره ی بازی در جهان غرب رخ می دهد و سری داستان های بازی عمیق تر می شوند و داستان ویروس های کشنده و زامبی ها معنای جدی تری می گیرد. شماره های متععد از بازی Resident Evil با کنسول PS One به اوج خود رسید. شاید بهترین شماره و خاطره انگیزترین اثر از سری Resident evil، سومین شماره از آن یعنی resident evil nemesis باشد و به طور حتم شماره ی چهارم از این سری، در مقام دوم جای دارد. به نظر من شماره ی اول،سوم و چهارم بازی به قدری خوب و موفق بودند که در شماره های دیگر از این بازی این موفقیت کمتر دیده میشد. شاید RE5 هم در نوع خود شاهکار به حساب آید ولی به پای شماره ی چهارم از بازی نخواهد رسید.
این مقاله را با اشاره ای به یکی دیگر از بازی ها که سبک بازی های ترسناک را دگرگون کرد و به معنای واقعی “کلمه” انقلابی در این سبک بوجود آورد. بازی ۱ Silent Hill است که با جو، داستانی عمیق و صدا گذاری بی همتا، به یک اثر موفق در این سبک بازی تبدیل شد. ولی مدتی است که همین بازی ها با شماره های جدید خود، از آرمان های خود دور شدند و ما امیدواریم روزی برسد که این بازی ها به روند قدیمی و کلاسیک خود بر گردند و شاهد یک Silent Hill 1 دیگری در کنسول های نسل جدید باشیم.
http://pnu-club.com/imported/2012/01/649.jpg (http://www.gooyait.com/1390/10/22/run-and-stay-alive-the-root-game-survival-horror.html/4991464642_78c8005f01)
بعضی از عناصر مشترک در این سبک بازی های را می توان در سال ۱۹۸۲ و در بازی آتاری ۲۶۰۰ ،خالی از سکنه ی کاخ، پیدا کرد. گیم پلی بازی، به عنوان آینده ای برای سبک بازی های ترسناک – بقا بود. اقدام پازل حل کردن ها و گریزان بودن از عناصر وحشت زایی که مدام به دنبال شما هستند، پایه و ساختمان بازی را تشکیل می دادند.
استفاده از هیولا به طور معمول در داستان های ترسناک ، مانند خفاش ها و ارواح که هر کدام رفتار منحصر به فردی دارند، از عوامل برجسته گیم پلی این نوع بازی هاست. جمع آوری آیتم های گمشده و مدیریت موجودی همراه با منطقی خاص و گاهی غیر قابل دسترس بودن به برخی آیتم ها تا زمان ترکیب شدن آنها نیز، از عناصر جدایی ناپذیر در سبک بازی های S.Horror هستند.
از دیگر مثال ها در باب اولین بازی های بقا – وحشت که برای سگا منتشر شد، بازی هایی بود که برمبنای هیولا کشی یا به عبارتی شیطان کشی بود ، همانند بازی برگرفته از اثر کلاسیک – ترسناک ، فیلم دراکولا، هیولای فرانکنشتاین و werewolves ، که واقعا در این سبک بازی ها پیش تاز بوده اند و کمک بسزایی در بهتر شدن این سبک کردند.
خانه شبح ۱۹۸۶ با آن حال و هوای و گیم پلی مرموز و رعب آور که به طور خاص روی محیطی ترسناک تاکید داشت، از اولین ریشه های سبک S.Horror بود.
این بازی شامل یک خانه ی خالی از سکنه، پر از تله ها و اسرار ، دشمنان که سریع ، قدرتمند و رعب آور بودند، می شد. وادار کردن بازیکن برای یادگیری پیچیدگیهای خانه و تکیه بر عقل خود، از ویژگی های بارز این بازی به یا ماندنی است.
شاهکار بعدی،باغ وحش جاویی ، در سال ۱۹۸۵ برای پلالتفرم NEC منتشر شد و داستان آن در رابطه بایک تاسیسات تحقیقات پس از آخرالزمان بود. گیم پلی بر اساس تیرانداز ها و مبارزه ها با موجوداتی جهش یافته بود و کشته شدن شما مرگی دائمی و شروعی مجدد، به حساب می آمد. سخت بودن غیر منظقی بازی ها یکی از ایراد هایی بود که در بازی های نسل قبل همواره دیده می شد.
و بالاخره در سال ۱۹۸۶ شاهکاری از کونامی با نام، کسلوانیا برای سگا منتشر شد و درست ۲ سال بعد شرکت نامکو Splatterhouse را در سال ۱۹۸۸ منتشر کرد. هر چند با وجود تصاویر ترسناک از این بازی ها، گیم پلی ها زیاد اختلاف ندارد، اما خیلی از بازی ها اقدام های جدید دیگری هم در آن زمان داشته اند. همانند Splatterhouse که به طور خاص قابل توجه است، مقدار زیادی خونریزی ،ترور و خشونت ، با وجود ضرب و شتم در این بازی، کمتر ما به را به سبک S.Horror نزدیک می کرد.
http://pnu-club.com/imported/2012/01/650.jpg (http://www.gooyait.com/1390/10/22/run-and-stay-alive-the-root-game-survival-horror.html/h-4)
حال کمی به آینده برمی گردیم ! و نگاهی به آثاری می اندازیم که بیشتر با آن آشنا هستید. در واقع اولین بازی رایانه ای که اغلب عناصر سبک ترسناک- بقا در آن درست در نظر گرفته شده و به علت دارا بودن عناصر، بیشترین تأثیر را دارد، بازی Resident Evil است. انتشار اولین شماره ی از این بازی در سال ۱۹۸۹ برای سیستم سرگرمی نینتندو، بسیار قابل تحسین بود.
گیم پلیبازیمتمرکز بر حل انواع پازل ها با استفاده از آیتم های ذخیره شده در یک موجودی محدود بود و مبارزه ها بیشتر شامل فرار از موجودات هولناک ، که می توانند منجر به مرگ دائم برای هر یک از شخصیت ها شوند، می شد. و این روند در واقع همان نتیجه ای می شد که در بازی های ترسناک – بقا یا به عبارتی بهتر Survival Horror انتظارشان را داشتیم.
شرکت بازی سازی کپ کام که طراحی و توسعه بارزترین بازی ترسناک-بقا را بر عهده داشت، RE را به الهام بخش ترین بازی در به تصویر کشیدن عناصر شیطانی و خلق دلهره ای در دل مخاطبین با تاثیراتی که حتی می توانست بر فیزیک آدمی بگذارد و ضربان قلب را بالا ببرد، تبدیل کرد.
همچنین عناصر مختلف و متفاوت دیگر از این بازی، مانند “باز کردن درب” بر روی صفحه نمایش با زاویه دیدی خاص و هم چنین پیش نمایش های فوق العاده و به تصویر کشیدن مرگ شخصیت ها به صورت دمو و سایر ریز کاری هایی که امروز دیگر نمی توان در بازی های مشابه یافت، بازی Resident Evil 1 را به شاهکاری تمام عیار تبدیل کرده است.
را ه های دوگانه ، مهارت های مختلف شخصیت ها ، مدیریت آیتم های محدود، داستان این اثر که به نوشته هابی پراکنده از دفتر خاطرات پنجاه سال پیش بر می گیرد، تاکید بر اتمسفر، تصاویر و فضایی وحشتناک و بی رحمانه، باعث محبوبیت این اثر و انتشار شماره های متوالی از آن شده است.
http://pnu-club.com/imported/2012/01/651.jpg (http://www.gooyait.com/1390/10/22/run-and-stay-alive-the-root-game-survival-horror.html/re1_screen)
دوم شماره ی بازی در جهان غرب رخ می دهد و سری داستان های بازی عمیق تر می شوند و داستان ویروس های کشنده و زامبی ها معنای جدی تری می گیرد. شماره های متععد از بازی Resident Evil با کنسول PS One به اوج خود رسید. شاید بهترین شماره و خاطره انگیزترین اثر از سری Resident evil، سومین شماره از آن یعنی resident evil nemesis باشد و به طور حتم شماره ی چهارم از این سری، در مقام دوم جای دارد. به نظر من شماره ی اول،سوم و چهارم بازی به قدری خوب و موفق بودند که در شماره های دیگر از این بازی این موفقیت کمتر دیده میشد. شاید RE5 هم در نوع خود شاهکار به حساب آید ولی به پای شماره ی چهارم از بازی نخواهد رسید.
این مقاله را با اشاره ای به یکی دیگر از بازی ها که سبک بازی های ترسناک را دگرگون کرد و به معنای واقعی “کلمه” انقلابی در این سبک بوجود آورد. بازی ۱ Silent Hill است که با جو، داستانی عمیق و صدا گذاری بی همتا، به یک اثر موفق در این سبک بازی تبدیل شد. ولی مدتی است که همین بازی ها با شماره های جدید خود، از آرمان های خود دور شدند و ما امیدواریم روزی برسد که این بازی ها به روند قدیمی و کلاسیک خود بر گردند و شاهد یک Silent Hill 1 دیگری در کنسول های نسل جدید باشیم.