PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی شهروندان است



alamatesoall
12-08-2011, 11:03 PM
اصلاح‌طلبان‌ عربستان:

آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی شهروندان است

http://pnu-club.com/imported/2011/12/567.jpg


جمع كثیری از فعالان عربستانی با صدور بیانیه ای ضمن ظالمانه خواندن احكام صادره علیه ۱۶ تن از اصلاح طلبان این كشور، اعلام كردند كه آزادی بیان و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی هر شهروند است.

به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، به نقل از روزنامه وطن چاپ آمریكا، ۶۰ تن از فعالان عربستانی، با صدور بیانیه ای كه در پایگاه های اینترنتی منتشر شد، اقدام اخیر مسئولان این كشور را مبنی بر صدور حكم حبس برای ۱۶ تن از اصلاح طلبان "گروه تشكل سری" كه در مجموع به ۲۲۸ سال حبس می رسد علاوه بر پرداخت غرامت های سنگین و ممنوع السفر شدن برخی از آنها "اوج بی عدالتی" توصیف و تاكید كردند كه تظاهرات مردمی در شهر القطیف مسالمت آمیز بوده است.در این بیانیه آمده است: حق آزادی بیان، برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و تجمع برای رایزنی درخصوص مسائل عمومی كشور، اموری هستند كه از سوی تمامی ادیان و قوانین بین المللی در سراسر جهان قانونی و حق مشروع هر شهروندی به شمار می رود و عربستان نباید از این امر مستثنی باشد.

در بیانیه مذكور ضمن ناعادلانه خواندن شرایط محاكمه اصلاح طلبان "تشكل سری" از مسئولان سیاسی عربستان خواسته شده است كه برای حل مشكلات تبعیض طایفه ای، منطقه ای و قبیله ای و مشكلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عربستان راهكاری ریشه ای بیابند و تنها به اقدامات امنیتی اكتفا نكنند چرا كه این امر بر وخامت اوضاع می افزاید.

در همین حال، یك نویسنده عربستانی كه خواست نامش فاش نشود، گفت: تعداد كسانی كه ممنوع السفر هستند هزاران تن است و این در حالی است كه دوره قانونی ممنوعیت آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: گذرنامه های این افراد عمدتا در اختیار سازمان امنیت سیاسی عربستان (سازمان تحقیقات عمومی) است كه این سازمان تنها با دستور مستقیم وزیر كشور یا معاونانش این گذرنامه های را به صاحبان شان باز می گرداند.

در همین راستا، سلمان العودهٔ، معاون دبیركل اتحادیه علمای مسلمین عربستان نیز در سخنانی از ملك عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این كشور خواسته است كه از صدور چنین احكامی علیه زندانیان سیاسی ممانعت كند.


منبع:خبرگزاری ایسنا