مژگان
07-19-2011, 12:13 PM
تغییر پارادایم
- فرهنگ كیفیت متعلق به مدیریتی است كه حرف و عملش یكی باشد.
- عدم ثبات و تغییر ، تنها دشمن كیفیت و رضایت مشتری است.
- تغییر پارادایم از "تمركز به روی كمپانی" به "تمركز به روی رضایت مشتری"
- میزان اثربخشی مدیریت بر اساس كیفیت و رضایت مشتری ارزیابی می شود.
- هزینه كیفیت ، مقیاس ارزیابی كارآ بودن كیفیت است.
- اثربخشی كیفیت یكی از پروژه های CSI (شاخص رضایت مشتری) است.
- تغییر پارادایم از شیوه سنتی كنترل كیفیت به شیوه "كنترل كیفیت طراحی محصول و طراحی فرآیند" . با بكارگیری QFD می توان محصولاتی با كیفیت بالا و بدون ضایعات تولید كرد.
- رعایت كیفیت وظیفه تك تك افراد است نه فقط وظیفه دپارتمان كیفیت
- توسعه یكپارچه محصولات به صورتcross functional - (مهندسی همزمان)
- مدیریت فرآیند برپایه محصول برای ایجاد حس مالكیت و غرور استادكاری
- تغییر پارادایم از تفكر كار فردی به تفكر "ما بدون كار تیمی قادر به حل مشكلات ریشه ای خود نیستیم."
- تغییر پارادایم از عملكردهای واكنشی به عملكردهای پیش گیرنده
- تقویت فراگیر پرسنل (شامل آموزش – مسئولیت و اختیار تصمیم گیری)
- همه تصمیماتی كه بر اساس حقایق اتخاذ می شوند، مستلزم وجود فعالیتهای سیستماتیك و پایا در سازمان است.
- تغییر تنها چیزی است كه در سازمان بدون تغییر باقی می ماند.
- ایجاد تولید ناب ، مدیریت پروژه در جهت حذف ضایعات
- ما یك سازمان یادگیرنده هستیم و هیچوقت از یادگیری متوقف نخواهیم شد.
- سنجش ، سنجش ، سنجش ما بدین طریق مدیریت می كنیم.
- همه كمپانی های خوب حالت یاد گیرنده دارند.
- ایجاد قهرمانان – رهبران و پیشگامان برای شروع تغییرات
برای موفقیت یك كمپانی در ارائه خدمات و تولید محصولاتی همتراز با كلاس جهانی به منظور جلب رضایت مشتری ، وجود كیفیت فراگیر یكی از ضروریات شمرده می شود.
همه حوزه های درون سازمانی به روی كیفیت تاثیر میگذارند.
عملكردهای مدیریتی كه شامل برنامه ریزی – سازماندهی – انگیزه بخشی كاركنان و كنترل امور است باید همگی در راستای ایجاد كیفیت باشد. برای تحقق این امر وجود یك سیاست منسجم و همه جانبه كیفی بسیار ضروری است.
نویسنده : دکتر مسعود سخاوی
- فرهنگ كیفیت متعلق به مدیریتی است كه حرف و عملش یكی باشد.
- عدم ثبات و تغییر ، تنها دشمن كیفیت و رضایت مشتری است.
- تغییر پارادایم از "تمركز به روی كمپانی" به "تمركز به روی رضایت مشتری"
- میزان اثربخشی مدیریت بر اساس كیفیت و رضایت مشتری ارزیابی می شود.
- هزینه كیفیت ، مقیاس ارزیابی كارآ بودن كیفیت است.
- اثربخشی كیفیت یكی از پروژه های CSI (شاخص رضایت مشتری) است.
- تغییر پارادایم از شیوه سنتی كنترل كیفیت به شیوه "كنترل كیفیت طراحی محصول و طراحی فرآیند" . با بكارگیری QFD می توان محصولاتی با كیفیت بالا و بدون ضایعات تولید كرد.
- رعایت كیفیت وظیفه تك تك افراد است نه فقط وظیفه دپارتمان كیفیت
- توسعه یكپارچه محصولات به صورتcross functional - (مهندسی همزمان)
- مدیریت فرآیند برپایه محصول برای ایجاد حس مالكیت و غرور استادكاری
- تغییر پارادایم از تفكر كار فردی به تفكر "ما بدون كار تیمی قادر به حل مشكلات ریشه ای خود نیستیم."
- تغییر پارادایم از عملكردهای واكنشی به عملكردهای پیش گیرنده
- تقویت فراگیر پرسنل (شامل آموزش – مسئولیت و اختیار تصمیم گیری)
- همه تصمیماتی كه بر اساس حقایق اتخاذ می شوند، مستلزم وجود فعالیتهای سیستماتیك و پایا در سازمان است.
- تغییر تنها چیزی است كه در سازمان بدون تغییر باقی می ماند.
- ایجاد تولید ناب ، مدیریت پروژه در جهت حذف ضایعات
- ما یك سازمان یادگیرنده هستیم و هیچوقت از یادگیری متوقف نخواهیم شد.
- سنجش ، سنجش ، سنجش ما بدین طریق مدیریت می كنیم.
- همه كمپانی های خوب حالت یاد گیرنده دارند.
- ایجاد قهرمانان – رهبران و پیشگامان برای شروع تغییرات
برای موفقیت یك كمپانی در ارائه خدمات و تولید محصولاتی همتراز با كلاس جهانی به منظور جلب رضایت مشتری ، وجود كیفیت فراگیر یكی از ضروریات شمرده می شود.
همه حوزه های درون سازمانی به روی كیفیت تاثیر میگذارند.
عملكردهای مدیریتی كه شامل برنامه ریزی – سازماندهی – انگیزه بخشی كاركنان و كنترل امور است باید همگی در راستای ایجاد كیفیت باشد. برای تحقق این امر وجود یك سیاست منسجم و همه جانبه كیفی بسیار ضروری است.
نویسنده : دکتر مسعود سخاوی