saeidking
07-06-2011, 12:07 PM
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشجويان دختر و پسر لازم است دو طرف كلاسهاي درس حضور داشته باشند اما در تبصره مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمده كه اگر امكانات موجود باشد ميتوان كلاسهاي درس دانشجويان دختر و پسر را جدا كرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور" كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اولين نشست فرهنگي اجتماعي رؤساي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور كه در سازمان مركزي دانشگاه پيام نور برگزار شد، در خصوص بازنگري در منابع علوم انساني گفت: بازنگري در منابع علوم انساني يكي از نگرانيهاي موجود بود كه اكنون اين معضل در حال برطرف شدن است.
وي افزود: بازنگري در علوم انساني يكي از دغدغههاي رهبري است كه بايد حتما اين بازنگري انجام ميشد. ما مسئول اجراي فرمايشات رهبري هستيم.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
دانشجو خاطرنشان كرد: برخيها معتقدند بازنگري در علوم انساني يك كار سياسي است، درحاليكه علوم انساني مقصد را نشان ميدهد و ساير علوم براي ادامه راه خود از اين علوم بايد كمك بگيرند.
وي با اشاره به اينكه بازنگري در علوم انساني قطعي است و شوراي بازنگري در علوم انساني همراه با وزارت علوم در طول يكديگر حركت ميكنند نه در عرض، تأكيد كرد: بازنگري در علوم انساني به اين معني نيست كه نظريات غربي را تدريس نكنيم، اتفاقا قصد داريم نظريات غربي را نيز تدريس كنيم. اما بايد نظريات اسلامي را هم خوب بشناسيم و به تدريس آنها بپردازيم تا به وسيله اين نظريات اسلامي نظريات غربي را نقد كنيم.
وزير علوم اظهار داشت: راهاندازي كرسيهاي آزادانديشي يكي ديگر از سياستهاي كلان وزارت علوم است و يكي از دغدغههاي ماست كه ايراداتي دارد و بايد برطرف شود.
دانشجو به ايجاد كتابخانههاي دفاع مقدس در دانشگاهها اشاره كرد و گفت: دو واحد درسي دفاع مقدس در دانشگاهها تأسيس و تدريس خواهد شد.
دانشجو تصريح كرد: دانشجويان دوست دارند دروس معارفي را بياموزند، پس ما هم شرايطي را فراهم ميكنيم تا اين كار عملي شود و اگر مخالفان اين طرح ناراحت هستند، بهتر است كه همان ناراحت بمانند.
وزير علوم افزود: عادلانهتر كردن جذب اعضاي هيئت علمي يكي ديگر از فعاليتهاي وزارت علوم بوده است و اين طرح را نيز از انحصار خارج كردهايم.
دانشجو در بخش دوم سخنان خود به بحث اسلامي كردن دانشگاهها اشاره كرد و گفت: حركت به سمت اسلامي شدن دانشگاهها ركن اصلي وزارت علوم است و در اين ارتباط كوچكترين عقبنشيني نخواهيم كرد. پس مخالفان اين طرح هرچه ميخواهند جوسازي كنند، چون ما با خدا معامله كرديم. ما قائل نيستيم كه آخرت خود را با دنياي برخي افراد معامله كنيم.
وزير علوم اظهار داشت: اسلامي كردن دانشگاهها دو ركن دارد كه يكي محتوا و ديگر ظاهر است. در بحث محتوا يكي از مطالب اصلي بازنگري در علوم انساني است. چهكسي گفته كه ميخواهيم قانون نيوتن را اسلامي كنيم؟ آيا مخالفان اين طرح با گفتن اينگونه مطالب خود را مسخره ميكنند؟ ما اعتقاد داريم قانوني مانند قانون نيوتن در جهت اسلامي حركت كند، نه اينكه بر اساس آن قانون بمب اتم بسازيم و هيروشيما را نابود كنيم.
دانشجو با اشاره به اينكه در اسلامي شدن دانشگاه محتوا اصل است و تا محتوا درست نشود، مشكل حل نخواهد شد، خاطرنشان كرد: ما از پا نمينشينيم تا اول محتوا را درست كنيم. بعد به ظاهر دانشگاهها رسيدگي كنيم، چون دوران مسئوليت ما اكتفا نميكند. پس هر دو موضوع را در كنار يكديگر اجرايي ميكنيم.
وزير علوم با بيان اينكه ركن دوم اسلامي شدن دانشگاهها، ظواهر و نمادهاي دانشگاهي است، گفت: عدهاي به دنبال جوسازي هستند و اكنون اسلامي شدن دانشگاهها به موضوع اصلي رسانهها تبديل شده است. در صورتي كه سياست اگر عين ديانت است، پس نميتواند با صداقت مخالفت داشته باشد.
دانشجو با تاكيد بر اينكه: "در وزارت علوم و دانشگاهها طرحي به نام طرح تفكيك جنسيتي به صورت مدون وجود ندارد و اسلامي شدن دانشگاهها را بر اساس قوانين شوراي عالي انقلاب فرهنگي و آئيننامه حدود شئونات اسلامي دنبال ميكنيم "، تصريح كرد: واژه تفكيك جنسيتي نه از ماست و نه مدون شده در وزارت علوم است. اما شايد نگاه كساني كه دلسوز دين هستند، در راستاي بند يك مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد.
وزير علوم افزود: در بند يك مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمده كه دانشجويان دختر و پسر در دو رديف جداگانه در كلاسهاي درس تحصيل كنند و بر اساس اين قانون ما قصد نداريم در دانشگاهها ديوار بكشيم.
دانشجو در ادامه گفت: در حال حاضر 20 هزار دانشجو در خصوص اجرا شدن طرح اسلامي شدن دانشگاهها طومار جمع كردهاند و تشكلهاي اساتيد و دانشجويي حامي اين طرح هستند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور" كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اولين نشست فرهنگي اجتماعي رؤساي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور كه در سازمان مركزي دانشگاه پيام نور برگزار شد، در خصوص بازنگري در منابع علوم انساني گفت: بازنگري در منابع علوم انساني يكي از نگرانيهاي موجود بود كه اكنون اين معضل در حال برطرف شدن است.
وي افزود: بازنگري در علوم انساني يكي از دغدغههاي رهبري است كه بايد حتما اين بازنگري انجام ميشد. ما مسئول اجراي فرمايشات رهبري هستيم.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
دانشجو خاطرنشان كرد: برخيها معتقدند بازنگري در علوم انساني يك كار سياسي است، درحاليكه علوم انساني مقصد را نشان ميدهد و ساير علوم براي ادامه راه خود از اين علوم بايد كمك بگيرند.
وي با اشاره به اينكه بازنگري در علوم انساني قطعي است و شوراي بازنگري در علوم انساني همراه با وزارت علوم در طول يكديگر حركت ميكنند نه در عرض، تأكيد كرد: بازنگري در علوم انساني به اين معني نيست كه نظريات غربي را تدريس نكنيم، اتفاقا قصد داريم نظريات غربي را نيز تدريس كنيم. اما بايد نظريات اسلامي را هم خوب بشناسيم و به تدريس آنها بپردازيم تا به وسيله اين نظريات اسلامي نظريات غربي را نقد كنيم.
وزير علوم اظهار داشت: راهاندازي كرسيهاي آزادانديشي يكي ديگر از سياستهاي كلان وزارت علوم است و يكي از دغدغههاي ماست كه ايراداتي دارد و بايد برطرف شود.
دانشجو به ايجاد كتابخانههاي دفاع مقدس در دانشگاهها اشاره كرد و گفت: دو واحد درسي دفاع مقدس در دانشگاهها تأسيس و تدريس خواهد شد.
دانشجو تصريح كرد: دانشجويان دوست دارند دروس معارفي را بياموزند، پس ما هم شرايطي را فراهم ميكنيم تا اين كار عملي شود و اگر مخالفان اين طرح ناراحت هستند، بهتر است كه همان ناراحت بمانند.
وزير علوم افزود: عادلانهتر كردن جذب اعضاي هيئت علمي يكي ديگر از فعاليتهاي وزارت علوم بوده است و اين طرح را نيز از انحصار خارج كردهايم.
دانشجو در بخش دوم سخنان خود به بحث اسلامي كردن دانشگاهها اشاره كرد و گفت: حركت به سمت اسلامي شدن دانشگاهها ركن اصلي وزارت علوم است و در اين ارتباط كوچكترين عقبنشيني نخواهيم كرد. پس مخالفان اين طرح هرچه ميخواهند جوسازي كنند، چون ما با خدا معامله كرديم. ما قائل نيستيم كه آخرت خود را با دنياي برخي افراد معامله كنيم.
وزير علوم اظهار داشت: اسلامي كردن دانشگاهها دو ركن دارد كه يكي محتوا و ديگر ظاهر است. در بحث محتوا يكي از مطالب اصلي بازنگري در علوم انساني است. چهكسي گفته كه ميخواهيم قانون نيوتن را اسلامي كنيم؟ آيا مخالفان اين طرح با گفتن اينگونه مطالب خود را مسخره ميكنند؟ ما اعتقاد داريم قانوني مانند قانون نيوتن در جهت اسلامي حركت كند، نه اينكه بر اساس آن قانون بمب اتم بسازيم و هيروشيما را نابود كنيم.
دانشجو با اشاره به اينكه در اسلامي شدن دانشگاه محتوا اصل است و تا محتوا درست نشود، مشكل حل نخواهد شد، خاطرنشان كرد: ما از پا نمينشينيم تا اول محتوا را درست كنيم. بعد به ظاهر دانشگاهها رسيدگي كنيم، چون دوران مسئوليت ما اكتفا نميكند. پس هر دو موضوع را در كنار يكديگر اجرايي ميكنيم.
وزير علوم با بيان اينكه ركن دوم اسلامي شدن دانشگاهها، ظواهر و نمادهاي دانشگاهي است، گفت: عدهاي به دنبال جوسازي هستند و اكنون اسلامي شدن دانشگاهها به موضوع اصلي رسانهها تبديل شده است. در صورتي كه سياست اگر عين ديانت است، پس نميتواند با صداقت مخالفت داشته باشد.
دانشجو با تاكيد بر اينكه: "در وزارت علوم و دانشگاهها طرحي به نام طرح تفكيك جنسيتي به صورت مدون وجود ندارد و اسلامي شدن دانشگاهها را بر اساس قوانين شوراي عالي انقلاب فرهنگي و آئيننامه حدود شئونات اسلامي دنبال ميكنيم "، تصريح كرد: واژه تفكيك جنسيتي نه از ماست و نه مدون شده در وزارت علوم است. اما شايد نگاه كساني كه دلسوز دين هستند، در راستاي بند يك مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد.
وزير علوم افزود: در بند يك مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمده كه دانشجويان دختر و پسر در دو رديف جداگانه در كلاسهاي درس تحصيل كنند و بر اساس اين قانون ما قصد نداريم در دانشگاهها ديوار بكشيم.
دانشجو در ادامه گفت: در حال حاضر 20 هزار دانشجو در خصوص اجرا شدن طرح اسلامي شدن دانشگاهها طومار جمع كردهاند و تشكلهاي اساتيد و دانشجويي حامي اين طرح هستند.