Borna66
04-30-2011, 10:49 PM
http://pnu-club.com/imported/2011/04/1362.jpg
در حال حاضر سیستم سنتی شغل در حال تغییر است و ما در مرحله گذار از Job 1.0 به Job 2.0 هستیم . عصر Job 1.0 بسیار سادست .ما متولد می شویم، به مدت تقریبا ۱۰ سال تحصیل می کنیم و سپس در یک رشته به صورت تخصصی پای به دانشگاه می گذاریم و تبدیل به یک برنامه نویس ٬ آرشیتکت ، عکاس ، معلم ، پزشک و … می شویم .
اولین دلیل شکل گیری Job 2.0 اینترنت هست و دلیل بعدی افزایش مهارت های ما در همه چیز .اگر چه تبدیل شدن به یک جراح مغز و یا یک پیانیست حرفه ای بسیار سخت می باشد اما در زندگی کارهایی هستند که نیاز به مطالعه و تلاش خیلی زیاد ندارند. مثلا ما می توانیم با صرف تقریبا ۳ هفته یاد بگیریم که چطور ویدئو ها را Edit می کنند و یا تصاویر ۳ بعدی بسازیم و حتی برنامه نویسی کنیم .ابزارهای ما با قدرت زیاد در حال افزایش هستند اما به همین صورت یادگیری این ابزارها هم آسان می شود ٬ کافیست در مدرسه ی گوگل یا یوتوب ثبت نام کنید .
در دوره Job 2.0 فرصت های شغلیی وجود دارد که ما را از یک کارمد ،فرد شاغل و یا شخصی که در حرفه ای مشغول کار هست بیشتر میکند .
یک نقشه کش کارهای بیشتری از یک نقشه کش عادی برای انجام دادن دارد . این شخص میتواند درمارکت های دیگر حضور داشته باشد و پیشنهادهای بیشتری را تجربه کند.یک آرشیتکت فقط ساختمان ها را طراحی نمی کند ، بلکه این افراد می توانند در طراحی شهرها ، اسباب منزل ، کتاب ها و گجت ها هم فعالیت کنند.
بیل گیتس در نقل قولی می گوید : هماکنون در زمانی فوقالعاده برای وارد شدن به دنیای تجارت هستیم ٬ زیرا تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در دنیای تجارت بوجود آمده بیشتر از کل تغییرات ۵۰ سال گذشته است .
تغییرات در دنیای تکنولوژی و ارتباطات در تمام کسب و کار ها تجلی یافته است ٬ از بازاریابی ٬ مدیریت یا دنیای پزشکی گرفته تا صنایع مختلف همه و همه تحت تاثیر این تغییرات هستند .درک کردن و استفاده کردن از این تغییرات در تکنولوژی برای هر صاحب کسب و کار ٬ کارمند ٬ کارگر و یا سرمایه گذاری لازم است در صورتی که آنها بخواهند تجارت خود را رشد دهند و مشتری و سود بیشتر جذب کنند.
http://pnu-club.com/imported/2011/04/1363.jpg
دسترس پذیری
پیشرفت های اخیر در تکنولوژی های همراه به کارفرما ٬ کارمند و مشتری اجازه می دهد که با یکدیگر با استفاده از راه های جدیدتر و سریع تر ارتباط برقرار کنند .لپتاپها ٬ تبلتها و اسمارت فون ها باعث بوجود آمدن مرحله ای جدید در دنیای تجارت شده اند .چندی پیش گارتنر پیش بینی کرده بود (http://vizviz.net/gartner-predictions/) که تا سال ۲۰۱۳ نیروی کار ۸۰% بیزینس ها از تبلت ها استفاده خواهند کرد ! و این یعنی کسانی که نتوانند خود را رفرم یا اصلاح کنند در کسب و کار فعلی یا آیندهی خود جایی نخواهند داشت .
بهکارگیری تغییرات تکنولوژی در نوع تعامل و ارتباط شرکتها با مشتریان باعث به روز نگه داشتن آنها با آخرین اخبار و اطلاعات شده است . گرفتن داده ها و اطلاعات از رفتار و نیاز مشتری٬ شرکتها را در جهت رفع نیازهای آنها هدایت کرده است .در دنیا دانشی به نام Data Mining (http://en.wikipedia.org/wiki/Data_mining) یا داده کاوی (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D8%A7%D9%8 8%DB%8C) وجود دارد که میتواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند .خیلی از کسب و کارها هم اکنون از ابزارهای سوشیال نتورکینگ مثل توییتر ٬ فیس بوک و … برای ارتباط سریع با مشتریها و دریافتن چگونگی بهبود شرکت خود استفاده می کنند و جای تأسف دارد که این سرویسها در ایران مسدود می باشند و فقط از یک بعد قضیه به آن نگاه شده است .
فواید
سرعت یک عامل کلیدی در دنیای تجارت و دنیای تکنولوژی است .شرکتهایی که بطور دائم محصولات و تکنولوژیهای خود را گسترش میدهند شانس رسیدن به خواستههای مشتریان خود را دارند .تغییرات در تمام اشکال تکنولوژی امروزه به کارکنان اجازهی ارتباط سریع و آسان با یکدیگر و مشتریان میدهد .پیشرفتها به خصوص در دنیای ارتباطات باعث بوجود آمدن فرصتهاش شغلی بیشتر شده است ٬ همچنان که خیلی از شرکتها به کارکنانشان اجازه فعالیت سیار میدهند و یک کارمند حتما نباید برای کیفیت شغل خود در یک مکان مشخص باشد .این ویژگی باعث شده است که تجارتهای کوچک بتوانند با تجارتهای بزرگ رقابت کنند .
فصل جدیدی از تجارت
پیشرفتهای تکنولوژی هماکنون با تجارت و بازاریابی در یک فصل مشترک بزرگ هستند .بیشتر شرکتها به شناخت کافی درباره ارزش داشتن یک وب سایت بهروز و دیگر تعاملات آنلاین رسیدهاند .تغییرات در تکنولوژی فرصت پر رنگ تر بودن را به اینترنت داده است٬ کسب و کارها این فرصت را به دست خواهند آورد که با کارمندان خود ٬ رقبا و مشتریان تعامل مستقیم بیشتری داشته باشند.این تغییرات میتواند به دنیای تجارت در جهت شفاف شدن بیشترو پیش بهسوی رشد و توسعه که برای کارکنان و هرکسی که نیاز به سرویسهای ارائه دهندهی آنان میباشد مفید است کمک کند .
در حال حاضر سیستم سنتی شغل در حال تغییر است و ما در مرحله گذار از Job 1.0 به Job 2.0 هستیم . عصر Job 1.0 بسیار سادست .ما متولد می شویم، به مدت تقریبا ۱۰ سال تحصیل می کنیم و سپس در یک رشته به صورت تخصصی پای به دانشگاه می گذاریم و تبدیل به یک برنامه نویس ٬ آرشیتکت ، عکاس ، معلم ، پزشک و … می شویم .
اولین دلیل شکل گیری Job 2.0 اینترنت هست و دلیل بعدی افزایش مهارت های ما در همه چیز .اگر چه تبدیل شدن به یک جراح مغز و یا یک پیانیست حرفه ای بسیار سخت می باشد اما در زندگی کارهایی هستند که نیاز به مطالعه و تلاش خیلی زیاد ندارند. مثلا ما می توانیم با صرف تقریبا ۳ هفته یاد بگیریم که چطور ویدئو ها را Edit می کنند و یا تصاویر ۳ بعدی بسازیم و حتی برنامه نویسی کنیم .ابزارهای ما با قدرت زیاد در حال افزایش هستند اما به همین صورت یادگیری این ابزارها هم آسان می شود ٬ کافیست در مدرسه ی گوگل یا یوتوب ثبت نام کنید .
در دوره Job 2.0 فرصت های شغلیی وجود دارد که ما را از یک کارمد ،فرد شاغل و یا شخصی که در حرفه ای مشغول کار هست بیشتر میکند .
یک نقشه کش کارهای بیشتری از یک نقشه کش عادی برای انجام دادن دارد . این شخص میتواند درمارکت های دیگر حضور داشته باشد و پیشنهادهای بیشتری را تجربه کند.یک آرشیتکت فقط ساختمان ها را طراحی نمی کند ، بلکه این افراد می توانند در طراحی شهرها ، اسباب منزل ، کتاب ها و گجت ها هم فعالیت کنند.
بیل گیتس در نقل قولی می گوید : هماکنون در زمانی فوقالعاده برای وارد شدن به دنیای تجارت هستیم ٬ زیرا تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در دنیای تجارت بوجود آمده بیشتر از کل تغییرات ۵۰ سال گذشته است .
تغییرات در دنیای تکنولوژی و ارتباطات در تمام کسب و کار ها تجلی یافته است ٬ از بازاریابی ٬ مدیریت یا دنیای پزشکی گرفته تا صنایع مختلف همه و همه تحت تاثیر این تغییرات هستند .درک کردن و استفاده کردن از این تغییرات در تکنولوژی برای هر صاحب کسب و کار ٬ کارمند ٬ کارگر و یا سرمایه گذاری لازم است در صورتی که آنها بخواهند تجارت خود را رشد دهند و مشتری و سود بیشتر جذب کنند.
http://pnu-club.com/imported/2011/04/1363.jpg
دسترس پذیری
پیشرفت های اخیر در تکنولوژی های همراه به کارفرما ٬ کارمند و مشتری اجازه می دهد که با یکدیگر با استفاده از راه های جدیدتر و سریع تر ارتباط برقرار کنند .لپتاپها ٬ تبلتها و اسمارت فون ها باعث بوجود آمدن مرحله ای جدید در دنیای تجارت شده اند .چندی پیش گارتنر پیش بینی کرده بود (http://vizviz.net/gartner-predictions/) که تا سال ۲۰۱۳ نیروی کار ۸۰% بیزینس ها از تبلت ها استفاده خواهند کرد ! و این یعنی کسانی که نتوانند خود را رفرم یا اصلاح کنند در کسب و کار فعلی یا آیندهی خود جایی نخواهند داشت .
بهکارگیری تغییرات تکنولوژی در نوع تعامل و ارتباط شرکتها با مشتریان باعث به روز نگه داشتن آنها با آخرین اخبار و اطلاعات شده است . گرفتن داده ها و اطلاعات از رفتار و نیاز مشتری٬ شرکتها را در جهت رفع نیازهای آنها هدایت کرده است .در دنیا دانشی به نام Data Mining (http://en.wikipedia.org/wiki/Data_mining) یا داده کاوی (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D8%A7%D9%8 8%DB%8C) وجود دارد که میتواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند .خیلی از کسب و کارها هم اکنون از ابزارهای سوشیال نتورکینگ مثل توییتر ٬ فیس بوک و … برای ارتباط سریع با مشتریها و دریافتن چگونگی بهبود شرکت خود استفاده می کنند و جای تأسف دارد که این سرویسها در ایران مسدود می باشند و فقط از یک بعد قضیه به آن نگاه شده است .
فواید
سرعت یک عامل کلیدی در دنیای تجارت و دنیای تکنولوژی است .شرکتهایی که بطور دائم محصولات و تکنولوژیهای خود را گسترش میدهند شانس رسیدن به خواستههای مشتریان خود را دارند .تغییرات در تمام اشکال تکنولوژی امروزه به کارکنان اجازهی ارتباط سریع و آسان با یکدیگر و مشتریان میدهد .پیشرفتها به خصوص در دنیای ارتباطات باعث بوجود آمدن فرصتهاش شغلی بیشتر شده است ٬ همچنان که خیلی از شرکتها به کارکنانشان اجازه فعالیت سیار میدهند و یک کارمند حتما نباید برای کیفیت شغل خود در یک مکان مشخص باشد .این ویژگی باعث شده است که تجارتهای کوچک بتوانند با تجارتهای بزرگ رقابت کنند .
فصل جدیدی از تجارت
پیشرفتهای تکنولوژی هماکنون با تجارت و بازاریابی در یک فصل مشترک بزرگ هستند .بیشتر شرکتها به شناخت کافی درباره ارزش داشتن یک وب سایت بهروز و دیگر تعاملات آنلاین رسیدهاند .تغییرات در تکنولوژی فرصت پر رنگ تر بودن را به اینترنت داده است٬ کسب و کارها این فرصت را به دست خواهند آورد که با کارمندان خود ٬ رقبا و مشتریان تعامل مستقیم بیشتری داشته باشند.این تغییرات میتواند به دنیای تجارت در جهت شفاف شدن بیشترو پیش بهسوی رشد و توسعه که برای کارکنان و هرکسی که نیاز به سرویسهای ارائه دهندهی آنان میباشد مفید است کمک کند .